Ілон Маск добре відомий як людина, яка звикла дивувати світ. Він уже довів, що електромобілі можуть стати масовими, ракети — багаторазовими, а космічні польоти — комерційними. Але новий контракт, затверджений радою директорів Tesla, ставить перед ним завдання майже фантастичного масштабу
Йдеться про пакет винагороди генерального директора, який може принести Маску майже 1 трильйон доларів. Але для цього він має виконати умови, які виглядають як сценарій науково-фантастичного фільму

Які умови висунула Tesla?
Компанія встановила кілька стратегічних цілей, яких потрібно досягти до 2035 року:
- Ринкова капіталізація Tesla має зрости з нинішнього рівня трохи більше ніж у $1 трильйон до $8,5 трильйона. Для порівняння: це більше, ніж сьогоднішня вартість усіх найбільших автовиробників світу разом узятих;
- Щорічний прибуток від основної діяльності (EBITDA) має сягнути $400 мільярдів. Для неспеціалістів: EBITDA — це показник, що відображає реальний прибуток бізнесу до врахування податків, відсотків і бухгалтерських списань;
- Виведення на ринок 1 мільйона повністю автономних таксі (Robotaxi). Нині ці машини все ще вимагають нагляду людини, тож ідеться про прорив у сфері штучного інтелекту та автономності;
- Випуск 1 мільйона роботів Optimus — людиноподібних помічників, здатних виконувати фізичну роботу замість людини

Винагорода розділена на 12 етапів. Кожен новий «транш» акцій Маск отримуватиме лише після того, як Tesla досягне конкретних цілей ринкової вартості — спершу $2 трильйони, потім з кроком у $500 мільярдів, і фінальна планка — $8,5 трильйона
Труднощі на шляху
Навіть для Маска це завдання видається неймовірно складним. Потрібно не лише наростити виробництво електромобілів, а й фактично створити нові ринки — роботизованого таксі та побутових роботів
Роботаксі поки що далекі від повної автономії: вони досі не можуть їздити без водія-страхувальника. Optimus — перспективний, але все ще експериментальний проєкт. Історія показує, що Маск часто переоцінює строки реалізації технологій: обіцянки виконуються, але із суттєвими затримками

Чому Tesla йде на такий ризик?
Рада директорів переконана, що саме бачення й лідерство Маска здатні зробити Tesla не просто автомобільною компанією, а глобальним технологічним гігантом. Сам контракт побудований так, щоб Маск залишався в Tesla щонайменше до 2035 року
Це не просто зарплата — це ставка на його спадщину. Якщо цілі буде досягнуто, Маск отримає статус не лише мільярдера, а й новатора, який перетворив уявлення про транспорт і робототехніку. Якщо ж ні — ця угода стане прикладом надто амбітних обіцянок, які так і не були реалізовані
Читати далі
Схожі записиБагато років у соцмережах любили лякати всіх розмовами про те, що акумулятори в електромобілях швидко вмирають, немов батарея у смартфоні через три роки. Здавалося, електрокари приречені втрачати свою ефективність і ставати майже непотрібними після кількох сезонів експлуатації. Нові дані свідчать про протилежне. Сучасні технології акумуляторів виявилися значно довговічнішими, ніж припускали навіть інженери Шведська компанія з […]
27 Жовтня 2025
На вигляд Munro M280 ніби зійшов із конвеєра у 1985 році Квадратний кузов, прості форми, атмосферний дух класичного Land Rover Defender. Але під цим «олдскульним» корпусом приховано сучасну електричну силову установку і потужне обладнання для справжнього бездоріжжя Сьогодні на ринку з’являється дедалі більше електромобілів, які успішно конкурують з авто на ДВЗ, призначених для суворого бездоріжжя. […]
27 Жовтня 2025
Ринок електромобілів у США переживає не найпростіший період. Політика, яка знову сприяє традиційному паливу, а також скасування федеральної податкової пільги на електромобілі зменшили попит. Деякі виробники переглядають свої плани, призупиняють анонсовані моделі або зменшують масштаб проектів, які ще вчора здавалися безумовними Jeep, однак, не збирається здаватися Після того як Stellantis відмовився від електричної версії пікапа […]
27 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі