У прагненні створити більш компактні, легкі та функціональні інтер’єри автомобілів, компанія Continental презентувала технологічне рішення, яке може докорінно змінити уявлення про вбудовану аудіосистему. Йдеться про Ac2ated Sound – систему, що перетворює екран інформаційно-розважального комплексу автомобіля на джерело звуку
Це перше подібне рішення в автомобільній індустрії: замість використання традиційних динаміків звук генерується через вібрацію скляної поверхні дисплея, яку створюють спеціальні мініатюрні актуатори, непомітно інтегровані за екраном. Як пояснює Павел Пруза, голова напрямку користувацького досвіду Continental, технологія дозволяє використовувати дисплей як резонансну камеру – що водночас покращує акустичні характеристики й економить простір в салоні
Зменшення маси та габаритів – один із ключових напрямків розвитку сучасного автомобілебудування
Ac2ated Sound дозволяє знизити масу аудіосистеми до 40 кг та скоротити до 90% необхідного простору, що має особливе значення в умовах електрифікації автотранспорту та жорстких вимог до енергоефективності. Сама ідея мінімізації фізичних компонентів аудіо – логічне продовження тренду на скорочення кількості елементів інтер’єру та його уніфікацію
Технологія не обмежується лише використанням у дисплеях
За словами представників Continental, акустичні актуатори можуть бути вбудовані в будь-які плоскі поверхні салону – дверні панелі, стійки кузова, стелю або підголівники. Це дозволяє створити повноцінну аудіосистему без жодного видимого динаміка, при цьому зберігаючи високу якість звучання та можливість направленого аудіовиводу – це особливо важливо для навігації, голосового керування або безпекових функцій
У технічному сенсі система використовує фізичні властивості матеріалу – його жорсткість, внутрішнє демпфування та здатність до рівномірної вібрації – як основу для формування якісного аудіосигналу. Завдяки локалізації звуку з певної точки простору – наприклад, безпосередньо з екрана – система дозволяє створити інтуїтивну взаємодію між візуальним та звуковим контентом.
Хоча подібні концепції досліджуються й в інших країнах, включаючи США та Південну Корею, Continental є першою компанією, що представила працююче промислове рішення, уже інтегроване у прототипи автомобілів. Ac2ated Sound буде доступною для OEM-виробників у найближчі роки. Continental вже має досвід співпраці з преміальними брендами – зокрема Mercedes-Benz та BMW – і продовжує працювати над масштабуванням технології
У глобальному контексті впровадження подібних рішень є логічним кроком до більш гнучкого, адаптивного дизайну автомобілів, де функціональність дедалі частіше поєднується з естетикою та інтеграцією електроніки у звичні елементи інтер’єру. Якщо технологія доведе свою ефективність у серійному виробництві, вона може змінити не лише звучання автомобілів, а й сам підхід до інженерії внутрішнього простору
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі