Для Volvo EX60 запровадять новий виробничий процес
Volvo впровадить мега-лиття у виробництво своїх електромобілів наступного покоління, яке очікується у 2026 році. Цей крок значно підвищить ефективність і надасть більше свободи для розробки та виробництва майбутніх автомобілів
Передовий виробничий процес буде впроваджено на електромобілях наступного покоління, які вироблятимуться на її головному заводі в Торсланді у Швеції. Це пов’язано із впровадженням платформи SPA3, яка є розвитком існуючих архітектур і використовується для розробки електромобілів наступного покоління. Враховуючи фокус Volvo на кросоверах, варто очікувати EX60, який стоятиме поряд з XC60, нинішнім бестселером
Процес мега-лиття передбачає виробництво великих окремих деталей автомобіля, сформованих шляхом заливки розплавленого металу в ливарну форму. Це дозволяє виробляти великі секції автомобільної платформи як єдине ціле, замість того, щоб виготовляти численні окремі деталі та зварювати або з’єднувати їх між собою. Цю технологію вже використовує Tesla, а Toyota впровадить її у своїх майбутніх моделях
Так Volvo вироблятиме задню секцію підлоги моделей наступного покоління – з єдиної алюмінієвої деталі. Шведи кажуть, що це буде єдина деталь, яка замінить близько 100 деталей, що використовувалися раніше. Завдяки такому зменшенню складності, задня підлога матиме на 84% менше зварних з’єднань і важитиме приблизно на 50% менше
За словами Мікаеля Фермера, провідного архітектора автомобільної платформи Volvo, цей процес революціонізує підхід компанії до будівництва. Наразі фіксовані точки конструкції платформи значно обмежують строк її придатності. Але оскільки частини мегакасту можна змінювати, просто адаптуючи форми, які потребують обслуговування кожні чотири місяці, стає набагато легше вносити суттєві зміни в структуру, фактично надаючи платформі «необмежений термін придатності». Це також може призвести до більш швидкого впровадження нових типів транспортних засобів
Volvo хоче в кінці кінців виробляти більшу частину платформи у вигляді декількох частин. Немає жодних побоювань щодо безпеки або потенційно вищих витрат на ремонт у разі пошкодження великої деталі, виготовленої методом мега-лиття – питання, яке Tesla намагається вирішити з деякими страховими компаніями
Окрім переваг у дизайні автомобілів, мегалиття має низку переваг у виробництві. До них належить значне скорочення викидів CO2 – не лише під час виробництва, а й завдяки зменшенню кількості деталей, які потрібно доставляти від зовнішніх постачальників або з інших заводів Volvo. Це також дозволяє значно підвищити рівень використання матеріалів, оскільки будь-який залишок алюмінію можна просто переплавити і відлити заново
Спочатку компанія Volvo використовуватиме новий пресований алюміній для цього процесу через необхідність контролю якості, але в майбутньому вона розглядає можливість використання переробленого металу або навіть готового розплавленого алюмінію
Величезна мега-ливарна машина, яку побудувала Volvo, може відливати один задній блок приблизно за дві хвилини, а паралельна робота двох машин означає, що вона зможе задовольнити потреби виробничої лінії, яка випускає автомобіль кожну хвилину
Новий мега-ливарний завод Volvo в Торсланді – це частина масштабної модернізації вартістю мільярд доларів, спрямованої на підготовку майданчика до майбутнього виробництва електромобілів. Компанія також відкриє новий завод зі складання акумуляторів, який виготовлятиме батареї з використанням елементів, вироблених на сусідньому новому виробничому об’єкті, яким керуватиме партнерська фірма Northvolt
Volvo також планує використовувати мега-лиття на новому заводі, який зараз будується в Словаччині, а згодом його можна буде впровадити й на інших заводах компанії по всьому світу