На наших очах відбувається тиха революція, що назавжди змінює міські ландшафти та щоденні звички мільйонів людей. Йдеться про глобальний перехід на електромобілі, і ключовим елементом цієї трансформації є зарядна інфраструктура. Згідно з детальним прогнозом аналітичної компанії Wood Mackenzie, світ стоїть на порозі вибухового зростання: очікується, що до 2040 року кількість зарядних станцій для електромобілів (EV) досягне колосальної позначки у 206,6 мільйона одиниць. Це означає середньорічний темп зростання на рівні 12,3% у період з 2026 по 2040 рік
Домашній затишок – основа електромобільної революції
Наріжним каменем цієї нової епохи стане саме домашня зарядка. Уявіть, що Ваш автомобіль заряджається вночі, подібно до смартфона, і щоранку готовий до нового дня з “повним баком”. Саме ця зручність робить домашні зарядні станції такими популярними. Аналітики прогнозують, що до 2040 року у світі буде встановлено 133 мільйони приватних зарядних портів
Оберіть свою в каталозі зарядних станцій змінного струму
«Зручні та ефективні домашні станції “Level 2” (змінного струму, АС) домінують на світовому ринку і становитимуть приблизно дві з кожних трьох зарядних станцій у світі до 2050 року», — пояснює Еміль Кеніг, старший аналітик Wood Mackenzie. «Їхня привабливість полягає в ідеальному балансі зручності, швидкості зарядки та вартості, що найбільше відповідає потребам власників електромобілів»
Щоб підтримати такий масштабний перехід, щорічні інвестиції в інфраструктуру зростатимуть на 8% на рік, сягнувши вражаючої суми у $300 млрд до 2040 року

Громадські станції: артерії для далеких подорожей
Водночас мережа громадських зарядних станцій також розширюватиметься, хоч і більш виваженими темпами. Їхня роль — забезпечити мобільність на далекі відстані та слугувати альтернативою для мешканців багатоквартирних будинків без доступу до приватного паркінгу
Цікаво, що зі зростанням ефективності та швидкості зарядки, співвідношення кількості електромобілів на одну громадську станцію збільшиться. «Ми очікуємо, що цей показник зросте з 7,5 електромобілів на один зарядний пристрій у 2025 році до 14,2 у 2040 році», — зазначає Олівер МакХ’ю, старший аналітик з досліджень у Wood Mackenzie. Це свідчить не про дефіцит, а про технологічний прогрес: станції ставатимуть потужнішими й зможуть обслуговувати більше авто за той самий час

Глобальна панорама: від Азії до Америки
Азійсько-Тихоокеанський регіон задає темп. Китай залишається беззаперечним лідером у розбудові громадської зарядної інфраструктури. Загалом у регіоні очікується щорічне зростання кількості потужних станцій швидкої зарядки постійним струмом (DC) на рівні 10% до 2040 року. Найбільші капіталовкладення будуть спрямовані на громадські станції “Level 3” ($54 млрд) та домашні “Level 2” ($33 млрд)
Окремо варто виділити Індію, яка перетворюється на один із найдинамічніших ринків. Завдяки державній підтримці та стрімкому попиту на електромобілі, мережа швидких DC-зарядок у країні може зрости з 14 тисяч сьогодні до 1,1 мільйона до 2040 року
Америка впевнено нарощує оберти. Попри певні виклики, ринок швидких громадських зарядок у США демонструватиме стабільне зростання на 14% щорічно, досягнувши 475 тисяч портів до 2040 року. Південна Америка також не пасе задніх: тут прогнозується щорічний приріст домашніх станцій на 22%, де домінуватимуть пристрої “Level 2” з обсягом інвестицій у $11,2 млрд до 2040 року
Європа та Близький Схід на шляху до лідерства. У Європі громадська зарядна мережа зростатиме на 11,3% щорічно, а сегмент швидких DC-станцій — ще динамічніше, на 13,7%. Кількість домашніх зарядок досягне 57 мільйонів. Тим часом на Близькому Сході новим амбітним гравцем стає Саудівська Аравія, де завдяки державним ініціативам сегмент громадських DC-станцій зростатиме на 29% на рік
Така глобальна трансформація свідчить про незворотний рух до чистого та сталого транспорту, де зручність домашньої зарядки стає головним рушієм прогресу
Читати далі
Схожі записиPorsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]
2 Жовтня 2025
Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі