Ще кілька років тому співпраця Sony та Honda для створення електромобіля здавалася фантастичною ідеєю. Сьогодні ж їхній спільний проєкт — преміальний електрокар Afeela — став реальністю, а його офіційна презентація запланована на кінець 2025 року. Однак, попри те, що автомобіль ще не надійшов у продаж, проєкт уже приніс збитки на суму понад $362 мільйони, або 52 мільярди єн
Фінансові звіти компанії Sony Honda Mobility свідчать, що збитки значно зросли
Якщо минулого року вони складали $143 мільйони, то нині цифра більш ніж подвоїлася. Це наочно демонструє, наскільки дорогим є створення електромобіля преміум-класу, особливо для компаній, які раніше не спеціалізувалися на електротранспорті як основному напрямку

Експерти зазначають, що значна частина витрат пішла не лише на розробку самого автомобіля, а й на дослідження, створення прототипів, розробку програмного забезпечення та інтеграцію складних електронних систем. До того ж, запуск нового бренду вимагає значних інвестицій у маркетинг, створення сервісної інфраструктури та залучення клієнтів, які вже звикли до таких гігантів, як Tesla, BMW чи Mercedes-Benz
Ціна Afeela стартуватиме від $89 900, що одразу ставить його в конкуренцію з провідними гравцями ринку
Однак навіть така висока ціна не гарантує швидкого покриття витрат. Аналітик Bloomberg Intelligence Тацумо Йошіда зазначає, що для окупності потрібні стабільно високі продажі, а новому бренду ще доведеться завойовувати довіру покупців

До того ж, Afeela виходить на ринок із запізненням
Поки Sony та Honda створювали свій альянс, Tesla, Mercedes, BMW, Audi та китайські автовиробники зміцнювали свої позиції. У такій конкуренції новачку буде складно здобути свою нішу, навіть із підтримкою двох технологічних гігантів. Утім, у Sony Honda Mobility роблять ставку на унікальне поєднання інженерної майстерності Honda та цифрових технологій Sony, зокрема в галузі мультимедіа, розваг і штучного інтелекту

Наразі Sony Honda Mobility має міцну фінансову основу: минулого року компанії разом заробили понад 2,6 трильйона єн. Це дозволяє їм поки що не хвилюватися через збитки. Проте ситуація чітко показує: навіть технологічним лідерам доводиться платити високу ціну за вхід у світ електромобілів, особливо в преміальному сегменті, де будь-яка помилка коштує надзвичайно дорого
Читати далі
Схожі записиШість популярних електричних кросоверів вийшли на старт, щоб з’ясувати, хто з них зможе подолати найбільшу відстань, розрядивши акумулятор буквально до останнього електрона. Результати цього експерименту стали несподіванкою навіть для фахівців Видання Carwow організувало унікальний і водночас ризикований тест, що мав на меті перевірити електромобілі у реальних екстремальних умовах — водій не зупинявся, навіть коли індикатор […]
5 Жовтня 2025
Якщо Ви вважали, що Tesla вже досягла межі ексцентричності зі своїм Cybertruck, доведеться переглянути цю думку. Компанія подала новий патент — на гігантську повітряну кулю, покликану… збільшити запас ходу електропікапа Ідея здається дивною, навіть трохи комічною, але водночас — надзвичайно кмітливою Tesla пропонує спосіб вирішити одну з найболючіших проблем великих електричних пікапів — різке зменшення […]
5 Жовтня 2025
Nissan готується до запуску оновленого Leaf, але його попередника відкликали. Програма заходів стосується 19 077 електромобілів 2021 та 2022 модельних років За даними Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA), літій-іонний акумулятор може перегріватися під час використання швидкої зарядки постійним струмом Чому це відбувається? За інформацією NHTSA, акумуляторні блоки Leaf мають «надмірні літієві відкладення» в […]
5 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі