Ще кілька років тому співпраця Sony та Honda для створення електромобіля здавалася фантастичною ідеєю. Сьогодні ж їхній спільний проєкт — преміальний електрокар Afeela — став реальністю, а його офіційна презентація запланована на кінець 2025 року. Однак, попри те, що автомобіль ще не надійшов у продаж, проєкт уже приніс збитки на суму понад $362 мільйони, або 52 мільярди єн
Фінансові звіти компанії Sony Honda Mobility свідчать, що збитки значно зросли
Якщо минулого року вони складали $143 мільйони, то нині цифра більш ніж подвоїлася. Це наочно демонструє, наскільки дорогим є створення електромобіля преміум-класу, особливо для компаній, які раніше не спеціалізувалися на електротранспорті як основному напрямку

Експерти зазначають, що значна частина витрат пішла не лише на розробку самого автомобіля, а й на дослідження, створення прототипів, розробку програмного забезпечення та інтеграцію складних електронних систем. До того ж, запуск нового бренду вимагає значних інвестицій у маркетинг, створення сервісної інфраструктури та залучення клієнтів, які вже звикли до таких гігантів, як Tesla, BMW чи Mercedes-Benz
Ціна Afeela стартуватиме від $89 900, що одразу ставить його в конкуренцію з провідними гравцями ринку
Однак навіть така висока ціна не гарантує швидкого покриття витрат. Аналітик Bloomberg Intelligence Тацумо Йошіда зазначає, що для окупності потрібні стабільно високі продажі, а новому бренду ще доведеться завойовувати довіру покупців

До того ж, Afeela виходить на ринок із запізненням
Поки Sony та Honda створювали свій альянс, Tesla, Mercedes, BMW, Audi та китайські автовиробники зміцнювали свої позиції. У такій конкуренції новачку буде складно здобути свою нішу, навіть із підтримкою двох технологічних гігантів. Утім, у Sony Honda Mobility роблять ставку на унікальне поєднання інженерної майстерності Honda та цифрових технологій Sony, зокрема в галузі мультимедіа, розваг і штучного інтелекту

Наразі Sony Honda Mobility має міцну фінансову основу: минулого року компанії разом заробили понад 2,6 трильйона єн. Це дозволяє їм поки що не хвилюватися через збитки. Проте ситуація чітко показує: навіть технологічним лідерам доводиться платити високу ціну за вхід у світ електромобілів, особливо в преміальному сегменті, де будь-яка помилка коштує надзвичайно дорого
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі