Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід?
Технологія, що обіцяє збільшення запасу ходу
Автовиробники по всьому світу шукають способи підвищити ефективність електромобілів. Найпоширеніші рішення – це високощільні акумуляторні батареї, аеродинамічні кузови та ефективні електромотори. Однак британська компанія Warwick Acoustics стверджує, що знайшла нетривіальний спосіб продовжити запас ходу електромобіля – завдяки інноваційним аудіосистемам

Розроблена технологія базується на використанні ультратонких електростатичних динаміків, які, за заявами компанії, можуть зменшити масу аудіосистеми на 90%, споживати на 90% менше енергії та бути повністю перероблюваними. Warwick Acoustics вже встановила ці динаміки у прототип Polestar 2 і стверджує, що їх застосування може збільшити запас ходу електромобіля на 30-35 км залежно від маси авто та місткості акумулятора

Очікується, що ці динаміки вперше з’являться у серійному автомобілі вже цього року, і за попередньою інформацією, ними може бути оснащено електричний Range Rover
Як працюють електростатичні динаміки
Замість традиційних котушок та магнітних полів, які застосовуються у більшості сучасних динаміків, система Warwick Acoustics використовує ультратонку заряджену мембрану, розташовану між двома металевими пластинами. При подачі аудіосигналу створюється електростатичне поле, яке змушує мембрану вібрувати, відтворюючи звук

Завдяки цій технології зменшується маса рухомих частин, що, за твердженням розробників, дозволяє отримати більш чистий звук із мінімальним рівнем спотворень
Окрім того, Warwick Acoustics заявляє, що такі динаміки можна інтегрувати в підголівники сидінь, створюючи персональні аудіозони. Це означає, що кожен пасажир отримує індивідуальний звуковий простір, уникаючи взаємного накладання аудіо. Водій, наприклад, може відповідати на дзвінки, тоді як пасажири на задніх сидіннях продовжуватимуть слухати музику без перешкод

Чи дійсно це рішення може стати проривом?
В останні роки автовиробники активно спрощують конструкцію електромобілів, зменшуючи кількість деталей, використовуючи гігакастинг та оптимізуючи компоненти, щоб зробити автомобілі легшими та ефективнішими. Нова розробка Warwick Acoustics вписується в цей тренд, проте викликає сумніви щодо її реального впливу на запас ходу
Розрахункове збільшення дальності на 30-35 км є відносним показником і може значно відрізнятися залежно від конкретної моделі автомобіля. Крім того, автомобілі преміального сегмента традиційно оснащуються аудіосистемами від Bose, Burmester, Meridian та інших лідерів індустрії, що ставить під сумнів, чи зможуть Warwick Acoustics конкурувати в плані якості звучання.
Якщо чутки про встановлення цих динаміків у електричний Range Rover підтвердяться, тестування аудіосистеми покаже, чи справді ця технологія здатна покращити ефективність електромобілів або ж це лише маркетинговий хід