Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід? — photo 32342

Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід?

01.03.2025
3 хвилини на прочитання

Технологія, що обіцяє збільшення запасу ходу

Автовиробники по всьому світу шукають способи підвищити ефективність електромобілів. Найпоширеніші рішення – це високощільні акумуляторні батареї, аеродинамічні кузови та ефективні електромотори. Однак британська компанія Warwick Acoustics стверджує, що знайшла нетривіальний спосіб продовжити запас ходу електромобіля – завдяки інноваційним аудіосистемам

Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід? — photo 2
На зображенні показана схема роботи електростатичного динаміка, що складається з двох статичних електродів (статорів) і зарядженої діафрагми. При подачі аудіосигналу через трансформатор створюється електричне поле, яке змушує тонку діафрагму коливатися між статорами, генеруючи звук. Завдяки мінімальній масі рухомих частин такі динаміки забезпечують високу точність звуковідтворення та низький рівень спотворень. Справа представлений боковий вигляд динаміка, що демонструє його надзвичайну тонкість

Розроблена технологія базується на використанні ультратонких електростатичних динаміків, які, за заявами компанії, можуть зменшити масу аудіосистеми на 90%, споживати на 90% менше енергії та бути повністю перероблюваними. Warwick Acoustics вже встановила ці динаміки у прототип Polestar 2 і стверджує, що їх застосування може збільшити запас ходу електромобіля на 30-35 км залежно від маси авто та місткості акумулятора

Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід? — photo 3

Очікується, що ці динаміки вперше з’являться у серійному автомобілі вже цього року, і за попередньою інформацією, ними може бути оснащено електричний Range Rover

Як працюють електростатичні динаміки

Замість традиційних котушок та магнітних полів, які застосовуються у більшості сучасних динаміків, система Warwick Acoustics використовує ультратонку заряджену мембрану, розташовану між двома металевими пластинами. При подачі аудіосигналу створюється електростатичне поле, яке змушує мембрану вібрувати, відтворюючи звук

Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід? — photo 4
На зображенні показана структура класичного динаміка, що працює за принципом електромагнітної індукції. Котушка голосової обмотки розташована в магнітному полі постійного магніту та отримує електричні сигнали, які змушують її рухатися. Цей рух передається на конус динаміка, що створює коливання повітря і генерує звук. Внутрішня (spider) та зовнішня підвіски забезпечують стабільність конструкції, запобігаючи спотворенням під час роботи

Завдяки цій технології зменшується маса рухомих частин, що, за твердженням розробників, дозволяє отримати більш чистий звук із мінімальним рівнем спотворень

Окрім того, Warwick Acoustics заявляє, що такі динаміки можна інтегрувати в підголівники сидінь, створюючи персональні аудіозони. Це означає, що кожен пасажир отримує індивідуальний звуковий простір, уникаючи взаємного накладання аудіо. Водій, наприклад, може відповідати на дзвінки, тоді як пасажири на задніх сидіннях продовжуватимуть слухати музику без перешкод

Електростатичні динаміки для електромобілів: інновація чи маркетинговий хід? — photo 5

Чи дійсно це рішення може стати проривом?

В останні роки автовиробники активно спрощують конструкцію електромобілів, зменшуючи кількість деталей, використовуючи гігакастинг та оптимізуючи компоненти, щоб зробити автомобілі легшими та ефективнішими. Нова розробка Warwick Acoustics вписується в цей тренд, проте викликає сумніви щодо її реального впливу на запас ходу

Розрахункове збільшення дальності на 30-35 км є відносним показником і може значно відрізнятися залежно від конкретної моделі автомобіля. Крім того, автомобілі преміального сегмента традиційно оснащуються аудіосистемами від Bose, Burmester, Meridian та інших лідерів індустрії, що ставить під сумнів, чи зможуть Warwick Acoustics конкурувати в плані якості звучання.

Якщо чутки про встановлення цих динаміків у електричний Range Rover підтвердяться, тестування аудіосистеми покаже, чи справді ця технологія здатна покращити ефективність електромобілів або ж це лише маркетинговий хід

Читати далі

Схожі записи
Штучний інтелект дедалі активніше входить у сферу автомобільного дизайну

Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]

14 Грудня 2025
Штучний інтелект дедалі активніше входить у сферу автомобільного дизайну — photo 65909
Флагманський кросовер BMW X7 нового покоління буде електричним?

Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]

14 Грудня 2025
Флагманський кросовер BMW X7 нового покоління буде електричним? — photo 65896
Зламати ці диски Tesla Cybertruck майже неможливо, але вони коштують чимало

Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами  На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]

14 Грудня 2025
Зламати ці диски Tesla Cybertruck майже неможливо, але вони коштують чимало — photo 65883
Штучний інтелект дедалі активніше входить у сферу автомобільного дизайну

Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]

14 Грудня 2025
Штучний інтелект дедалі активніше входить у сферу автомобільного дизайну — photo 65909
Флагманський кросовер BMW X7 нового покоління буде електричним?

Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]

14 Грудня 2025
Флагманський кросовер BMW X7 нового покоління буде електричним? — photo 65896
Зламати ці диски Tesla Cybertruck майже неможливо, але вони коштують чимало

Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами  На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]

14 Грудня 2025
Зламати ці диски Tesla Cybertruck майже неможливо, але вони коштують чимало — photo 65883
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK