Рівно рік тому Porsche публічно висміювала ідею імітації перемикання передач в електромобілях, називаючи її “погіршенням” досвіду водіння. Сьогодні ж німецький виробник розкішних спорткарів, схоже, кардинально змінює свою думку. Виявляється, поки компанія офіційно критикувала цю функцію, її інженери таємно працювали над власною версією, яка, за їхніми словами, “настільки реальна, що Ви не помітите різниці”
Ці сенсаційні новини надійшли від редактора видання The Drive Кайла Черомчі, який під час тест-драйву прототипу електричного Cayenne EV поспілкувався з менеджером з валідації програми Сашею Нісеном

Секретні розробки: звук V8 та віртуальні передачі
Нісен розкрив дивовижну інформацію: Porsche не лише відкрита до ідеї імітації, а й уже розробила цілу “симфонію” штучних звуків двигуна та механічної симуляції перемикання передач. Інженери прагнули відтворити емоції від водіння, які дарує поважний V8 у бензиновому Cayenne
За словами Нісена, команда записувала звуки двигуна як зсередини, так і з вихлопної труби, щоб ідеально інтегрувати їх в електричний позашляховик. Адже Porsche — це не просто швидкість, це емоції: звук, візуальні образи та відчуття. Інженери розуміли, що просто “накласти” звук V8 на електрокар недостатньо

«Вам потрібно модулювати його, бо діапазон обертів на електромобілі набагато більший», — пояснив Нісен
Нова технологія дозволить симулювати відчуття перемикання передач, навіть якщо їх фізично немає. Для цього інженерам довелося додати до прототипу Cayenne підрульові перемикачі, звичні для автомобілів з традиційною трансмісією
Нісен зізнався, що спочатку був скептично налаштований щодо цієї “штучної” технології
«Я керував концептуальним автомобілем у березні. Я хотів його ненавидіти, бо він штучний, підроблений і все таке», — розповів він. Але реальність його вразила. За його словами, розробники «знають, що роблять», і зуміли імітувати роботу справжньої коробки передач з гідротрансформатором так якісно, що він «не зміг помітити різниці»

Цей експеримент суперечить заявам минулого року, коли пілот Porsche Ларс Керн стверджував, що імітація перемикання передач — це лише імітація “того, що було в минулому”. Але Нісен парирує, нагадуючи, що автовиробники свого часу робили подібні речі, наприклад, додаючи імітацію “передач” у безступеневі трансмісії (CVT), щоб зробити їх більш звичними для водіїв
Porsche заявляє, що головний принцип — надати клієнту вибір
Якщо функція віртуальних передач буде додана, вона не буде обов’язковою. Ті, хто прагне отримати традиційні емоції від водіння, зможуть активно її використовувати, а для тих, хто віддає перевагу тиші та плавній динаміці електромобіля, вона може бути вимкнена

«Це ключове, — сказав Нісен. — Ви повинні дати клієнту можливість бути більш залученим, але в електромобілі це не може бути обов’язковим»
Таким чином, Porsche, здається, знайшла спосіб поєднати два світи: майбутнє електромобілів з їхньою ефективністю та екологічністю, та емоційне минуле, яке так цінують прихильники бренду
Читати далі
Схожі записиНове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]
1 Грудня 2025
Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]
1 Грудня 2025
Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі