Британський виробник люксових спорткарів готується до створення свого першого повністю електричного автомобіля, і головне завдання — не просто створити швидкий EV, а зберегти неповторний емоційний зв’язок з водієм. Для цього компанія розглядає несподівані, але ефективні рішення, надихаючись досвідом Hyundai N, щоб наділити свої майбутні електрокари характером та драматизмом
Пошук душі в електричній тиші
Електромобілі вражають своїм миттєвим прискоренням та неймовірною динамікою, але часто позбавлені того, що роками було візитівкою спорткарів — звуку двигуна та відчуття механічного зв’язку під час перемикання передач. Саме цю “душу” прагне віднайти Aston Martin
Компанія вже зробила стратегічний крок у майбутнє, уклавши в середині 2023 року партнерство з американською компанією Lucid. Ця угода надає Aston Martin доступ до одних із найпросунутіших у світі електродвигунів та акумуляторних технологій. Але технологічна досконалість — це лише половина справи. Друга, не менш важлива, — це створення унікального водійського досвіду

Саме тут на сцену виходить приклад Hyundai Ioniq 5 N
Корейський “гарячий хетчбек” вразив автомобільний світ не лише швидкістю, а й інноваційними системами, що імітують роботу ДВЗ:
- N e-Shift: Система, що створює відчуття ривків під час “перемикання” віртуальних передач, імітуючи роботу роботизованої коробки;
- N Active Sound+: Комплексна аудіосистема, яка генерує реалістичні звукові профілі, що нагадують ревіння бензинового двигуна
Aston Martin уважно вивчає цей підхід, щоб зрозуміти, як інтегрувати подібні технології, не втративши при цьому своєї автентичності
Під час Monterey Car Week креативний директор Aston Martin, Марек Райхман, поділився баченням компанії. На питання про можливість симуляції перемикання передач та звуку, він відповів ствердно, але з важливою умовою

«Якщо це справді покращує динамічні характеристики наших автомобілів і робить керування більш автентичним та реалістичним, а також дозволяє водієві відчувати більше емоцій за кермом, то ми обов’язково скористаємося такою системою», — заявив Райхман
Він підкреслив, що компанія категорично відмовиться від будь-яких “штучних” рішень, які відчуватимуться як відеогра. «Aston Martin — це справжній автомобіль, він автентичний», — додав він. Райхман також натякнув на унікальні переваги, які дає участь у Формулі-1:
«Уявіть собі знання, дані, які ми збираємо, і як ми можемо використовувати їх, щоб зробити дорожній автомобіль більш захопливим. Чи то передачі, чи якийсь спосіб використання векторизації крутного моменту для створення взаємодії — ми повністю залучені до створення захопливого досвіду водіння»
Стратегічний шлях: від гібридів до чистої енергії
Перш ніж повністю поринути в електричну еру, Aston Martin зосереджений на запуску свого першого плагін-гібридного суперкара — Valhalla. Ця модель із центральним розташуванням двигуна стане мостом між минулим і майбутнім, кидаючи виклик таким гіперкарам, як McLaren Artura та Ferrari 296 GTB. Valhalla, ймовірно, стане останньою новою моделлю бренду перед дебютом повноцінного електромобіля, який очікується в другій половині цього десятиліття

Спорткар чи кросовер: яким буде перший електромобіль?
Поки що залишається інтригою, яку форму прийме перший електромобіль Aston Martin. Існує два вірогідних сценарії:
- Повністю електричний спорткар/суперкар: Логічний крок для бренду, який прагне зберегти свою спортивну спадщину;
- Розкішний кросовер: Прагматичний вибір, що дозволить конкурувати з майбутнім електричним кросовером від Ferrari та іншими гравцями у прибутковому сегменті SUV
Незалежно від вибору кузова, мета залишається незмінною: створити електромобіль, який даруватиме фірмові емоції Aston Martin — поєднання розкоші, потужності та водійського захоплення. І якщо для цього доведеться додати трохи “корейського драматизму”, компанія готова піти на такий крок, але зробить це у своєму неповторному британському стилі
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі