Американський стартап Faraday Future продовжує шукати свою нішу: попри скромні показники — з 2023 року компанія випустила лише 16 екземплярів моделі FF 91 — Faraday не здається і за підтримки нових інвестицій у розмірі $105 млн презентує нову концепцію: розкішний електрифікований мінівен для масового споживача з глибокою інтеграцією штучного інтелекту. Новинка отримала назву FX Super One — і вона здатна здивувати

FX Super One — це не цілком нова розробка з нуля
За основу взято китайську модель Wey Gaoshan від концерну Great Wall Motors, проте американська версія отримала повне технічне й візуальне переосмислення. Автомобіль має оновлену передню частину з чорними декоративними елементами, 20-дюймовими легкосплавними дисками, а головною фішкою стала так звана розумна решітка радіатора, яка не просто блимає світлом чи показує смайлики, а веде діалог із пасажирами

Решітка об’єднує компоненти системи F.A.C.E. (Front AI Communication Ecosystem). У режимі очікування електромобіль здатен “бачити”, “чути” та відповідати за допомогою голосових команд, візуальних підказок і навіть емпатичного зворотного зв’язку. Це щось на зразок цифрового штурмана, який реагує на присутність пасажирів і взаємодіє з ними в реальному часі. Для тих, хто цінує традиції, буде доступна і звичайна решітка без AI-комунікацій

Інтелектуальне ядро автомобіля — фірмова архітектура EAI 6×4
Вона управляє всіма аспектами взаємодії з водієм і пасажирами: від віртуального “обличчя” машини до мультимедійної системи, навігації та комплексу систем допомоги водієві. Це одна з найглибших інтеграцій штучного інтелекту у серійному автомобілі

Салон FX Super One вражає рівнем оснащення
Доступні конфігурації з чотирма, шістьма або сімома місцями, розподіленими на два або три ряди. Преміальна версія під назвою GOAT Edition має розсувний панорамний дисплей, звукову систему Dolby Atmos, розкішну обробку та сидіння із «нульовою гравітацією», які забезпечують максимальний комфорт у далеких поїздках. Усе в салоні створено для тривалого перебування — від ергономіки до якості матеріалів

Конструктивно авто базується на високоміцній сталевій платформі, адаптованій під електрифікацію. На старті FX Super One отримає двомоторну повністю електричну силову установку з повним приводом. Пізніше до гами приєднається версія з розширеним запасом ходу на базі гібридної електричної технології (EREV). Її Faraday називає «AI Hybrid Extended Range», натякаючи на глибоку електронну оптимізацію режимів руху
Розміри автомобіля недвозначно натякають на претензії до преміум-сегмента: довжина FX Super One — 5405 мм, колісна база — 3275 мм. У компанії прямо вказують, що серед головних конкурентів — Cadillac Escalade, який програє за низкою параметрів: менше простору, відсутність зсувних дверей і жодної взаємодії з AI

Цільова аудиторія FX Super One — дуже широка. Виробник презентує модель як універсальний транспорт: для родин, професіоналів, спортсменів, знаменитостей, а також як мобільну студію, офіс, лаунж-простір або цифрову вітальню. Все залежить від сценарію використання — і тут Faraday Future надає повну свободу
Якщо все піде за планом, серійне виробництво FX Super One стартує на початку 2026 року. Збірку обіцяють здійснювати на заводі в Ханфорді, штат Каліфорнія, з використанням 50% локальних комплектувальних. Ціна поки що не оголошена, але вже відкрито передзамовлення — лише за $100 депозиту
Faraday Future не зупиняється лише на одному мінівені. Компанія також анонсувала FX 4 — доступного конкурента Tesla Model Y, FX 5 — спортивний електрокросовер нового покоління, та FX 6 — великий родинний електромобіль
Читати далі
Схожі записиНовий Aspark Owl Roadster, створений на основі купе Owl, відкриває для водія спектр емоцій, які ще донедавна здавалися недосяжними навіть у світі найрадикальніших електрогіперкарів. Чотири електромотори та відсутність даху перетворюють його не на черговий дорогий суперкар, а на справжній експеримент із технологічних можливостей, поданий у формі дорожнього витвору мистецтва. Початкова ціна сягає позначки у $3,5 […]
28 Листопада 2025
Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]
28 Листопада 2025
Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі