Ford, один з гігантів автомобільної індустрії, нещодавно отримав солідний державний кредит і з розмахом взявся за будівництво заводів для акумуляторів електромобілів. Але, як часто буває в бізнесі, вітер змінився — і тепер усе перевертається з ніг на голову. Партнерство з корейською компанією SK On, фактично розвалилося. Чому так сталося і що це означає для майбутнього електрокарів?
Все почалося в 2021 році, коли Ford і SK On уклали угоду на $11,4 мільярда
План був амбітний: звести кілька сучасних заводів у США, спеціально для виробництва батарей електромобілів. Для Ford це був потужний сигнал — “Ми серйозно в грі з електротранспортом!” — і ринок це помітив

Але наприкінці 2025 року партнери раптом оголосили про припинення спільного проєкту. Усе відбулося як грім серед ясного неба, але насправді — це яскравий приклад того, як швидко може змінитися ринок EV. Чому ж так? Два ключові фактори: уряд США скоротив податкові пільги на електромобілі, що одразу вдарило по попиту. Плюс, переглянули стандарти паливної ефективності — і нові правила тепер більше схиляються на бік традиційних бензинових автомобілів. Ринок, який здавався безмежним, раптом став тісним і непередбачуваним
У розподілі активів SK On забирає контроль над заводом BlueOval у Теннессі, а Ford зберігає за собою два сусідні підприємства в Кентуккі. Формально ініціатива розриву вийшла від корейців, але вони запевняють, що співпраця навколо теннессійського об’єкта триватиме. У SK On пояснюють це прагненням до більшої ефективності та гнучкості в управлінні. Крім того, компанія робить ставку на розвиток систем зберігання енергії в Північній Америці — і вихід з партнерства полегшує цей стратегічний зсув
А що з державним кредитом?
Ще за попередньої адміністрації схвалили позику до $9,6 мільярда саме для цього спільного проєкту. Тепер, з новою владою, все змінюється: суму скоротять, а структуру фінансування переглянуть. За даними Bloomberg, мета — мінімізувати ризики для платників податків і прискорити повернення коштів. Ford вже веде переговори з Міністерством енергетики, щоб погасити борг достроково. Це розумний хід, враховуючи, як усе склалося

Тим часом продажі електромобілів Ford у США стрімко падають. Гендиректор Джим Фарлі не приховує: “Перспективи складні, і продажі EV на американському ринку можуть впасти майже вдвічі”. Фінансові звіти це підтверджують — у 2024 році електричний підрозділ приніс збитки в $5,1 мільярда (без урахування відсотків і податків), а на 2025 рік прогноз ще похмуріший
Аналітики з Wedbush вважають цей розрив неминучим
Ford просто змушений адаптуватися до реалій: ринок електромобілів у США вже не той гігант, яким здавався. Компанія відмовляється від надто амбітних планів і переходить до жорсткіших, прагматичніших рішень. Цікаво, чи стане це уроком для всієї індустрії, чи просто черговим поворотом у гонці за майбутнє транспорту?
Читати далі
Схожі записиСкромний на вигляд Volkswagen Beetle здатен розганятися до 100 км/год швидше, ніж Porsche 911 GT3. Усе завдяки тому, що під скромним класичним кузовом ховається сучасна електрична начинка, про яку важко здогадатися з першого погляду Електрична тяга відкрила нові можливості для тюнінгу Інженери тепер можуть вкладати серйозну потужність у машини, які ніколи не проєктувалися для швидкої […]
13 Грудня 2025
BMW оновлює керівництво спортивного підрозділу M у момент, коли бренд готується до серйозних змін. Компанія поступово переходить до електрифікації, і кадрові рішення напряму пов’язані з цим курсом Новим керівником BMW M став Александер Карайлович Саме він відповідав за створення BMW XM — однієї з найбільш суперечливих моделей в історії M. Автомобіль став першим самостійним проєктом […]
13 Грудня 2025
Caterham не відмовляється від ідеї створити власний електричний спорткар, навіть попри те, що інтерес до таких моделей у світі помітно знизився. Компанія продовжує роботу над купе Project V і готується показати перший робочий прототип на Tokyo Auto Salon Проєкт уперше презентували ще влітку 2023 року Галузеві тенденції з того часу змінилися: автовиробники коригують плани, зсувають […]
13 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі