У гонитві за кращою електромобільною технологією виробники зосередились на батареях. Сьогодні на ринку домінують акумулятори типу LFP (літій-залізо-фосфат) і NCM/NMC (нікель-марганець-кобальт), водночас деякі бренди експериментують із натрій-іонними рішеннями. Але Ford вирішив піти власним шляхом – і представив акумулятор нового покоління на основі літій-марганцевої хімії
Новий підхід із новим складом: що таке LMR?
На базі центру Battery Center of Excellence у Мічигані команда Ford створила батарею Lithium Manganese Rich (LMR), яка, як стверджує виробник, поєднує в собі високу щільність енергії та меншу собівартість. Інакше кажучи, електрокари Ford зможуть проїжджати більше на одному заряді, водночас зменшуючи загальну вартість виробництва
За словами Чарльза Пуня, директора напряму електрифікованих силових установок, LMR поєднує енергетичну ефективність високонікелевих акумуляторів зі схожим рівнем безпеки, який мають LFP-рішення. Це ключова перевага для електромобілів, адже дозволяє знизити ризики займання та покращити теплову стабільність

Дешевше, безпечніше, ефективніше
Інженери Ford називають LMR не просто новим хімічним складом, а відповіддю на запитання «що далі?». Водночас компанія не розкриває, чи мала партнерство з іноземними виробниками акумуляторів – як-от CATL, LG або SK On. Пун відзначив, що за розробку відповідали 135 інженерів, хіміків і технологів з власного центру компанії
«Це не лабораторний експеримент. Ми вже створюємо елементи другого покоління на нашій пілотній лінії та плануємо впровадження цієї технології в модельному ряді до кінця десятиліття», – підкреслює він

Попри те, що у 2023 році Ford сповільнив низку електромобільних проєктів (наприклад, трирядний SUV і електричний F-150 були поставлені на паузу), компанія продовжує рух у бік електрифікації. У роботі залишається електричний середньорозмірний пікап і новий фургон, а розробка LMR-батарей має зробити ці моделі конкурентоздатними не лише за характеристиками, а й за ціною
Нова хімія може змінити правила гри. Якщо Ford зможе масштабувати виробництво й досягти паритету вартості з бензиновими автомобілями – це стане переломним моментом для всієї індустрії
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі