У гонитві за кращою електромобільною технологією виробники зосередились на батареях. Сьогодні на ринку домінують акумулятори типу LFP (літій-залізо-фосфат) і NCM/NMC (нікель-марганець-кобальт), водночас деякі бренди експериментують із натрій-іонними рішеннями. Але Ford вирішив піти власним шляхом – і представив акумулятор нового покоління на основі літій-марганцевої хімії
Новий підхід із новим складом: що таке LMR?
На базі центру Battery Center of Excellence у Мічигані команда Ford створила батарею Lithium Manganese Rich (LMR), яка, як стверджує виробник, поєднує в собі високу щільність енергії та меншу собівартість. Інакше кажучи, електрокари Ford зможуть проїжджати більше на одному заряді, водночас зменшуючи загальну вартість виробництва
За словами Чарльза Пуня, директора напряму електрифікованих силових установок, LMR поєднує енергетичну ефективність високонікелевих акумуляторів зі схожим рівнем безпеки, який мають LFP-рішення. Це ключова перевага для електромобілів, адже дозволяє знизити ризики займання та покращити теплову стабільність

Дешевше, безпечніше, ефективніше
Інженери Ford називають LMR не просто новим хімічним складом, а відповіддю на запитання «що далі?». Водночас компанія не розкриває, чи мала партнерство з іноземними виробниками акумуляторів – як-от CATL, LG або SK On. Пун відзначив, що за розробку відповідали 135 інженерів, хіміків і технологів з власного центру компанії
«Це не лабораторний експеримент. Ми вже створюємо елементи другого покоління на нашій пілотній лінії та плануємо впровадження цієї технології в модельному ряді до кінця десятиліття», – підкреслює він

Попри те, що у 2023 році Ford сповільнив низку електромобільних проєктів (наприклад, трирядний SUV і електричний F-150 були поставлені на паузу), компанія продовжує рух у бік електрифікації. У роботі залишається електричний середньорозмірний пікап і новий фургон, а розробка LMR-батарей має зробити ці моделі конкурентоздатними не лише за характеристиками, а й за ціною
Нова хімія може змінити правила гри. Якщо Ford зможе масштабувати виробництво й досягти паритету вартості з бензиновими автомобілями – це стане переломним моментом для всієї індустрії
Читати далі
Схожі записиКонцепт Dacia Hipster переосмислює саму суть народного транспорту, пропонуючи мінімалістичний електромобіль, який об’єднує простоту, розумність і турботу про довкілля Його створено не для того, щоб вражати розкішшю, а щоб зробити електромобільність справді доступною. Крихітний за розмірами — навіть менший за японські кей-кари — Hipster має лаконічний блочний дизайн, модульний інтер’єр і неймовірно легку конструкцію масою […]
7 Жовтня 2025
Mercedes-Benz та Hot Wheels об’єднали зусилля, щоб створити агресивний та унікальний концепт CLA Унікальний екземпляр отримав попереджувальну етикетку для дорослих, адже він віддає шану безмежній уяві дитинства, коли литі машинки масштабу 1:64 були не просто іграшками, а запрошенням до мрій про швидкість. Співпраця відбулася у рамках серії «Class of Creators» Агресія та ретро-футуризм Спортивний концепт […]
7 Жовтня 2025
Автомобільна індустрія останніми роками змагається за розмір екранів — що більше, то краще Та серед цього цифрового буму з’являються моделі, які йдуть проти течії. Один із таких винятків — новий Opel Frontera, який у базовій комплектації не має навіть елементарної інформаційно-розважальної системи. Фото, опубліковане користувачем Reddit у Німеччині, показало порожнє місце на центральній консолі, де […]
7 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі