У гонитві за кращою електромобільною технологією виробники зосередились на батареях. Сьогодні на ринку домінують акумулятори типу LFP (літій-залізо-фосфат) і NCM/NMC (нікель-марганець-кобальт), водночас деякі бренди експериментують із натрій-іонними рішеннями. Але Ford вирішив піти власним шляхом – і представив акумулятор нового покоління на основі літій-марганцевої хімії
Новий підхід із новим складом: що таке LMR?
На базі центру Battery Center of Excellence у Мічигані команда Ford створила батарею Lithium Manganese Rich (LMR), яка, як стверджує виробник, поєднує в собі високу щільність енергії та меншу собівартість. Інакше кажучи, електрокари Ford зможуть проїжджати більше на одному заряді, водночас зменшуючи загальну вартість виробництва
За словами Чарльза Пуня, директора напряму електрифікованих силових установок, LMR поєднує енергетичну ефективність високонікелевих акумуляторів зі схожим рівнем безпеки, який мають LFP-рішення. Це ключова перевага для електромобілів, адже дозволяє знизити ризики займання та покращити теплову стабільність
Дешевше, безпечніше, ефективніше
Інженери Ford називають LMR не просто новим хімічним складом, а відповіддю на запитання «що далі?». Водночас компанія не розкриває, чи мала партнерство з іноземними виробниками акумуляторів – як-от CATL, LG або SK On. Пун відзначив, що за розробку відповідали 135 інженерів, хіміків і технологів з власного центру компанії
«Це не лабораторний експеримент. Ми вже створюємо елементи другого покоління на нашій пілотній лінії та плануємо впровадження цієї технології в модельному ряді до кінця десятиліття», – підкреслює він
Попри те, що у 2023 році Ford сповільнив низку електромобільних проєктів (наприклад, трирядний SUV і електричний F-150 були поставлені на паузу), компанія продовжує рух у бік електрифікації. У роботі залишається електричний середньорозмірний пікап і новий фургон, а розробка LMR-батарей має зробити ці моделі конкурентоздатними не лише за характеристиками, а й за ціною
Нова хімія може змінити правила гри. Якщо Ford зможе масштабувати виробництво й досягти паритету вартості з бензиновими автомобілями – це стане переломним моментом для всієї індустрії
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі