Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати робочих характеристик і запасу ходу
Ройсс навів простий приклад: сьогодні на ринку є великі електровантажівки на кшталт Ford F-150 Lightning, Rivian R1T або моделей від GM, адже лише вони можуть розмістити великі акумуляторні блоки, потрібні для пробігу у 450-600 км. А ось компактні пікапи — Chevrolet Colorado, Ford Ranger, Toyota Tacoma — не мають достатньо простору, щоб забезпечити ефективний робочий цикл на електротязі

Другим бар’єром є ціна. Акумулятори залишаються найдорожчим компонентом електромобіля, тому великі вантажівки вигідніше продавати. Створення середньої електровантажівки з коротким пробігом виглядає економічно невиправданим. Саме тут і з’являється потенціал нової технології LMR
За словами Ройсса, акумулятори Lithium Manganese Rich можуть стати справжнім проривом
Вони дешевші у виробництві, мають вищу щільність енергії та потребують менше рідкісних матеріалів. GM розробляє ці елементи спільно з LG Energy Solution, і компанія вже заявляє, що вони будуть помітно доступнішими за нинішні високонікелеві елементи. У складі LMR — лише близько 2% кобальту, 30–40% нікелю та до 70% марганцю, що значно знижує вартість і залежність від дефіцитних матеріалів

Конструктивно нові елементи мають призматичну форму — це прямокутні тверді модулі, які можна компактно штабелювати. Такий підхід зменшує масу батарейного блока та спрощує збірку, а отже, знижує ціну готового електромобіля. GM оцінює, що собівартість LMR може бути навіть нижчою, ніж у поширених літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів, при цьому енергоємність буде на третину вищою. Іншими словами, електровантажівки з такими батареями зможуть пропонувати майже такий самий запас ходу, як бензинові аналоги, але за значно нижчою ціною
«Ми можемо заощадити тисячі доларів на кожному автомобілі, не жертвуючи продуктивністю», — пояснив Ройсс. На його думку, LMR відкриють двері для появи доступних електромобілів середнього класу та зменшать залежність США від китайських постачальників. Китай сьогодні майже повністю контролює ринок LFP-акумуляторів, тому створення власної альтернативи є стратегічно важливим для американських автовиробників

GM планує розпочати використання літій-марганцевих елементів у своїх електричних позашляховиках і пікапах уже з 2028 року
Очікується, що нові моделі зможуть долати понад 600 км без потреби у громіздких та дорогих батарейних системах, подібних до тих, які сьогодні стоять у Chevrolet Silverado EV чи GMC Hummer EV. Ройсс наголошує, що технологія LMR — лише черговий крок у розвитку, а не фінальна відповідь
«Вона вже краща за все, що ми маємо сьогодні, але шлях до досконалості ще далекий», — підсумував Ройсс
Читати далі
Схожі записиДоступний компактний електричний хетчбек, створений і зібраний у Європі — це саме те, що треба у боротьб із жорсткою конкуренцією з боку китайських брендів Продажі Volkswagen ID. Polo в Європі стартують у квітні наступного року Початкова ціна становитиме 25 тисяч євро з урахуванням ПДВ. У своєму сегменті новинка одразу виходить на поле Renault 5, який […]
16 Грудня 2025
Компанія запустила автономні Model Y без пасажирів і без водія в салоні, який підстраховував автопілот. Для платних поїздок нагляд людини поки зберігається, однак сам факт виїзду повністю «порожніх» авто на міські вулиці став важливим етапом для бренду, який робить ставку на автономне водіння, штучний інтелект і робототехніку Відео з чорним Model Y, який спокійно рухається […]
16 Грудня 2025
Оновлення мало з’явитися вже цього року та принести інтерфейс і функції, знайомі за новими моделями бренду. Йдеться про машини з мультимедійною системою на базі Google, тобто з Android Automotive У компанії пояснюють затримку прагненням забезпечити стабільну роботу нового інтерфейсу на всіх сумісних авто, незалежно від ринку, року випуску чи версії «заліза». Тепер реліз перенесли на […]
16 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі