Гнучкий перехід на електромобілі несе ряд небезпек
Перехід автомобільної промисловості від двигунів внутрішнього згоряння до акумуляторних батарей видбуваэться нелинийно. Тому автовиробники намагаються залишатися гнучкими до мінливих ринкових умов. В результати виникла гнучка стратегія виробництва, яка передбачає достатнє задоволення попиту на електромобілі, але з можливістю відступити на крок назад, якщо попит зміститься в бік гібридів або автомобілів з ДВЗ
На перший погляд це розумна стратегія, особливо на найближчє майбутньомє, але такий підхід несе ряд небезпек для автовиробників
На першому плані стоїть питання завантаження виробничих потужностей – тобто, як найкраще використовувати заводи, які мають автовиробники, щоб виробляти потрібну кількість затребуваної продукції. Оптимальне завантаження заводу становить близько 80%, хоча автовиробники в США наразі працюють в середньому на рівні близько 70%. Однак, оскільки автовиробники готуються до виробництва автомобілів, що працюють як на двигунах внутрішнього згоряння, так і на акумуляторах, очікується, що цей показник значно знизиться
Ринок електромобілів виявився прохолоднішим, ніж очікувалося
GlobalData припускає, що до 2030 року автовиробники, які застосовують такий гнучкий підхід, можуть опинитися в ситуації, коли рівень завантаження заводів впаде до 60% або нижче. Очікується, що цей показник продовжить падати до 2035 року. Майкл Робіне, виконавчий директор S&P Global Mobility з автомобільного консалтингу, каже, що це його «лякає до смерті»
– Раніше було набагато простіше переміщати транспортні засоби між заводами, але коли ви переходите від ДВЗ до BEV, така гнучкість стає дійсно складною, – сказав Робіне в попередньому інтерв’ю для Automotive News
Найскладніше передбачити майбутнє. Наразі відбувається коливання продажів електромобілів, оскільки багато покупців чекають, коли з’являться більш доступні моделі. Тож чи інвестують автовиробники в гібриди до того часу? І скільки? І що, якщо конкурент зробить це першим? Або що станеться, якщо автовиробники перенаситять ринок «неправильним» типом транспортного засобу, який користується меншим попитом? Оскільки ланцюжки поставок двигунів і акумуляторів дуже різні, то навряд чи вийде «на льоту» переналаштувати завод під потрібний тип автомобіля
Гнучкий підхід може призвести до недовантаження заводів, що спричинить нестабільність усієї галузі
Не всі заводи будуть недозавантажені. Насправді, очікується, що деякі з них працюватимуть на майже максимальній потужності. Однак, в результаті недовантаження заводу можуть звільнювати працівників або взагалі закрити завод. Невизначеність щодо того, як швидко галузь перейде на електромобілі, зводить з розуму всю автомобільну промисловість – від дилерів до постачальників