Сьогодні в автомобільному світі точиться справжня війна, однак це вже не боротьба за двигуни чи батареї, а за програмне забезпечення. Якщо раніше люди звертали увагу на потужність двигуна, комфорт салону та дизайн, то тепер у центрі уваги стоїть програмний код. Саме він робить сучасні автомобілі по-справжньому «розумними». Але чи зможуть традиційні автовиробники адаптуватися до нових умов?
Автомобіль майбутнього – не просто транспорт, а справжній гаджет на колесах, який може постійно вдосконалюватись і адаптуватись до потреб користувача. Він автоматично оновлюється через Інтернет, пропонує нові функції, інтегрується зі смартфоном, і навіть може передбачати Ваші вподобання. Це велика революція в автомобільній промисловості, яка може змінити галузь назавжди. Але далеко не всі виробники до неї готові
Головна межа між сучасністю та архаїчністю сьогодні проходить через програмне забезпечення. Саме воно робить авто від Rivian та Tesla такими технологічними, тоді як моделі Toyota чи Mazda на їхньому фоні виглядають застарілими. Програмний код дозволяє автомобілю отримувати важливі оновлення без відвідування сервісного центру, автоматично підключатися до Вашого смартфона, а також самостійно діагностувати проблеми
Десять років тому покупці обирали автомобілі, орієнтуючись на економію пального, безпеку та надійність. Сьогодні ж, крім цього, важливими стали питання програмного забезпечення: як авто інтегрується з іншими пристроями? Чи зможе воно оновлюватись і залишатися сучасним через кілька років? Чи підтримує воно функції автоматичного керування?
Нажаль, далеко не всі виробники можуть стати успішними в цій новій реальності
Багато компаній досі зазнають проблем при переході до програмного забезпечення, стикаючись із затримками, проблемами якості та частими змінами керівництва
Колишній генеральний директор Volvo Джим Роуен нещодавно зазначив, що створення повністю інтегрованого програмного забезпечення – це дуже складна справа. «Лише три компанії у світі з цим впоралися – Tesla, Rivian та Volvo. Інші поки що відстають. Це надзвичайно складно, але ми робимо все можливе, щоб не відставати», – сказав він в інтерв’ю Autocar
Реальність така, що у майбутньому будь-які проблеми з програмним забезпеченням можуть стати для автовиробників фатальними. Тепер автомобіль не просто механічний пристрій – це складна комп’ютерна система, яка повинна працювати бездоганно
Що таке програмно-керований автомобіль?
Програмно-керований автомобіль (англ. Software-defined vehicle або SDV) – це транспортний засіб, у якому ключові функції, такі як допомога водієві, мультимедіа чи керування двигуном, керуються переважно програмним забезпеченням. Це дозволяє легко додавати нові можливості за допомогою оновлень через Інтернет
Сучасні автомобілі мають багато електронних систем, однак далеко не всі з них є програмно-керованими. Наприклад, Toyota Camry 2007 року вже мала електронну систему курсової стійкості, однак це не робило її «розумною» у сучасному розумінні. Справжній програмно-керований автомобіль – це платформа, де програмний код керує майже усіма функціями та може постійно вдосконалюватися
Автовиробник Rivian, який активно розвивається у сфері електромобілів, визначає SDV як авто, всі компоненти якого можна регулярно оновлювати і модернізувати. «Це дозволяє дуже швидко змінювати характеристики автомобіля та додавати нові функції», – пояснює Кайл Лобо, директор з електричної архітектури компанії
Tesla першою почала широко застосовувати такий підхід, самостійно розробляючи як програмне забезпечення, так і компоненти. Це дозволило компанії Ілона Маска створити повністю інтегровану екосистему, від мобільних додатків до мережі зарядних станцій. Китайські компанії також активно розвивають цей напрямок, як і молоді стартапи на кшталт Rivian
Перехід до нової архітектури
Однією з важливих змін стало впровадження зональної архітектури. Замість десятків окремих електронних блоків управління (ECU), які відповідають за окремі функції, тепер використовується кілька зональних контролерів, які об’єднують багато функцій у єдину мережу. Це дозволяє зменшити масу, кількість проводів та підвищити надійність авто
Наприклад, у нових моделях Rivian замість 17 окремих блоків використовується лише 7 зональних контролерів. Такий підхід зацікавив великих виробників, таких як Volkswagen, який уклав із Rivian партнерство для створення майбутніх моделей
Переваги та ризики програмного контролю
Однак програмно-керовані автомобілі мають не лише переваги, а й певні ризики. Наприклад, Tesla впровадила систему страхування, яка аналізує поведінку водія за допомогою програмного забезпечення. З одного боку це дозволяє знижувати страхові тарифи для акуратних водіїв, а з іншого – може викликати питання щодо приватності користувачів
Також важливе питання – довгострокова підтримка програмного забезпечення. Що станеться, якщо компанія перестане підтримувати оновлення вашого авто? Це питання ще не вирішене остаточно, але воно дуже важливе для майбутнього
Майбутнє автомобільної індустрії
Програмне забезпечення кардинально змінює автомобільний ринок. Якщо традиційні автовиробники не адаптуються, вони ризикують втратити позиції на користь нових технологічних компаній. Але такі бренди, як General Motors, Volvo, Polestar та Toyota, вже заявили про активні плани розвитку програмних технологій, намагаючись не відстати від Tesla та Rivian
Тепер головне питання – чи зможуть всі ці компанії залучити до нової технологічної реальності своїх покупців, забезпечивши їм зручність, безпеку та надійність?
Очевидно одне – світ автомобілів змінився назавжди, і програмне забезпечення стало тим самим «ключем», який визначатиме майбутнє галузі
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Прототип електричного Range Rover помітили без камуфляжу
Електричний Range Rover вже став хітом, оскільки компанія нещодавно повідомила, що отримала понад 41 тисячу попередніх замвлень. Це досить обнадійливий розвиток подій, особливо з огляду на те, що наразі про модель відомо небагато Нещодавно фотографи-шпигуни зловили прототип під час випробувань на півдні Європи. Незважаючи на миттєву впізнаваність, є кілька штрихів, які вказують на те, що […]
31 Серпня 2024 -
Nissan планує випустити 30 новинок до 2027 року
Nissan планує оновити свій модельний ряд протягом наступних трьох років, випустивши 30 моделей в рамках бізнес-плану “The Arc”. Лише 14 з них будуть з ДВЗ, а решта 14 моделей – це гібриди та електромобілі В США та Канаді Nissan має намір представити сім абсолютно нових моделей. Лише в США планується оновити 78% модельного ряду легкових […]
25 Березня 2024 -
Електромобілі надійніші за авто з ДВЗ, хоча мають одну несподівану спільну проблему
Надійність автомобіля стає все важливішою темою у виборі між електромобілями (EV) та авто з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). І хоча традиційно електрокари критикували за новизну технологій, останні дані від найбільшої служби технічної допомоги Європи, Німецького автомобільного клубу (ADAC), демонструють іншу картину. Згідно з новим звітом, електромобілі ламаються рідше, ніж їхні бензинові чи дизельні аналоги 📉 […]
15 Квітня 2025