Зокрема зміняться правила щодо функції однопедального керування — режиму, за якого водій може пригальмовувати і навіть повністю зупинити авто, просто відпустивши акселератор. Згідно з новим національним стандартом GB 21670-2025, який набуде чинності з 1 січня 2027 року, автовиробникам буде заборонено встановлювати такий режим як стандартний — тобто автомобіль не зможе запускатися в «однопедальному» режимі за замовчуванням

Причина такого рішення — не в енергоефективності, а в безпеці
Хоча на перший погляд здається, що скорочення кількості рухів — наприклад, не потрібно переставляти ногу з газу на гальмо — мало б покращити реакцію, дослідження показують зворотне. Водії, які звикли до надмірної сили рекуперативного гальмування, часто запізнюються з натисканням гальма в екстрених ситуаціях, коли потрібно більше зусилля, ніж здатна забезпечити сама рекуперація

Паралельно із забороною стандартного режиму однопедального керування Китай вводить і інші нові вимоги до електромобілів
З 2026 року всі нові електричні авто мають бути оснащені системою ABS — це доволі пізнє рішення, адже в ЄС така вимога діє з 2004 року, а в США — з 2011-го. Також з 2026 року стоп-сигнали повинні обов’язково вмикатися, якщо уповільнення внаслідок рекуперації перевищує 1,3 м/с². Це усуває ризик того, що водій позаду не помітить уповільнення, адже донині в багатьох авто світловий сигнал гальмування не вмикався при рекуперації

Наразі функція рекуперативного гальмування не забороняється повністю — вона залишиться доступною, але за замовчуванням авто запускатиметься у більш стандартному режимі з плавним рухом, який передбачає активне використання педалі гальма. У глобальному контексті ця ініціатива може вплинути й на інших автовиробників, які орієнтуються на китайський ринок, а також запустити хвилю дискусій щодо доцільності надмірної автоматизації процесів у керуванні авто
Читати далі
Схожі записиКомпанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric Новий фронтальний […]
21 Жовтня 2025
Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі