Китайський автогігант GAC оголосив про серйозний наступ на європейський ринок електромобілів і заявив, що має намір зробити Європу одним зі своїх головних експортних напрямків. Якщо донедавна китайські компанії заходили сюди обережно, то тепер вони діють відкрито й масштабно, відбираючи частку в місцевих брендів

На Мюнхенському автосалоні GAC представив два електромобілі з серії Aion
Мова про компактний хетчбек Aion UT та середньорозмірний кросовер Aion V. У майбутньому європейський асортимент компанії доповнять електричний кросовер Aion Y та більш преміальний купе-позашляховик Hyptec HT. Всі ці моделі працюють виключно на електротязі, хоча пізніше очікується поява і підзарядних гібридів

Президент GAC International Вей Хайган у розмові з CNBC підкреслив, що Європа входить до п’ятірки ключових стратегічних ринків компанії. Він зазначив, що нинішня мета — закріпитися тут не як нішевий гравець, а як один із помітних конкурентів

Амбіції GAC підтверджують цифри
Якщо у 2025 році бренд розраховує реалізувати близько 3000 авто в Європі, то вже у 2026 році ця цифра має зрости до 15 000, а у 2027-му перевищити 50 000. Це означає зростання у 17 разів лише за два роки. Для порівняння: у 2024 році компанія продала понад 127 000 автомобілів на закордонних ринках, а загальні світові продажі досягли більше 2 мільйонів одиниць

Щоб уникнути впливу європейських тарифів на китайський імпорт, GAC не виключає створення виробничих потужностей у Європі. Хайган підкреслив, що компанія розраховує на позитивні зрушення у торговельних переговорах між Китаєм та ЄС, але вже зараз готується до можливої локалізації виробництва. Це дозволить не лише уникнути митних бар’єрів, а й краще адаптувати продукцію до вимог місцевого ринку

Ситуація добре ілюструє загальний тренд
За даними Jato Dynamics, частка китайських брендів на європейському ринку в першій половині 2025 року майже подвоїлася і сягнула 5,1% — це 347 135 проданих автомобілів. Лідером є BYD із результатом понад 70 000 машин, а швидке зростання демонструють Jaecoo, Omoda, Leapmotor та Xpeng. GAC прагне стати наступним гравцем, який не просто «зайде на ринок», а й складе серйозну конкуренцію європейським виробникам

Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі