Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 39601

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним!

29.04.2025
4 хвилини на прочитання

Схоже, Mazda має план на випадок повної електрифікації автомобільного світу. Нещодавно опублікований патент під простою назвою «Електромобіль» демонструє креслення автомобіля, що напрочуд нагадує Miata, з унікальним компонуванням акумуляторів у центральній частині

Нинішнє покоління Mazda Miata (MX-5), відоме під індексом ND, з нами вже майже десять років. Вперше представлене у 2014 році, воно чудово витримало випробування часом, залишаючись одним із найулюбленіших спорткарів ентузіастів. Сама компанія Mazda підтверджує: наступна генерація збереже двигун внутрішнього згоряння. Та якщо неминуче майбутнє виявиться виключно електричним, японський виробник вже має стратегію для збереження духу свого найвідомішого родстера

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 2

Секретний план Mazda: патент на електричний спорткар 

Доказом слугує патент Mazda, поданий ще у жовтні 2023 року, але оприлюднений лише нещодавно, у квітні 2024-го. Офіційна назва документа – «Електромобіль». Проте ілюстрації не залишають сумнівів: перед нами контури, що безпомилково нагадують Miata. Хоча в описі згадується можливість застосування такої конструкції для седанів чи інших типів кузовів, основна увага та деталізація креслень сконцентровані саме на компактному спортивному автомобілі

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 3

У пошуках ідеального балансу: битва з інерцією

Заглиблюючись у технічну мову патенту, намір інженерів Mazda стає кришталево ясним. Головна мета – розмістити акумуляторну батарею та електродвигун таким чином, аби досягти ідеального розподілу маси, уникаючи при цьому згубного впливу інерції. Саме це відрізняє підхід Mazda

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 4

Зрештою, досягти формального розподілу ваги 50/50, як у електричного пікапа Ford F-150 Lightning, не так вже й складно, коли масивний акумулятор рівномірно розпластаний під підлогою за принципом “скейтборду”. Але ідеальна статична розваговка не гарантує легкості та керованості в динаміці. Величезна маса все одно дається взнаки, коли Ви намагаєтесь стрімко увійти в поворот

Mazda ж у своєму патенті відмовляється від великої пласкої батареї. Натомість пропонується інсталювати численні акумуляторні комірки в центральному тунелі кузова – там, де у традиційних автомобілях розташовані коробка передач та карданний вал. Цитуючи патент: “оскільки батарея встановлена в тунельній частині, центр мас автомобіля наближається до його геометричного центру, тим самим значно зменшуючи момент інерції рискання”. Простіше кажучи, це робить автомобіль більш охочим до зміни напрямку руху, маневренішим

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 5

Такий підхід максимально концентрує вагу ближче до центру автомобіля, але інженери на цьому не зупинилися. Єдиний електродвигун також інтегрований у цей центральний тунель і з’єднаний коротким приводним валом із заднім диференціалом. Згідно з патентом, принцип той самий, що й з розміщенням батареї: “оскільки двигун при вигляді збоку принаймні частково перекриває задню частину сидіння, він розташовується ближче до центральної частини автомобіля у поздовжньому напрямку. Завдяки цьому момент інерції рискання може бути зменшений ще більше”

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 6

Додаткові хитрощі: балансування до грама 

Конструкція також передбачає простір для додаткових, менших акумуляторних блоків, стратегічно розміщених далі від центру. Патент демонструє невеликі батареї, встановлені за кожним із сидінь. Цікаво, що передбачено ще один акумуляторний блок попереду пасажирського сидіння. Його призначення – компенсувати масу водія. Очевидно, Mazda ставиться до питання балансу з максимальною серйозністю, прагнучи зберегти фірмове відчуття єднання водія та автомобіля “Jinba Ittai” навіть в електричну епоху

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 7

Погляд у майбутнє: коли чекати електричну Miata? 

Навіть якщо цей патент справді вказує на майбутнє Miata, до його реалізації, ймовірно, минуть роки. Представники Mazda неодноразово заявляли, що не бажають випускати електричну MX-5 доти, доки не вдасться розв’язати проблему надмірної маси сучасних акумуляторів. Збереження легендарної легкості, спритності та жвавого характеру Miata – абсолютний пріоритет

Майбутнє легендарної Mazda Miata може бути електричним! — photo 8

Проте, розробка легших конструкцій батарей у поєднанні з таким продуманим компонуванням, як описано в патенті, може стати ключем до створення електричного родстера, гідного свого славетного імені. Це дає надію, що навіть в електричному майбутньому знайдеться місце для справжнього, захопливого задоволення від водіння, яке завжди дарувала Mazda Miata

Читати далі

Схожі записи
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla

У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]

23 Жовтня 2025
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla — photo 60263
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla

У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]

23 Жовтня 2025
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla — photo 60263
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK