Mazda готує новий електропозашляховик
Mazda готується повернутися на ринок електричних позашляховиків із новою моделлю, яка має перевершити компактний MX-30 як за характеристиками, так і за рівнем продажів. Очікується, що цей електрокросовер отримає назву CX-6e, про що свідчить нещодавня реєстрація торгової марки. Його прем’єра має відбутися вже цього року, і компанія покладає на нього великі надії. Паралельно Mazda працює над ще одним електромобілем власної розробки, який планується випустити у 2027 році
Попри те, що Mazda не має повністю електричних моделей на деяких ключових ринках, зокрема в Північній Америці, компанія демонструє вражаючі продажі. Водночас вона не ігнорує електромобільний сегмент і активно готується до майбутніх змін. Поки увага зосереджена на наступному поколінні CX-5 з гібридною установкою, Mazda паралельно працює над електропозашляховиком схожого розміру, який може стати конкурентом Tesla Model Y та інших популярних електрокросоверів. Це частина нового етапу електрифікації, запланованого на 2025–2027 роки. Першим кроком стало випускання EZ-6, електричного седана, створеного на базі китайської моделі. Ця модель уже продається в Китаї, а незабаром з’явиться і в Європі під назвою Mazda 6e

Розробка CX-6e є важливим кроком для компанії, яка прагне зміцнити свої позиції у сфері електромобілів
Очікується, що цей позашляховик буде створений у співпраці з китайським виробником Changan, аналогічно до Mazda 6e. Технічна база новинки, найімовірніше, буде запозичена у Deepal S07, який випускається як у повністю електричній версії, так і з додатковим двигуном для збільшеного запасу ходу. CX-6e отримає два варіанти батарей – на 68,8 кВт-год і 80 кВт-год, що забезпечить максимальний запас ходу до 500 км. Один електродвигун матиме потужність від 215 до 255 кінських сил і привід на задні колеса. Версія із збільшеним запасом ходу, ймовірно, отримає 1,5-літровий двигун, який працюватиме у парі з меншою батареєю
Дизайн майбутнього позашляховика буде нагадувати концепт Arata 2024 року. Автомобіль отримає сучасний аеродинамічний профіль, закриту решітку радіатора, футуристичні LED-фари та похилу лінію даху. Однією з важливих особливостей стане інтеграція дверних ручок у кузов, що підвищить аеродинамічну ефективність. Очікується, що Mazda CX-6e може стати першою моделлю компанії з оновленим мінімалістичним логотипом

Інтер’єр електромобіля, ймовірно, буде оснащений найсучаснішими технологіями, зокрема цифровою панеллю приладів на 10,2 дюйма та великим 14,6-дюймовим сенсорним екраном інформаційно-розважальної системи. Mazda зберігатиме високий рівень оздоблення салону, що відповідає її преміальному позиціонуванню. За розмірами CX-6e очікувано буде схожим на Deepal S07, з довжиною 4750 мм і колісною базою 2900 мм, що робить його конкурентом не лише Tesla Model Y, а й Mazda CX-60 з двигуном внутрішнього згоряння
На ринку CX-6e доведеться змагатися з найпопулярнішими електричними кросоверами, такими як Tesla Model Y, Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Audi Q4 e-tron, Peugeot E-3008 та BMW iX1. Рівень конкурентоспроможності моделі значною мірою залежатиме від її вартості та стратегічних ринків, на яких новинка буде представлена. Враховуючи, що модель базуватиметься на платформі Changan, її доступність у Північній Америці може бути обмеженою через високі імпортні тарифи. Водночас, вона, ймовірно, буде доступна на європейському та британському ринках

Mazda також готує ще одну електричну модель, яка має з’явитися у 2027 році
На відміну від CX-6e, цей електропозашляховик буде побудований на абсолютно новій платформі власної розробки. Він стане першим електромобілем Mazda, створеним на спеціалізованій архітектурі для електрокарів, тоді як MX-30 базується на модифікованій версії традиційної SkyActiv. Майбутній електромобіль використовуватиме нові літій-іонні батареї від Panasonic, що вироблятимуться на заводі в Японії, а також може отримати вдосконалену технологію твердотільних акумуляторів
Попри активний розвиток електромобілів, Mazda не відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння
Компанія продовжує розробку гібридних силових установок, зокрема для нового CX-5, а також працює над новим поколінням двигунів SkyActiv-Z, яке має з’явитися до 2027 року. Крім того, Mazda планує повернути роторний двигун, який, швидше за все, використовуватиметься для збільшення запасу ходу, а не як основне джерело енергії
Mazda впевнено рухається у напрямку електрифікації, зберігаючи баланс між інноваціями та традиційними технологіями. В найближчі роки компанія представить CX-6e, електропозашляховик власної розробки та гібридні моделі, що дозволить їй зайняти сильні позиції як у сегменті електромобілів, так і в традиційному автопромі