Mercedes-Benz працює над розробкою унікальних батарейних систем, які використовують одразу два типи акумуляторних елементів – NMC (нікель-марганець-кобальт) та LFP (літій-залізо-фосфат). Це стало можливим завдяки новому типу мікроконвертера, який дозволяє контролювати батарею на рівні окремих елементів, а не лише пакету загалом. Нова технологія відкриває нові можливості в оптимізації продуктивності батарей, їх модульній конструкції та ефективності використання простору
Як працює мікроконвертер нового покоління?
У центрі інновації – запрограмований мікроконвертер, який можна вбудовувати безпосередньо в батарейний пакет і керувати дистанційно. Він дозволяє контролювати кожну пару акумуляторних елементів окремо, що забезпечує:
- точніше балансування заряду;
- ізоляцію пошкоджених елементів без впливу на весь пакет;
- більш точну перевірку стану батареї, визначення дефектів та аналіз параметрів окремих елементів
Важливою особливістю цієї технології є підключення елементів у паралельному, а не послідовному режимі. Це дозволяє підтримувати постійний вихідний струм батареї, незалежно від рівня її заряду. Наприклад, Mercedes повідомляє, що дослідження показали можливість забезпечення постійної напруги у 800 вольт, незалежно від стану заряду або рівня деградації елементів

Переваги використання мікроконвертерів та елементів з різною хімією
Нова система дозволяє створювати модульні батарейні пакети, які значно ефективніше використовують простір і забезпечують більшу гнучкість у розробці. Крім того, це може суттєво знизити витрати завдяки стандартизації та уніфікації компонентів
Ключова перевага комбінування NMC і LFP елементів в батареї:
- LFP елементи мають кращу термостійкість, менше схильні до деградації при швидкісній зарядці до 100% і є дешевшими
- NMC елементи можуть зберігати більше енергії, що робить їх ідеальними для батарей великої ємності, необхідних для електромобілів з великим запасом ходу
Використання обох типів елементів в межах одного пакету дозволяє отримати оптимальне поєднання характеристик: високий запас ходу, швидка зарядка і підвищена стабільність. Наприклад, Volkswagen e-Golf оснащений літій-іонною батареєю з хімічним складом NCM 622 (нікель-кобальт-марганець у співвідношенні 6:2:2). Таким чином, батарея е гольф забезпечує баланс між енергетичною щільністю та терміном служби батареї

Що далі: потенціал впровадження технології
Mercedes підтверджує, що ця технологія поки що знаходиться на початковому етапі тестування. Впровадження в серійне виробництво вимагатиме додаткових досліджень і вдосконалень, але перспективи виглядають багатообіцяючими. Головний технічний директор компанії Маркус Шефер зазначив, що поєднання NMC і LFP елементів є частиною стратегії Mercedes. Хоча точні дати появи таких батарей в серійних автомобілях поки що невідомі, цей підхід може стати революцією в галузі електромобільності
Mercedes продовжує активно досліджувати можливості створення батарей з комбінованими хімічними складниками, що забезпечать баланс між вартістю, ефективністю та надійністю. Це дозволить бренду не лише посилити свої позиції на ринку електромобілів, а й запропонувати споживачам більш універсальні рішення для їхніх потреб
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі