Mercedes-Benz працює над розробкою унікальних батарейних систем, які використовують одразу два типи акумуляторних елементів – NMC (нікель-марганець-кобальт) та LFP (літій-залізо-фосфат). Це стало можливим завдяки новому типу мікроконвертера, який дозволяє контролювати батарею на рівні окремих елементів, а не лише пакету загалом. Нова технологія відкриває нові можливості в оптимізації продуктивності батарей, їх модульній конструкції та ефективності використання простору
Як працює мікроконвертер нового покоління?
У центрі інновації – запрограмований мікроконвертер, який можна вбудовувати безпосередньо в батарейний пакет і керувати дистанційно. Він дозволяє контролювати кожну пару акумуляторних елементів окремо, що забезпечує:
- точніше балансування заряду;
- ізоляцію пошкоджених елементів без впливу на весь пакет;
- більш точну перевірку стану батареї, визначення дефектів та аналіз параметрів окремих елементів
Важливою особливістю цієї технології є підключення елементів у паралельному, а не послідовному режимі. Це дозволяє підтримувати постійний вихідний струм батареї, незалежно від рівня її заряду. Наприклад, Mercedes повідомляє, що дослідження показали можливість забезпечення постійної напруги у 800 вольт, незалежно від стану заряду або рівня деградації елементів
Переваги використання мікроконвертерів та елементів з різною хімією
Нова система дозволяє створювати модульні батарейні пакети, які значно ефективніше використовують простір і забезпечують більшу гнучкість у розробці. Крім того, це може суттєво знизити витрати завдяки стандартизації та уніфікації компонентів
Ключова перевага комбінування NMC і LFP елементів в батареї:
- LFP елементи мають кращу термостійкість, менше схильні до деградації при швидкісній зарядці до 100% і є дешевшими
- NMC елементи можуть зберігати більше енергії, що робить їх ідеальними для батарей великої ємності, необхідних для електромобілів з великим запасом ходу
Використання обох типів елементів в межах одного пакету дозволяє отримати оптимальне поєднання характеристик: високий запас ходу, швидка зарядка і підвищена стабільність. Наприклад, Volkswagen e-Golf оснащений літій-іонною батареєю з хімічним складом NCM 622 (нікель-кобальт-марганець у співвідношенні 6:2:2). Таким чином, батарея е гольф забезпечує баланс між енергетичною щільністю та терміном служби батареї
Що далі: потенціал впровадження технології
Mercedes підтверджує, що ця технологія поки що знаходиться на початковому етапі тестування. Впровадження в серійне виробництво вимагатиме додаткових досліджень і вдосконалень, але перспективи виглядають багатообіцяючими. Головний технічний директор компанії Маркус Шефер зазначив, що поєднання NMC і LFP елементів є частиною стратегії Mercedes. Хоча точні дати появи таких батарей в серійних автомобілях поки що невідомі, цей підхід може стати революцією в галузі електромобільності
Mercedes продовжує активно досліджувати можливості створення батарей з комбінованими хімічними складниками, що забезпечать баланс між вартістю, ефективністю та надійністю. Це дозволить бренду не лише посилити свої позиції на ринку електромобілів, а й запропонувати споживачам більш універсальні рішення для їхніх потреб
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі