Мільярдні збитки: чому електрокари Ford – неприбуткові?

07.02.2025
Мільярдні збитки: чому електрокари Ford – неприбуткові? — photo 30125

Електромобілі залишаються дорогими у виробництві, зокрема через високу вартість акумуляторів – найдорожчого компонента EV. Ford усе ще шукає шлях до прибутковості, хоча інші гравці на ринку демонструють позитивні результати. Наприклад, Tesla вперше отримала прибуток лише у 2020 році, а General Motors заявила, що нарешті починає заробляти на електрокарах

У 2024 році Ford Model e (підрозділ, відповідальний за електрокари) повідомив про операційні збитки у розмірі 5,1 млрд доларів. У 2025 році прогнозується ще гірший результат – від 5 до 5,5 млрд доларів. Попри це, компанія залишається оптимістичною, оскільки значна частина коштів йде на інвестиції у розвиток електрокарів. У 2024 році Ford вдалося заощадити 1,4 млрд доларів за рахунок оптимізації витрат у Model e

Попри фінансові труднощі, продажі електромобілів Ford у США зросли на 34,8%, досягнувши 97 865 одиниць. Гібриди також показали зростання на 40,1% (до 187 426 одиниць), але основний прибуток забезпечили паливні авто – 1 793 541 продана машина (+0,2% у порівнянні з 2023 роком)

Мільярдні збитки: чому електрокари Ford – неприбуткові? — photo 2

Чому великі електромобілі Ford залишаються проблемними?

Попри популярність електропікапів, Ford зіштовхується з технічними викликами. За словами CEO компанії Джима Фарлі, батареї електромобілів занадто великі та важкі для ефективного буксирування, що робить їх менш придатними для використання у важких умовах

Фарлі також відзначив, що великі електромобілі страждають від поганої аеродинаміки та великої маси, що потребує ще більшого акумулятора для пристойного запасу ходу. Через це компанія відклала запуск нового середньорозмірного електропікапа до кінця 2027 року – на 18 місяців пізніше від початкового плану

Водночас Ford працює над альтернативною архітектурою – електромобілями з ДВЗ-генератором (EREV), які зможуть заряджати батарею без необхідності підключення до мережі. Такі моделі, як Mazda MX-30 R-EV, вже використовують схожий підхід із роторним двигуном, який виконує функцію генератора, а колеса приводять у рух електромотори

Мільярдні збитки: чому електрокари Ford – неприбуткові? — photo 3

Ford змінює стратегію та відмовляється від збиткових моделей

У 2024 році Ford скасував розробку трирядного електричного позашляховика, що обійшлося компанії у 1,9 млрд доларів. Первісно автомобіль планувалося випустити у 2027 році, але після фінансових розрахунків стало очевидно, що він не стане прибутковим у перший рік продажів. Як пояснив фінансовий директор Ford Джон Лоулер, компанія більше не ризикуватиме з проєктами, які не виправдовують себе:

“Ми подивилися на ринок, на конкуренцію, на потреби клієнтів і зрозуміли, що батарея для такого електрокара буде надто великою та дорогою. Ціна не покривала б витрати на виробництво, і ми вирішили не випускати збитковий продукт”

Ford уже продає електричний кросовер Explorer у Європі, але він значно відрізняється від американської версії з ДВЗ і базується на платформі Volkswagen ID.4. Аналогічно, новий електричний Ford Capri використовує платформу VW ID.5

Мільярдні збитки: чому електрокари Ford – неприбуткові? — photo 4

Що далі? Ford робить ставку на гнучкі платформи

Головна стратегія Ford – перехід на універсальні платформи, які зможуть підтримувати як ДВЗ, так і електродвигуни. Це дозволить компанії швидше реагувати на зміни попиту та знизити виробничі витрати

Водночас Ford затримує випуск дешевших EV та EREV до 2027 року, що ускладнить конкурентну боротьбу у найближчі роки. За даними Bloomberg, у компанії визнають, що підтримання прибутковості у 2025-2026 роках буде непростим завданням

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK