Nikola продає права на електричний пікап Badger
Збанкрутіла компанія з виробництва електричних вантажівок Nikola продала активи на виробництво електричних пікапів Badger, які вона колись мала будувати разом з General Motors
Покупцем стала компанія Embr Motors, створена автомобілебудівником і телеведучим Дейвом “Хеві Ді” Спарксом. Embr тепер володіє інтелектуальною власністю, пов’язаною з пікапом Badger, а також активами, пов’язаними з покинутими позашляховиками та особистими яхтами фірми Nikola. Вона також володіє єдиними двома прототипами Badger, які були побудовані
Новина про продаж програми Badger з’явилася в цікавий час. Лише кілька тижнів тому опальний засновник Nikola, Тревор Мілтон, оголосив про плани спробувати ввести Спаркса та інших директорів до складу правління компанії. Ця спроба провалилася. У грудні Мілтон був засуджений до чотирьох років ув’язнення після того, як його визнали винним у шахрайстві з цінними паперами та банківськими махінаціях у 2022 році, частково через те, що він вводив інвесторів в оману щодо прогресу розробки Badger
З моменту свого заснування у 2014 році компанія Nikola завжди займалася переважно виробництвом водневих та електричних бурових установок. Але вона представила пікап Badger у лютому 2020 року, всього за кілька місяців до того, як вийшла на біржу. У вересні 2020 року General Motors оголосила, що інвестує $2 мільярди у стартап і що це допоможе вивести Badger на ринок. Через кілька днів дослідницька фірма Hindenburg Research опублікувала викривальний звіт, у якому стверджувалося, що Nikola зробив низку неправдивих заяв. Цей звіт призвів до урядового розслідування і, зрештою, до виплати Ніколою компенсації Комісії з цінних паперів, а Мілтона – до звільнення і, врешті-решт, до засудження. Компанія Nikola повернула клієнтам депозити за “Борсука” (пікап Badger) і заморозила програму
Спаркс вперше повідомив про покупку на початку цього тижня у відео на YouTube під назвою “The Nikola Badger is REAL and I Own Them”. Він сказав, що в угоді йдеться про “десятки мільйонів” доларів”. Він також пояснив, що отримав акції Nikola в рамках домовленості про просування Badger (до того, як програма занепала), і що він є давнім другом Мілтона
Бріттон Вортен, головний юридичний директор компанії, заявив під час телефонної конференції, що Спаркс і його партнер Коул Кеннон “висловили бажання” вивести Badger на ринок і привели “кількох партнерів, пов’язаних з електромобілями” на зустріч, коли обидві сторони укладали угоду. Nikola, по суті, позичає гроші Embr для придбання активів і в обмін на 30% акцій компанії, яка може “зберегти певну цінність для своїх акціонерів”, якщо щось коли-небудь вийде з Badger або інших транспортних засобів
Вортен сказав, що Нікола викупить 500 000 акцій, які Мілтон віддав Спарксу як частину угоди. Спаркс і Кеннон також домовилися, що Мілтон не буде залучений “прямо чи опосередковано в будь-який спосіб” до цих проектів “Протягом трьох з половиною років, відколи пан Мілтон залишив компанію, ми в Nikola працювали над тим, щоб залишатися над сутичкою, не коментувати його судовий процес і зосередитися на роботі над виведенням на ринок вантажівок восьмого класу з нульовим рівнем викидів”, – сказав Вортен під час телефонної розмови. “Іронія полягає в тому, що пан Мілтон зараз намагається взяти під контроль Nikola, після всього, що сталося за останні три з половиною роки. Ми продовжуватимемо протистояти будь-яким його спробам взяти під контроль компаныю, і ми вважаємо, що наші директори та менеджмент набагато ціннішіы для наших акціонерів, ніж нова команда директорів, які не мають відповідного досвіду для управління компанією, що працює в галузі чистих технологій”