Чи все так погано в EV-секторі?

27.02.2024
Чи все так погано в EV-секторі? — photo 4848

Дійсно, проблеми є, але це не катастрофа, про яку пишуть в пресі

Глобальне уповільнення попиту на електромобілі пронизує галузь, призводить до скорочення робочих місць, змінює стратегічні плани автомобільних корпорацій, призводить до звільнень і скорочення виробництва. Все це свідчить про уповільнення темпів переходу від автомобілів з ДВЗ до EV

Нещодавно Mercedes знизив очікування щодо попиту на електромобілі і заявив, що оновить свій модельний ряд автомобілів з бензиновими двигунами протягом наступного десятиліття

Mercedes відклав свою мету стати повністю електричним до 2030 року. Натомість тепер компанія заявляє, що збереже двигуни внутрішнього згоряння щонайменше у половині своїх автомобілів до того часу. Раніше компанія перестраховувалася, заявляючи, що буде керуватись споживчим попитом стосовно того, як скоро вона стане повністю електричною

“Високі процентні ставки, помірні ціни на нафту і занепокоєння щодо дальності пробігу – все це працює проти попиту на електромобілі. Ентузіазм перших прихильників електромобілів не був репрезентативним для довгострокового і більш широкого попиту на ці транспортні засоби”, – сказав Брайан Якобсен, головний економіст компанії Annex Wealth Management, яка не володіє акціями жодного з виробників електромобілів

Поворот Mercedes відбувся наступного дня після того, як стартапи Rivian і Lucid спрогнозували виробництво електромобілів на 2024 рік значно нижче очікувань аналітиків, а Rivian скоротила свою робочу силу на 10%. Ці новини призвели до падіння акцій Rivian і Lucid на 27,5% і 19,5% відповідно

“Існує безліч проблем на макрорівні”, – сказав генеральний директор Rivian Джей Скарінг в інтерв’ю Reuters, додавши, що високі процентні ставки і геополітичні ризики роблять споживачів чутливими до ціни

На цю ситуацію раніше звернули увагу Ford, General Motors і лідер ринку Tesla. Ілон Маск ще в січні попереджав про уповільнення темпів зростання, що призвело до падіння ринкової вартості Tesla на $80 мільярдів за один день

Згідно з даними індексу Manheim Used Vehicle Value, ціни на вживані електромобілі в січні впали на 16,4% порівняно з минулим роком. Навіть у Китаї, найбільшому автомобільному ринку світу, де попит на електромобілі був високим, продажі транспортних засобів на нових джерелах енергії впали на 38% у січні, що стало першим падінням з серпня 2023 року

Барабанний дріб поганих новин навіть змусив адміністрацію президента США Джо Байдена запропонувати пом’якшення обмежень на викиди вихлопних газів, покликаних залучити більше американців до електромобілів

Раніше цього місяця Volvo Cars вирішила припинити інвестиції в Polestar після того, як збитковий бренд, що випускає розкішні електромобілі, не зміг досягти запланованого на 2023 рік обсягу поставок

Деякі галузеві оглядачі стверджують, що довгострокова картина переходу на електромобілі залишається незмінною, незважаючи на будь-які короткострокові труднощі 

“Уповільнення темпів зростання з 45% до чогось більш стійкого – це не катастрофа, про яку пише преса. І процентні ставки впливають на продажі всіх автомобілів, а не лише на електромобілі”, – каже Віталій Голомб, інвестор Rivian та інвестиційний банкір, який спеціалізується на мобільності

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK