Спроби Tesla зареєструвати торгові марки для своїх майбутніх автономних сервісів та автомобілів зіткнулися з несподіваними проблемами з боку Патентного відомства США
Амбітні плани Tesla щодо швидкого запуску свого сервісу автономних поїздок вже у червні цього року, схоже, стикаються не лише з технічними викликами, але й з юридичними перешкодами. Згідно з новими документами, Бюро патентів і торгових марок США (USPTO) відмовило Tesla у реєстрації торговельної марки “Robotaxi” стосовно самих їхніх автомобілів. Причина – назва визнана занадто загальною (generic)
Інша заявка Tesla на торговельну марку “Robotaxi”, яка стосується безпосередньо майбутнього сервісу райдшейрингу (виклику автономного таксі), все ще перебуває на розгляді відомства. Тож тут ще є шанс на успіх
Окрім того, заявки Tesla на торговельну марку “Cybercab” також були призупинені. Причина цього разу – наявність інших компаній, які вже подали заявки на схожі торговельні марки з префіксом “Cyber”. Це включає, зокрема, одну компанію, яка подала численні заявки, пов’язані з аксесуарами для тюнінгу пікапу Cybertruck
Чому “Robotaxi” – це занадто загально?
У вівторок USPTO видало щодо заявки на торговельну марку “Robotaxi” так звану “неостаточну офіційну дію”. Це означає, що Tesla має три місяці, щоб подати відповідь та аргументи на захист своєї позиції. В іншому випадку заявка буде вважатися покинутою. Представник Tesla з питань торговельних марок поки що не прокоментував ситуацію
Цікаво, що Tesla подала ці заявки на торговельні марки ще у жовтні 2024 року, в той самий день, коли представила публіці Cybercab – спеціально розроблений електричний автомобіль, який, як сподівається компанія, одного дня буде використовуватися в її сервісі автономних поїздок. Tesla також подала дві схожі заявки 10 жовтня на торговельну марку “Robobus”, які поки що перебувають на розгляді
Відмовлена заявка на “Robotaxi” стосувалася використання слова стосовно “наземних транспортних засобів; електричних транспортних засобів, а саме автомобілів; автомобілів, та їхніх структурних частин”, згідно з оригінальною заявкою
Хоча експерт USPTO не знайшов існуючих торговельних марок, які б прямо конфліктували із заявкою Tesla, він відмовив через те, що термін є “лише описовим”. Експерт написав, що термін “Robotaxi” “використовується іншими компаніями для опису схожих товарів та послуг”
“Таке формулювання виглядає як загальне в контексті товарів та/або послуг заявника”, – написав експерт
Що робити Tesla далі?
Tesla матиме можливість подати докази та аргументи на підтримку своєї позиції щодо необхідності реєстрації торговельної марки. Якщо компанія це зробить, USPTO вимагає від Tesla надати “фактичні листи, інструкції з експлуатації, брошури, рекламні матеріали та відповідні скріншоти вебсайту заявника, які стосуються товарів та/або послуг у заявці, включаючи будь-які матеріали, що використовують терміни із заявленої марки”
Інакше кажучи, Tesla повинна переконати відомство, чому саме вона заслуговує на торговельну марку “Robotaxi” і як вона планує використовувати це слово таким чином, щоб воно не було просто описом класу транспортних засобів чи послуг
Експерт також зазначив, що Tesla потрібно буде повідомити USPTO, чи використовують “конкуренти” терміни “ROBO”, “ROBOT” або “ROBOTIC” для реклами схожих товарів та/або послуг
Щодо іншої заявки Tesla на торговельну марку “Robotaxi”, яка стосується саме послуг перевезення – “координація поїздок для фізичних осіб та груп”, “організація послуг спільного користування автомобілями” та “пропозиція спільного використання або оренди транспортних засобів” – ця заявка також була призначена експерту USPTO 14 квітня, але рішення по ній ще не ухвалено
Ці перешкоди, безумовно, додають невизначеності планам Tesla щодо брендингу свого майбутнього сервісу та автомобілів, особливо напередодні обіцяного запуску в червні. Компанії доведеться докласти значних зусиль, щоб переконати USPTO у винятковості своїх назв, що може виявитись непростим завданням коли терміни, пов’язані з робототехнікою та автономними технологіями, стають дедалі поширенішими
Читати далі
Схожі записиКомпанія BMW готується до виходу нового покоління своїх електромобілів на платформі Neue Klasse, роблячи ставку не лише на потужність, а й на абсолютну надійність акумуляторів. Німецький бренд обіцяє майбутнім власникам своїх електрокарів забути про проблеми з батареєю — головним елементом, який часто викликає занепокоєння серед потенційних покупців електромобілів BMW впроваджує підхід «нуль дефектів» при виробництві […]
12 Липня 2025Китайський автовиробник BYD зробив гучну заяву, яка може суттєво змінити уявлення про безпеку функцій автономного паркування Компанія не лише оновлює свою систему допомоги водієві під назвою God’s Eye, а й бере на себе повну відповідальність за її дії. Вперше у світі автовиробник гарантує, що якщо авто з цією системою пошкодить іншу машину під час самостійного […]
12 Липня 2025Новий Hyundai Ioniq 6 N — це флагман електричних спортивних седанів компанії, здатний подарувати справжні емоції від водіння. Якщо Porsche Taycan чи Lucid Air коштують понад 100 тисяч доларів, то Ioniq 6 N набагато більш доступна, але не менш азартна альтернатива В основі моделі — знайома силова установка від Ioniq 5 N, але у поєднанні […]
12 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі