Приводи електромобілів GM працюють як симфонічний оркест — photo 66680

Приводи електромобілів GM працюють як симфонічний оркест

22.12.2025
3 хвилини на прочитання

Електромобілі стали для General Motors ключовим напрямом розвитку, і достатньо один раз проїхатися на такій машині, аби відчути плавний хід, тишу та майже миттєву віддачу потужності. Саме ці відчуття добре пояснюють, чому компанія так активно інвестує в електротягу

В основі кожного електромобіля GM лежить приводний модуль, який поєднує електродвигун, інвертор і редуктор. Завдання цього вузла просте за змістом, але складне за реалізацією: перетворити енергію з батареї на рух коліс. Більше ніж столітній досвід GM у створенні силових установок дозволив компанії розробляти більшість таких систем власними силами, без повної залежності від сторонніх постачальників

Приводи електромобілів GM працюють як симфонічний оркест — photo 2

Роботу електропривода логічно уявити як злагоджену гру оркестру 

Кожен елемент виконує свою роль і без нього гармонії не буде. Інвертор у цій системі нагадує диригента. Акумулятор зберігає електроенергію у вигляді постійного струму, тоді як електродвигуну потрібен змінний струм. Інвертор і займається перетворенням, керуючи потоком енергії з великою точністю. Він тисячі разів на секунду перемикає електронні ключі, формуючи імпульси, які створюють магнітне поле. Саме це поле й запускає обертання двигуна

Приводи електромобілів GM працюють як симфонічний оркест — photo 3

Електродвигун у цій «музиці» виконує головну партію, адже саме він створює рух 

Конструкція такого мотора на диво проста, оскільки має лише одну рухому деталь — ротор. У більшості електромобілів GM використовуються двигуни з постійними магнітами. Принцип їхньої роботи легко зрозуміти на прикладі звичайних магнітів, знайомих ще з дитинства. Протилежні полюси притягуються, однакові відштовхуються, а ці сили й перетворюють електроенергію на крутний момент. Усередині двигуна ротор з магнітами обертається всередині статора з мідними обмотками. Коли через обмотки проходить струм, виникає магнітне поле, за яким і «слідує» ротор, змушуючи колеса обертатися

Приводи електромобілів GM працюють як симфонічний оркест — photo 4

Передати всю цю енергію на дорогу допомагає редуктор 

Його роль можна порівняти з якісною акустикою або концертним залом, які доносять музику до слухача. Електродвигуни ефективно працюють у дуже широкому діапазоні обертів, тому більшості електромобілів вистачає однієї передачі. Вал ротора через систему шестерень передає крутний момент на півосі й далі на колеса. Додатковою перевагою стає здатність електродвигуна однаково легко обертатися в обидва боки. Для руху назад не потрібна окрема передача, адже електроніка просто змінює напрям обертання

Приводи електромобілів GM працюють як симфонічний оркест — photo 5

Ззовні електрична силова установка здається напрочуд простою, адже в ній менше деталей, ніж у класичному двигуні внутрішнього згоряння. Водночас на електронному рівні все керується складними алгоритмами та програмним забезпеченням, створеним на основі багаторічних розробок. Саме поєднання простоти механіки та складної електроніки забезпечує плавну, тиху й гармонійну їзду, яку GM вважає однією з головних переваг своїх електромобілів

Читати далі

Схожі записи
Виробник твердотільних акумуляторів збирається вийти на біржу

Компанія Factorial Energy заявляє про готовність вивести нову технологію на ринок у 2027 році  Твердотільна батарея Factorial вже показала себе у реальних умовах. Модифікований Mercedes EQS із такими акумуляторами у вересні подолав понад 1200 км без зупинок і навіть мав залишок заряду. Mercedes прямо називає ці батареї технологією, здатною змінити правила гри. Самі елементи живлення […]

26 Грудня 2025
Виробник твердотільних акумуляторів збирається вийти на біржу — photo 67011
GM лише зараз запроваджує цифрові ключі для своїх електромобілів

Коли одного разу користуєшся цифровим ключем, повернення до звичайного брелока вже не здається логічним. Такі технології давно мали б бути звичайною опцією у нових автомобілях. Компанія GM нарешті робить крок у цьому напрямку і запрошує вибраних власників електромобілів протестувати нову функцію GM запускає тестування Digital Key для власників електромобілів  Tesla ще у 2017 році запровадила […]

26 Грудня 2025
GM лише зараз запроваджує цифрові ключі для своїх електромобілів — photo 66996
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню

Електровелосипеди сприймаються як простий і зручний транспорт, однак принцип роботи їхніх моторів майже не змінювався багато років. У галузі давно існувала «аксіома» про неможливість рекуперативного гальмування на більшості електробайків, особливо на моделях з популярними редукторними мотор-колесами. Компанія Charge продемонструвала інший підхід і довела на практиці, що навіть звичайні хаб-мотори (електродвигун, який вбудований прямо у колесо […]

26 Грудня 2025
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню — photo 66981
Виробник твердотільних акумуляторів збирається вийти на біржу

Компанія Factorial Energy заявляє про готовність вивести нову технологію на ринок у 2027 році  Твердотільна батарея Factorial вже показала себе у реальних умовах. Модифікований Mercedes EQS із такими акумуляторами у вересні подолав понад 1200 км без зупинок і навіть мав залишок заряду. Mercedes прямо називає ці батареї технологією, здатною змінити правила гри. Самі елементи живлення […]

26 Грудня 2025
Виробник твердотільних акумуляторів збирається вийти на біржу — photo 67011
GM лише зараз запроваджує цифрові ключі для своїх електромобілів

Коли одного разу користуєшся цифровим ключем, повернення до звичайного брелока вже не здається логічним. Такі технології давно мали б бути звичайною опцією у нових автомобілях. Компанія GM нарешті робить крок у цьому напрямку і запрошує вибраних власників електромобілів протестувати нову функцію GM запускає тестування Digital Key для власників електромобілів  Tesla ще у 2017 році запровадила […]

26 Грудня 2025
GM лише зараз запроваджує цифрові ключі для своїх електромобілів — photo 66996
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню

Електровелосипеди сприймаються як простий і зручний транспорт, однак принцип роботи їхніх моторів майже не змінювався багато років. У галузі давно існувала «аксіома» про неможливість рекуперативного гальмування на більшості електробайків, особливо на моделях з популярними редукторними мотор-колесами. Компанія Charge продемонструвала інший підхід і довела на практиці, що навіть звичайні хаб-мотори (електродвигун, який вбудований прямо у колесо […]

26 Грудня 2025
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню — photo 66981
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK