Renault Filante Record має встановити рекорд дальності на одному заряді
Компанія Renault представила повністю електричний демо-автомобіль, який повинен встановити рекорди з енергоспоживання та запасу ходу. Filante Record 2025 має ретро-футуристичний дизайн, натхненний рекордними прототипами Renault з минулого. У той же час, він включає в себе новітні технології для оптимальної аеродинаміки та меншої маси – це сприятиме кращій ефективності
Renault створила прототип електромобіля, якому судилося встановити новий рекорд дальності пробігу
Французький автовиробник описує модель як «лабораторію на колесах для тестування нових технологій, матеріалів та інновацій». Filante Record 2025 продовжує родовід прототипів рекордів швидкості від Renault, таких як 40 CV des Records (1925), Nervasport des Records (1934) та Étoile Filante (1956). Цього разу, однак, основна увага приділяється не максимальній швидкості, а досягненню максимально можливого пробігу на одному заряді
Дизайн ретро-футуристичної моделі сфокусований на аеродинаміці та малій масі
Проект є результатом співпраці між Renault та Ligier Automotive. Одномісний автомобіль завдовжки 5,12 м і заввишки лише 1,19 м має обтічну форму, натхненну аеронавтикою. Дизайн був розроблений на основі компьютерного моделювання, але навесні 2025 року інженери проведуть додаткові випробування в аеродинамічній трубі для остаточних коригувань
Такі особливості, як круглі світлодіодні фари та плавниковий хвіст, є чітким відсиланням до минулого, як і колеса, що відокремлені від кузова. Останні були «дбайливо причепурені» аеродинамічними ковпаками та скульптурними крилами, призначеними для мінімізації аеродинамічного опору. Вважається, що шини впливають на запас ходу приблизно на 20%, саме тому Renault обрала 19-дюймові шини Michelin зі зменшеним тертям
Футуристичний кокпіт натхненний авіацією та космічними подорожами, а посадка водія нагадує ергономіку Формули-1
Нетрадиційне кермо у формі ігрового контролера поєднує в собі всі необхідні функції та елементи керування, завдяки технологіям steer-by-wire та brake-by-wire. Сидіння у вигляді гамака – це натягнуте полотно, що підтримується карбоновими ламелями, які адаптуються до форми тіла водія. Крім того, тент відкривається разом з кермом, що полегшує водієві доступ всередину
Очікувано, що заходи зі зниження маси також відіграли важливу роль у розробці. Шасі виготовлено з алюмінію, вуглецевого волокна та сталі, причому інженери максимально зменшили використання матеріалів. Команда також використала Scalmalloy, алюмінієвий сплав, спеціально розроблений для 3D-друку. В результаті демо-автомобіль перехиляє шальки терезів на позначці 1000 кг, незважаючи на те, що лише батарея важить 600 кг
Renaut Filante Record 2025 здійснить рекордну спробу в першій половині 2025 року
Акумуляторна батарея встановлена під ногами водія, її ємність становить 87 кВт-год, що відповідає серійному кросоверу Scenic E-Tech. Однак, щоб поміститися в наднизькому кузові Filante Record 2025, батарея виконана за технологією «комірка в комірку» в карбоновому корпусі. Наразі немає жодної інформації про електродвигуни чи технічні характеристики прототипу
Filante Record 2025 вперше з’явиться на публіці на автосалоні Rétromobile в Парижі 5 лютого. У Renault заявили, що спроба встановлення рекорду ефективності відбудеться в першій половині 2025 року, не встановлюючи конкретної мети щодо показника запасу ходу. Нарешті, хоча Filante Record 2025 залишиться унікальним, автовиробник стверджує, що він «презентує низку технологій, які будуть вивчатися для використання на серійних електромобілях майбутнього»