Можливо, зараз Renault не має спортивних моделей у своєму поточному асортименті, проте компанія виявилася досить рішучою, щоб створити R5 Turbo 3E
Повністю електричний гіперхетч чудово втілює дух гоночної класики 1980-х років. Електричний хетчбек вперше показав себе на історичному ралі Тур де Корс, котре проходило на французькому острові Корсика. Демонстрація дала уявлення про його справжні можливості спалювати шини. Однак електромобіль отримав багато негативних коментарів з абсолютно неочікуваної причини: його майже не чутно!
Демонстраційний заїзд приурочили до 40-річчя перемоги Жана Раньотті на Тур де Корс 1985 року на легендарному Maxi 5 Turbo. Саме цей автомобіль надихнув прототип на вражаючу ліврею, котра поєднує синій колір із червоно-білою графікою, ефектно виділяючись на тлі незграбної форми R5 Turbo 3E
Новою моделлю керував посол Renault Жульєн Соньє, котрий також брав участь в історичному класі ралі за кермом оригінального ралійного автомобіля із середнім розташуванням двигуна. «Справжній ралійний звір», – так прокоментував він свої враження. «Мене вразило його шалене прискорення, яке не зникає навіть під час набору швидкості, надзвичайно потужне, але водночас легке в регулюванні гальмування, а також здатність виконувати вражаючі, але повністю контрольовані заноси»
Вражаючий вигляд, приголомшлива тиша
Два прототипи показали на Корсиці в рамках розробки та доопрацювання перед початком виробництва, запланованого на 2027 рік. Крім ралійних етапів, електромобіль продемонстрував свою спритність перед натовпом у порту Кальві. Там Соньє виконав розвороти на 360 та 180 градусів, підкресливши задньопривідну компоновку, компактні розміри та ефективність гідравлічного ручного гальма
Електричний силовий агрегат Turbo 3E настільки тихий, що єдиними звуками були вереск шин та гравій, котрий відбивався від днища. Один із глядачів пожартував: «Мій телефон був вимкнений. Я увімкнув звук, і відчуття залишилося те саме», а інший саркастично запитав: «А де ж турбо?»
Багато коментарів стосувалися повної відсутності шуму двигуна. Деякі припустили, що навіть штучний саундтрек «надзвичайно покращив би» враження від водіння. Інші пішли далі, закликаючи Renault додати двигун внутрішнього згоряння або принаймні гібридну систему, щоб відтворити частину духу оригінального R5
R5 Turbo 3E – це не просто покращена версія серійного R5 E-Tech, а спеціально розроблений «міні-суперкар», створений за допомогою інженерів Alpine. Це добре помітно в зовнішньому дизайні. Він поєднує надшироку стійку та сучасні світлодіоди з яскравими ретро-елементами свого попередника
Електромобіль оснащений новим алюмінієвим шасі з карбоновою надбудовою. Він отримав два електродвигуни, встановлені ззаду, котрі забезпечують сукупну потужність 547 кінських сил. Така потужність дозволяє розганятися від 0 до 100 км/год менш ніж за 3,5 секунди
Автомобіль обладнано підвіскою на подвійних поперечних важелях та має майже ідеальне співвідношення розподілу маси між передом і задом 43/57. Акумулятор ємністю 70 кВт-год забезпечує запас ходу за циклом WLTP понад 400 км. Батарея може зарядитися від 15 до 80 відсотків всього за 15 хвилин
Renault планує випустити 1980 одиниць R5 Turbo 3E протягом 2027-2029 років
Близько 1000 з них вже заброньовано. Ціна електричного гіперхетчбека становить 160 000 євро. Електромобіль буде доступний у Європі, Великій Британії, на Близькому Сході, в Японії та Австралії
З початку 2026 року потенційні покупці зможуть персоналізувати свій Turbo 3E разом із командою дизайнерів Renault. Опції включатимуть історичні гоночні лівреї або більш стримані теми. Салон можна буде налаштувати за допомогою різних матеріалів та кольорових комбінацій. Остаточні характеристики підтвердять у першій половині 2027 року, перед тим як поставки розпочнуться
Мішель Грожан, керівник проєкту Renault 5 Turbo 3E, заявив: «Цей неймовірний проєкт викликав величезне захоплення не лише всередині компанії, а й серед громадськості, адже за перші три дні було зроблено 500 замовлень! … Тепер ми прагнемо перейти до наступного етапу, котрий полягатиме в тому, щоб показати клієнтам програму персоналізації, яку ми для них підготували»
Представники Renault натякнули, що за R5 Turbo 3E можуть послідувати інші спеціальні моделі обмеженого виробництва. Вони будуть присвячені ключовим моментам з минулого легендарного бренду
Читати далі
Схожі записиПісля презентації довгоочікуваного електрокара Ferrari Elettrica акції компанії різко впали більш ніж на 15 відсотків Найгірший торговий день у історії компанії стався не через сам перший електромобіль Ferrari, а через обережні фінансові прогнози, які розчарували інвесторів. Аналітики назвали позицію компанії занадто стриманою, зазначивши, що оновлені очікування значно нижчі навіть за «мінімальний сценарій зростання» Після заходу […]
12 Жовтня 2025Китайський бренд Leapmotor, частково підконтрольний Stellantis, постійно розширює свою лінійку в нових сегментах, а його новий гігантський флагманський позашляховик D19 з’явиться на ринку з ціною на рівні Toyota RAV4 Флагманський позашляховик Leapmotor D19 офіційно дебютує 16 жовтня Він буде пропонуватися як у форматі чистого електромобіля, так і як гібрид із подовженим запасом ходу. Великий автомобіль […]
12 Жовтня 2025У Токіо дебютує футуристичний триколісний транспортний засіб Yamaha Tricera. Японський бренд, відомий своїми легендарними мотоциклами, цього разу дивує новим поглядом на персональний транспорт Yamaha вже не раз доводила свою майстерність у створенні моторів для автомобільних компаній — від двигунів Toyota 4A-GE і 2ZZ-GE до V10 для Lexus LFA, V6 для Ford Taurus SHO та V8 […]
11 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі