Вантажні відділення Renault та Volvo Group створили новий стартап під назвою Flexis, який має перевернути європейський сектор комерційних транспортних засобів з ніг на голову за допомогою лінійки модульних електричних фургонів
Очікується, що ріст попиту на електричні комерційні автомобілі буде збільшуватися на 40% щороку до 2030 року. На цей «пиріг» і зазіхає спільний проект Flexis
Генеральний директор Renault Group Лука де Мео сказав: «В певному сенсі ми створюємо Теслу для комерційного транспорту. Саме так ви повинні сприймати наш проект». Перша модель Flexis – одна з лінійки з трьох фургонів, буде запущена у виробництво в 2026 році. Де Мео пообіцяв, що вона “повністю трансформує” сприйняття фургона
Це буде “універсальний фургон”, розроблений для доставки “останньої милі” по місту – зручний та маневрений. Його габарити приблизно відповідають існуючому Renault Kangoo, але з набагато вищою лінією даху, щоб забезпечити загальну вантажопідйомність, яка відповідає більшому Renault Trafic. Невеликі пропорції також забезпечать фургону радіус розвороту на рівні з компактними мінівенами B-сегменту

Flexis також тісно співпрацює з логістичними компаніями, щоб краще відповідати потребам перевізників. Французька компанія CMA CGM, яка займається вантажними перевезеннями, має 10% акцій у цьому проекті
Де Мео каже, що такий підхід був натхненний компанією Rivian, яка розробила свій електричний фургон разом з Amazon, а також нещодавно збанкрутілим стартапом Arrival, який співпрацював з UPS та Post Office
Інтер’єр фургонів Flexis розроблений таким чином, щоб заощадити якомога більше часу водіям
«Ми намагалися використати кожну секунду взаємодії між водієм і фургоном, адже кожні 30 секунд, зекономлені під час доставки, за нашими підрахунками, приносять логістичному оператору додатковий 1% прибутку», пояснює Де Мео
Усі фургони Flexis будуть базуватися на комодульній платформі з електричною архітектурою на 800 В, що дозволить швидко їх заряджати. Буде можливість вибору одного з двох акумуляторних блоків
Наразі стартап веде переговори з Nissan, партнером Renault по Альянсу, який наразі продає Kangoo під назвою Townstar
Співпраця з третіми сторонами є ключовим фактором для реалізації проекту. Наразі акціонерний капітал Flexis розподілений у співвідношенні 45:45 між групами Renault та Volvo, а решта 10% належить CMA CGM. Однак стартап продовжує шукати додаткових партнерів
Фургони Flexis матимуть спільні акумулятори з електромобілями Alpine, що допоможе заповнити виробничі потужності двох гігафабрик Renault на півночі Франції. За словами де Мео, це дасть новому підрозділу перевагу над конкуруючими стартапами
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі