Renault та Volvo створять Теслу серед фургонів?
Вантажні відділення Renault та Volvo Group створили новий стартап під назвою Flexis, який має перевернути європейський сектор комерційних транспортних засобів з ніг на голову за допомогою лінійки модульних електричних фургонів
Очікується, що ріст попиту на електричні комерційні автомобілі буде збільшуватися на 40% щороку до 2030 року. На цей «пиріг» і зазіхає спільний проект Flexis
Генеральний директор Renault Group Лука де Мео сказав: «В певному сенсі ми створюємо Теслу для комерційного транспорту. Саме так ви повинні сприймати наш проект». Перша модель Flexis – одна з лінійки з трьох фургонів, буде запущена у виробництво в 2026 році. Де Мео пообіцяв, що вона “повністю трансформує” сприйняття фургона
Це буде “універсальний фургон”, розроблений для доставки “останньої милі” по місту – зручний та маневрений. Його габарити приблизно відповідають існуючому Renault Kangoo, але з набагато вищою лінією даху, щоб забезпечити загальну вантажопідйомність, яка відповідає більшому Renault Trafic. Невеликі пропорції також забезпечать фургону радіус розвороту на рівні з компактними мінівенами B-сегменту
Flexis також тісно співпрацює з логістичними компаніями, щоб краще відповідати потребам перевізників. Французька компанія CMA CGM, яка займається вантажними перевезеннями, має 10% акцій у цьому проекті
Де Мео каже, що такий підхід був натхненний компанією Rivian, яка розробила свій електричний фургон разом з Amazon, а також нещодавно збанкрутілим стартапом Arrival, який співпрацював з UPS та Post Office
Інтер’єр фургонів Flexis розроблений таким чином, щоб заощадити якомога більше часу водіям
«Ми намагалися використати кожну секунду взаємодії між водієм і фургоном, адже кожні 30 секунд, зекономлені під час доставки, за нашими підрахунками, приносять логістичному оператору додатковий 1% прибутку», пояснює Де Мео
Усі фургони Flexis будуть базуватися на комодульній платформі з електричною архітектурою на 800 В, що дозволить швидко їх заряджати. Буде можливість вибору одного з двох акумуляторних блоків
Наразі стартап веде переговори з Nissan, партнером Renault по Альянсу, який наразі продає Kangoo під назвою Townstar
Співпраця з третіми сторонами є ключовим фактором для реалізації проекту. Наразі акціонерний капітал Flexis розподілений у співвідношенні 45:45 між групами Renault та Volvo, а решта 10% належить CMA CGM. Однак стартап продовжує шукати додаткових партнерів
Фургони Flexis матимуть спільні акумулятори з електромобілями Alpine, що допоможе заповнити виробничі потужності двох гігафабрик Renault на півночі Франції. За словами де Мео, це дасть новому підрозділу перевагу над конкуруючими стартапами