Стало відомо коли з’являться Alfa Romeo Stelvio та Giulia EV
Спортивний седан та кросовер будуть побудовані на новій платформі Stellantis STLA Large, модернізованій для електромобілів, що працюють на архітектурі 800 В
Позашляховик Alfa Romeo Stelvio наступного покоління перейде на електричну тягу у 2025 році. За ним послідує новий седан Giulia у 2026 році, а вже в 2027 році всі автомобілі Alfa Romeo мають стати електричними
Цей дует буде першим на базі STLA Large, які використовуватимуть електрику з напругою 800 В. А їх потужні Quadrifoglio версії повністю використають потенціал нової платформи Stellantis
Найшвидші електромобілі на платформі STLA Large долатимуть спринт від 0 до 100 км/год за 2,0 секунди – це майже вдвічі швидше від нинішніх Stelvio QV та Giulia QV з двигуном V6 (3,8 та 3,9 секунди)
Новий Dodge Charger Daytona – перший спортивний автомобіль, що використовує цю платформу, але з електрикою на 400 В – пропонує потужність до 670 к.с. і може розігнатися до 100 км/год за 3,3 с
Він також оснащений акумуляторною батареєю ємністю 93,9 кВт-год, яка забезпечує запас ходу моделі R/T потужністю 496 к.с. відповідно до американського циклу випробувань EPA (який є більш жорстким, ніж режим WLTP, що використовується в Європі) на 510 км
Електромобіль можна заряджати потужністю до 183 кВт, що дозволяє поповнити запас заряду на 20-80% за 27 хвилин
Однак використання електрики на 800 В в дуеті Alfa, безсумнівно, дозволить значно збільшити швидкість заряджання. Цілком можливо, що він зможе конкурувати з нещодавно модернізованим Porsche Taycan, який тепер може заряджати до 320 кВт
Вища напруга також може дозволити Alfa зменшити струм, при якому працює електрична система, що дозволить зробити проводку тоншою і, таким чином, значно зменшити вагу автомобіля
Giulia та Stelvio також будуть оснащені активними стабілізаторами поперечної стійкості та системою розпізнавання рельєфу місцевості. Ці автомобілі також стануть першими, в яких буде застосована нова комп’ютерна архітектура STLA Brain від Stellantis
В Alfa заявили, що це забезпечить більшу гнучкість динамічного характеру з можливістю кастомізації “на льоту” за допомогою штучного інтелекту. Автомобілі також будуть оновлюватися по повітрю протягом усього терміну експлуатації, з періодичними оновленнями програмного забезпечення для подальшого вдосконалення
Всередині кожен автомобіль залишатиметься повністю орієнтованим на водія, а генеральний директор Alfa Жан-Філіп Імпарато зобов’язався дотримуватися консервативного підходу до цифрових пропозицій для автомобілів
У розмові з Autocar в липні 2023 року він сказав: “Я, звичайно, поважаю те, що робить Mercedes зі своїми цифровими технологіями, але мої клієнти не шукають метрові інформаційно-розважальні екрани в своїх автомобілях або 200 цифрових систем допомоги, які можна вмикати і вимикати”
Імпарато додав, що обидва автомобілі збережуть фірмову “cannocchiale” (телескопічну) панель приладів, а також отримають більший інформаційно-розважальний дисплей. Головний дисплей також може надавати допомогу водієві, наприклад, проектувати “привид” автомобіля попереду, щоб допомогти водієві вибрати правильну лінію руху на складному повороті
Як Stelvio, так і Giulia будуватимуться на заводі в Кассіно разом з однією або кількома моделями Maserati, також побудованими на базі STLA Large