Власник Vauxhall, компанія Stellantis, з 2025 року вироблятиме електрофургони на своєму заводі в Лутоні, що допоможе зберегти 1 500 робочих місць у Великобританії
Завод у Лутоні був відкритий у 1905 році, а перші комерційні автомобілі були зібрані там у 1932 році. З наступного року завод буде виробляти електричні фургони для брендів Vauxhall, Citroën, Peugeot і Fiat Professional, повідомила компанія Stellantis
Це рішення – позитивна новина для британської автомобільної промисловості, яка тільки оговталася від складного періоду, пов’язаними з дефіцитом машин. Також, ці плани забезпечать довгострокове майбутнє заводу та півтори тисячі робочих місць, після побоювань щодо бюрократичної тяганини, пов’язаної з Brexit
Завод в Елсмір-Порт стане першим у світі, який вироблятиме лише електромобілі з усіх підприємств Stellantis. Але Citroen і Peugeot закликав уряд зробити більше для стимулювання попиту. Занепокоєння щодо недостатньої зарядної інфраструктури та криза вартості життя знизили попит не лише на електромобілі
Цього місяця британський підрозділ компанії Arrival, що виробляє електромобілі, зазнав адміністративного банкрутства, що поставило під загрозу майже 200 робочих місць
У жовтні подала заяву про банкрутство компанія Volta, що займається виробництвом електричних вантажівок, що вплинуло на 600 британських робочих місць. Вона заявила, що не в змозі виробляти стільки вантажівок, скільки очікувала, після краху виробника акумуляторів Proterra, ключового постачальника
У січні на дорогах Великої Британії з’явилося 60 517 нових електричних фургонів з 2018 року. Електричні моделі становитимуть 5,9% ринку фургонів у 2023 році – очікується, що цього року їхня частка зросте до 9,4% – свідчать дані Товариства автовиробників і торговців, яке додало, що брак пунктів зарядки “залишається найбільшою перешкодою для швидшого розгортання ринку”
Вона вироблятиме продукцію переважно для Великобританії, а також фургони з лівим кермом для Європи. У 2023 році частка ринку електричних фургонів Stellantis становила 47,9%
Компанія Stellantis рік тоу попереджала, що може закрити британські заводи, якщо будуть введені тарифи на експорт з Великобританії до ЄС, але Вестмінстер і Брюссель зробили обнадійливу заяву в грудні, яка й стала основою для подальших інвестицій
Деякі автовиробники – зокрема, Honda й Ford – закрили британські заводи замість того, щоб інвестувати у виробництво електротранспорту
У листопаді Nissan оголосив, що інвестує значні кошти у будівництво двох електромобілів у Сандерленді, а індійська Tata Sons, власник брендів Jaguar і Land Rover, у липні заявила, що побудує артилерійський завод у Сомерсеті вартістю $5 млрд . У вересні BMW заявила, що витратить $760 млн на модернізацію свого заводу з виробництва електричних автомобілів Mini
Stellantis буде збирати в Лутоні електричні Vauxhall Vivaro, Peugeot e-Expert, Citroën e-Dispatch і Fiat E-Scudo – кожен з яких відрізняється між собою фірмовими елементами дизайну але загалом це один автомобіль, просто призначений для різних країн
Stellantis вже виробляє електричні версії Vivaro на своєму заводі в Ордені, у Франції, але компанія заявила, що очікує збільшення попиту на електричні фургони в майбутньому
Завод у Лутоні може виробляти 100 000 автомобілів на рік, хоча за останнє десятиліття він будував від 60 000 до 78 000 фургонів на рік
Допоки виробнича лінія для електричних моделей буде налаштовуватись, Stellantis буде продовжувати будувати версії з двигунами внутрішнього згоряння
Марія Грація Давіно, керуючий директор групи Stellantis UK, сказала, що фінансування “демонструє впевненість Stellantis у заводі”, але зазначила, що влада Великобританії повинна “стимулювати великий попит на ринку електротранспорту і підтримувати виробників, які вкладають кошти у Великобританії для сталого переходу”
Читати далі
Схожі записиПівденнокорейський автовиробник, схоже, знайшов свій козир у відповідь на виклики від BYD та інших гравців на ринку Китаю. Hyundai розпочала попередні продажі EO — свого першого електричного позашляховика місцевого виробництва, ціна якого стартує від 130 000 юанів, або близько $18 300 Спільне підприємство Hyundai в Китаї з BAIC, відоме як Beijing Hyundai, розпочало попередній продаж […]
17 Жовтня 2025Toyota отримала $20 мільйонів на реалізацію проєкту свого мініатюрного електромобіля FT-Me із сонячним дахом Завдяки фінансуванню від уряду Великої Британії компанія наблизилася до втілення своєї ідеї в реальність. Незважаючи на довжину лише 2,5 метра, FT-Me має стати зручним, стильним і доступним рішенням для щоденного пересування містом. Toyota називає його «новаторською концепцією», яка поєднує преміальний дизайн […]
17 Жовтня 2025Kia стає піонером серед автовиробників, які публічно тестують технологію «паспорта акумулятора» — систему, що відстежує стан батареї на рівні окремих елементів. Ця ініціатива має підготувати компанію до нових європейських норм, забезпечивши максимальну прозорість і довіру між брендом і клієнтами. Під час наукового експерименту інженери Kia використали електромобіль EV3 з вбудованими моніторами клітин, аби дослідити, як […]
17 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі