Попри турбулентність та невизначеність, спричинену новими торговельними бар’єрами та тарифами, продажі електрифікованих транспортних засобів у світі продовжують стрімко зростати. Чисто електричні автомобілі (BEV) та плагін-гібриди (PHEV) розходяться буквально з рекордною швидкістю. І що важливо – це зростання не обмежується одним регіоном; ключові ринки Азії, Європи та Північної Америки демонструють вражаючу динаміку, кожен зі своїми особливостями
Згідно з останніми даними аналітичної компанії RhoMotion, світові продажі BEV та PHEV за перші три місяці поточного року (січень-березень 2025 року) вже перетнули позначку у 4,1 мільйона одиниць. А з урахуванням квітневих показників, загальна кількість проданих електрифікованих автомобілів за перші чотири місяці 2025 року сягнула вражаючих 5,6 мільйона! Тобто, ринок зріс майже на 30% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Лише за квітень було реалізовано 1,5 мільйона таких авто, що демонструє значний приріст у 29% порівняно з квітнем минулого року. Проте, варто відзначити один нюанс: квітневі продажі виявилися на 12% нижчими, ніж у березні. Це може бути першим слабким сигналом того, що початковий ажіотаж покупців, які поспішали придбати авто до того, як торговельні бар’єри та тарифи повною мірою вплинуть на ціни, поступово спадає
Тарифи та торговельні війни: Наслідки для ринку
Говорячи про тарифи та їхній вплив, варто згадати нещодавні новини: США та Китай оголосили про певне послаблення торговельних обмежень, включаючи скасування деяких мит та призупинення дії інших на 90 днів. Проте, важливо розуміти, що цей крок стосується насамперед комплектуючих та запчастин для автомобільної промисловості. На жаль для багатьох, високі тарифи на готові електромобілі, запроваджені адміністрацією Байдена раніше (зокрема, на імпорт з Китаю), залишаються в силі. Незважаючи на цю ситуацію, яке створює невизначеність для експортерів, загальне зростання ринку триває
Аналіз продажів по регіонах показує цікаві тренди та відмінності у динаміці
Як і раніше, беззаперечним лідером глобального ринку електрифікованих авто залишається Китай. За перші чотири місяці 2025 року тут було реалізовано 3,3 мільйона BEV та PHEV. Це вражаючий стрибок у 35% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Квітень виявився дещо слабшим за березень (-9% продажів), але все одно продемонстрував солідний річний приріст у 32% порівняно з квітнем 2024 року. Це свідчить про стійкий внутрішній попит та домінуючу роль китайських виробників на власному ринку
Північна Америка: Стабільний, але не вибуховий ріст
За океаном, у Північній Америці (США, Канада, Мексика), ринок електрифікованих авто демонструє стабільне, хоч і не вибухове зростання порівняно з Китаєм чи Європою. За перші чотири місяці 2025 року тут було продано близько 600 тисяч BEV та PHEV. Це означає приріст у 5% порівняно з минулим роком. Хоча детальної розбивки продажів по кожній країні поки немає, відомо, що ринок Мексики показав особливо вражаючий результат, збільшивши продажі майже вдвічі з початку року, що може бути пов’язано з розширенням модельного ряду та доступності
Європа: Відновлення після спаду та різниця між країнами
Після доволі непростого 2024 року для ринку електромобілів та гібридів у Європі, початок 2025 року виглядає значно оптимістичніше. За перші чотири місяці продажі тут зросли на солідні 25%, досягнувши 1,2 мільйона автомобілів. Лідерами зростання є чисто електричні авто (BEV), які показали приріст у 29% з початку року, тоді як плагін-гібриди (PHEV) зросли на 16%. Серед країн ЄС та Великої Британії є як відверті лідери, так і ті, хто стикається з труднощами. Значне зростання демонструють Німеччина (+42%), Італія (+56%), Іспанія (+57%) та Велика Британія (+32%). Проте, ситуація у Франції залишається складною – продажі тут впали на 14% з початку року. Це зниження аналітики пов’язують насамперед зі скороченням державних стимулів та субсидій для покупців електрокарів, що показує важливість державної підтримки для ринку
Загалом, дані за перші чотири місяці 2025 року підтверджують: глобальний ринок електрифікованих автомобілів продовжує впевнено зростати, попри зовнішні виклики та торговельні обмеження. Як вдало підсумовує Чарльз Лестер, менеджер з даних компанії RhoMotion, «Постійні переговори щодо тарифів та торговельних бар’єрів, безумовно, домінують у публічних дискусіях в індустрії електромобілів. Але паралельно, доволі тихо, внутрішні виробники як у Китаї, так і в ЄС продовжують демонструвати гарні результати, ефективно працювати та збільшувати свою частку ринку». Це свідчить про те, що попри глобальні виклики та політичні ігри, попит на електрифіковані авто зростає, і локальні виробники, користуючись певними перевагами та підтримкою, активно займають свої ніші, рухаючи ринок вперед
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі