Оновлена електрична вантажівка Tesla Semi дебютує наступного року, хвалячись запасом ходу 500 миль (близько 800 км) та надшвидкісною зарядкою потужністю 1,2 МВт. Модель 2026 року стане на 15% ефективнішою, матиме нову аеродинаміку та обладнання, готове до автономного керування
Нещодавні щорічні збори акціонерів Tesla були надзвичайно насиченими новинами
Більшість акціонерів підтримали надзвичайно великий пакет винагороди Ілона Маска, який передбачає виплату акціями лише у разі досягнення компанією низки важливих показників протягом наступного десятиліття. Маск також підтвердив, що серійне виробництво довгоочікуваного роботаксі CyberCab стартує вже у квітні наступного року
Демонстрація електромобіля Roadster 2 запланована на той самий місяць. У фірмовому стилі Маска, дата не обійшлася без жарту: він заявив про 1 квітня, нібито тому, що “це дає певний простір для заперечення”. Якщо презентація затягнеться, він додав, “Я зможу сказати, що просто пожартував”
Що нового у Tesla Semi?
Електрична вантажівка Semi, про яку вперше почули ще у 2017 році, готується до оновлення дизайну та повномасштабного виробництва наступного року. Вантажівка отримає значне підвищення енергоефективності, збільшену вантажопідйомність, а його конструкція буде орієнтована на майбутні автономні технології Tesla

Хоча перші партії Semi зійшли з конвеєра у обмеженій кількості ще у 2022 році, нинішня версія є повноцінним серйозним оновленням з великими планами
Найважливіше — це ефективність. Tesla заявляє, що споживання енергії знизиться до 1,7 кВт-год на милю (приблизно 1,06 кВт-год на кілометр), що на 15% краще, ніж у нинішньої моделі. У поєднанні із заявленим запасом ходу 500 миль, це оновлення робить новий тягач більш конкурентоспроможним порівняно з моделями від Daimler та Volvo
Потужність двигунів залишається на рівні 800 кВт, але Tesla стверджує, що вдосконалення внутрішніх систем, системи охолодження, програмного забезпечення та управління теплом, забезпечать стабільнішу роботу під великим навантаженням

Ще одне ключове вдосконалення стосується заряджання
Новий Semi підтримує пікову потужність 1,2 МВт. Це значно перевищує можливості поточних Мегачарджерів і дозволяє значно скоротити час простою на зупинках, якщо використовувати відповідну інфраструктуру. Вантажопідйомність також зросте, хоча Tesla не уточнила, на скільки саме
Зовні електротягач Tesla тепер більше схожий на решту автомобілів у сімействі. Він отримав нову світлову смугу спереду, як у Model Y, чистіші поверхні кузова та оновлений дах для кращого аеродинамічного потоку. Бічна скляна панель стала вужчою, бампер переробили, і ці зміни продовжуються до колісних арок
Tesla позиціонує всі ці зміни як фундамент для майбутньої автономної вантажної платформи. Примітно, що компанія та її керівник уникнули підтвердження будь-яких конкретних термінів для повністю автономного водіння (Рівень 5)

Наскільки швидко збудують CyberCab?
Ілон Маск не обмежився лише натяками на CyberCab; він також похвалився, як його будуватимуть. За його словами, спеціалізована виробнича лінія працюватиме з неймовірним циклом менше 10 секунд на одиницю, тоді як на збирання Model Y зараз потрібно приблизно хвилина
Якщо такий показник буде досягнуто, то щороку можна буде випускати до п’яти мільйонів CyberCab, що перевищить темпи виробництва майже будь-якого іншого автомобіля на ринку сьогодні. Проте, як і з більшістю прогнозів Маска, до озвучених цифр варто ставитися з певною обережністю
У будь-якому разі, на Tesla чекає дуже насичений рік. Від нарощування виробництва Semi до запуску CyberCab і потенційної демонстрації Roadster — багато чого потрібно встигнути, і чимало може піти не за планом

Якщо ж усі плани будуть реалізовані, то Ілон Маск може отримати найбільшу винагороду в історії бізнесу — до 1 трильйона доларів!
Близько 75% акціонерів Tesla підтримали угоду, яка прив’язує винагороду Маска не до зарплати чи премій, а до ринкових результатів компанії. Щоб отримати весь пакет, він має підняти капіталізацію Tesla з 1,4 трильйона до 8,5 трильйона доларів, виробити 20 мільйонів електромобілів, запустити 1 мільйон роботів Optimus і Robotaxi, а також залучити 10 мільйонів підписників на систему FSD (Full Self-Driving)

Гроші Маск отримає не готівкою, а у вигляді акцій Tesla. Якщо компанія виконає всі умови, його частка зросте з 13 до 29 відсотків. Члени ради директорів Tesla попередили, що без цієї угоди Маск може переключити увагу на інші свої компанії — SpaceX, Neuralink чи xAI, яка вже конкурує з OpenAI
Та навіть з рекордною підтримкою, угода викликає суперечки. Продажі Tesla впали, прибутковість знизилася, а конкуренція з боку китайських брендів і традиційних автовиробників лише зростає. Довгоочікуваний Cybertruck не виправдав очікувань, а компанію переслідують судові позови та розслідування щодо систем допомоги водію
Попри все, акціонери роблять ставку на штучний інтелект і автономні авто. Маск неодноразово заявляв, що Tesla стоїть на порозі справжньої революції — епохи повного самокерування. Якщо йому вдасться реалізувати цей задум, мільярдна угода може перетворитися на виправдану інвестицію, а не на фантазію
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі