Стрімке падіння продажів у Європі
Ще рік тому Tesla заявляла про амбітні плани продавати 20 мільйонів електромобілів щорічно до 2030 року. Проте в реальності компанія не лише відмовилася від цієї цілі у 2024 році, але й вперше за десятиліття зазнала зниження річних продажів. Ця тенденція зберігається й у 2025 році, коли обсяги реалізації скорочуються на ключових ринках, включаючи Німеччину, Австралію та Китай
Згідно з даними Федерального управління автомобільного транспорту Німеччини (KBA), у січні 2025 року Tesla зареєструвала лише 1277 нових автомобілів, що на 59,5% менше, ніж у січні 2024 року. У лютому ситуація погіршилася ще більше – продажі впали на 76,3%, до 1429 авто. За перші два місяці року компанія реалізувала в Німеччині лише 2706 електромобілів, що означає загальне скорочення на 70,6% порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Це особливо контрастує з загальним зростанням продажів електромобілів у країні на 30,8% у лютому

Ситуація в Австралії – скорочення ринку
Австралія демонструє подібну картину. Згідно з даними Національної ради з електромобілів, у лютому Tesla реалізувала лише 1592 автомобілі – це на 71,9% менше, ніж у лютому 2024 року, коли компанія продала 5665 одиниць. Загалом за січень-лютий 2025 року Tesla поставила 2331 автомобіль, що на 65,5% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року (6772 авто)
На ситуацію вплинула затримка поставок оновленої Model Y, яка поки що доступна лише у преміальній версії Launch Edition за 73 400 австралійських доларів. Базова версія моделі ще не надійшла у продаж. Водночас продажі попередньої версії Model Y скоротилися на 55,4% (лише 924 авто), а Model 3 втратила 81,4% попиту, знизившись до 668 одиниць. Попри популярність Tesla в Австралії, ці показники свідчать про втрату інтересу серед покупців

Китай: один із найбільших викликів для Tesla
Китай залишається одним із найважливіших ринків для Tesla, проте й тут компанія стикається з труднощами. За попередніми даними Китайської асоціації легкових автомобілів, у лютому 2025 року Tesla випустила і реалізувала 30 688 автомобілів, що на 49,16% менше, ніж у лютому 2024 року, коли було продано 60 365 одиниць. Цей показник охоплює як внутрішні продажі, так і експорт, проте очевидно, що частка Tesla на китайському ринку знижується на тлі посилення конкуренції з боку місцевих автовиробників
Глобальне зростання Tesla зіткнулося з серйозними перепонами. Попри лідерські позиції в секторі електромобілів, компанія більше не має тієї непохитної домінантності, яку демонструвала раніше. Чи це наслідок насичення ринку, втоми від бренду, суперечливої репутації його керівника чи невдалого таймінгу, пов’язаного з переходом на нову Model Y – Tesla втрачає позиції, і подальший розвиток ситуації залишається відкритим питанням
Читати далі
Схожі записиРаніше головна увага була на вихлопі (викидах відпрацьованих газів), тепер погляд поступово зміщується на виробництво. Для концерну рівня BMW Group із закупівельним бюджетом близько 90 млрд євро це не просто виклик, а стратегічне випробування. Потрібно одночасно залишатися конкурентним, розвивати електромобілі та скорочувати вуглецевий слід по всьому ланцюжку постачання Член правління BMW AG Ніколай Мартін пояснює, […]
27 Грудня 2025
Рідкоземельні метали — це група з 17 металів, які мають величезне значення для сучасної техніки. Вони лежать в основі потужних магнітів, без яких важко уявити роботу електродвигунів. Китай тривалий час залишався ключовим центром не лише видобутку, а й переробки цих матеріалів, контролюючи більшу частину світового ринку. Нова ліцензійна система (китайський уряд обмежив експорт рідкоземельних матеріалів) […]
27 Грудня 2025
Оновлений Nissan Ariya отримав більш впізнаваний вигляд і став ближчим до нового покоління електромобілів бренду. Дизайнери відмовилися від великої фальшрадіаторної решітки, через яку кросовер на відстані нагадував авто з ДВЗ. Передня частина тепер виглядає більш «електричною», отримала заспокійливі, чіткі риси, оновлені фари і акуратний бампер. Враження таке, ніби перед нами збільшена і більш солідна версія […]
27 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі