Tesla запускає роботаксі в 2025 «але є одне але»

13.12.2024
Tesla запускає роботаксі в 2025 «але є одне але» — photo 24843

Майбутнє автономного водіння наближається, але свіжа інформація від Tesla свідчить, що воно може бути не таким безпілотним, як ми звикли вважати – принаймні, поки що. 5 грудня Deutsche Bank провів у Нью-Йорку День автономного водіння, в якому взяв участь керівник Tesla Тревіс Аксельрод

У новому звіті Deutsche Bank йдеться про те, що Tesla планує використовувати віддалених водіїв для роботаксі в 2025 році

Приватний звіт з цього заходу розкриває кілька деталей про плани Tesla щодо роботаксі на 2025 рік. Мабуть, найбільш примітним стало те, що Tesla передбачає використання віддаленого телеоператора в якості початкового заходу безпеки. Саме так – ці «роботаксі» матимуть людину в режимі очікування як резервний варіант безпеки, щоб в разі потреби взяти керування на себе

Раніше Ілон Маск заявляв, що Tesla почне тестування автономних роботаксі 5-го рівня у 2025 році. Тепер ми знаємо більше про цей план на основі документів із зустрічі Deutsche Bank. Згідно з цим звітом, «Tesla вважає, що було б розумно припустити, що дистанційний оператор буде потрібен, принаймні на початковому етапі, з метою безпеки»

Tesla запускає роботаксі в 2025 «але є одне але» — photo 2

Без сумніву, запуск будь-якого робота-таксі неминуче вимагає посиленого рівня безпеки. Незважаючи на значні зусилля, навіть географічно огороджені таксі рівня 5 потрапляли в небезпечні аварії. Наявність людини-оператора на відстані могла б підвищити безпеку, але Tesla не розкриває деталей. Наприклад, ми не знаємо, скільки роботи буде виконувати телеоператор в автомобілі. Ми не знаємо, який контроль він матиме, і не знаємо, як довго Tesla планує використовувати їх після запуску поїздок на роботаксі

Tesla підтвердила, що ці роботаксі будуть засновані на існуючих автомобілях Model 3 і Model Y

Чи маються на увазі абсолютно нові моделі, чи автомобілі, повернуті з лізингу, незрозуміло (бо, будьмо чесними, хто буде платити абсурдно високі викупні ціни, які пропонує Tesla?). Це означає, що теоретично, під час поїздок на роботаксі можна було б віддати контроль над власним транспортним засобом співробітнику Tesla. Варто зазначити, що протокол зустрічі дає трохи більше інформації про розгортання проекту

По-перше, там сказано, що це будуть платні поїздки, тому не варто очікувати, що ви зможете дістатися з пункту А в пункт Б, не заплативши Tesla трохи готівки. По-друге, там сказано, що початковий запуск буде складатися з автомобілів, що належать компанії. Потім автовиробник «з часом динамічно регулюватиме пропозицію на основі попиту клієнтів/структури дорожнього руху»

Користувачі замовлятимуть поїздку за допомогою розробленого власними силами додатку, який, як зазначено у звіті, дозволить Tesla контролювати «ланцюжок створення вартості». По суті, Tesla отримає стільки контролю (і даних) тут, від початку процесу виклику до висадки, скільки захоче

Tesla запускає роботаксі в 2025 «але є одне але» — photo 3

Федеральне регулювання залишається найбільшою перешкодою для широкомасштабного розгортання роботаксі Tesla

Нарешті, звіт також прояснює ще дещо, що здається очевидним. «Tesla розглядає регулювання як найбільший зустрічний вітер на шляху широкого розгортання роботаксі, який, як сподівається компанія, буде скоригований на федеральному рівні шляхом оновлення правил в NHTSA»

Не секрет, що наразі NHTSA має дуже суворі правила, коли мова йде про роботаксі в США. Якщо ці правила не зміняться, не матиме значення, як швидко Tesla розробить справжнє самокероване водіння, оскільки закон не дозволяє Tesla запустити гігантський автопарк. За нинішніх правил вона може випускати щонайбільше 2500 автомобілів на рік

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK