Цього року світовий ринок електромобілів на акумуляторах (BEV) та гібридних авто з підзарядкою (PHEV) демонструє вражаючу стійкість, попри виклики. За оцінками експертів, за перші вісім місяців 2025-го продано близько 12,5 мільйона таких транспортних засобів – це на 25% більше, ніж торік. Стрибок підживлюється попитом на ключових ринках, де електромобілі поступово витісняють традиційні двигуни внутрішнього згоряння, складаючи дедалі більшу частку загального авторинку
Однак за блискучими цифрами ховається уповільнення
У серпні глобальні продажі зросли лише на 15% порівняно з попереднім роком, досягнувши 1,7 мільйона одиниць – це найнижчий показник з початку року. Китай, гігант електромобільної індустрії, ілюструє цю тенденцію: зростання продажів з початку року склало 25%, але в серпні – лише 6%. Причина? Минулорічні сплески, спричинені розширенням схем обміну на авто з новими джерелами енергії, роблять поточні показники менш вражаючими. Європа, навпаки, тримається міцно з 31% зростанням, а решта світу – з вражаючим 44%, де продажі сягнули мільйона одиниць
Перехід до електрифікації виявився тернистим шляхом: мінливі регуляторні бар’єри, еволюція споживчих уподобань та ринкові специфіки змушують автовиробників маневрувати, наче в лабіринті. Хоча електромобілі продовжують набирати обертів, глобальне уповільнення сигналізує про необхідність адаптації – від удосконалення батарей до розширення інфраструктури зарядки

Північна Америка, здавалося б, лідер інновацій, цього року крокує не в ногу з світом
Продажі BEV та PHEV склали 1,3 мільйона одиниць – лише 6% зростання порівняно з 2024-м. Цей скромний результат тягне вниз Канада, де продажі впали на третину з початку року після призупинення знижки iZEV. Цей спад став справжнім гальмом для континенту, підкреслюючи, наскільки чутливим є ринок до державних стимулів
На контрасті, США демонструють сплеск: у серпні продажі зросли завдяки наближенню кінця федеральної податкової пільги 30 вересня. Це нагадує класичну історію – коли час пільг спливає, споживачі поспішають, створюючи тимчасові піки. Такий дисбаланс у Північній Америці ілюструє ширшу проблему: без стабільних ініціатив зростання електромобілів ризикує стати нерівномірним, залежним від політичних вітрів
Український феномен: рекордний бум перед змінами
Якщо глобальні тренди нагадують повільний, але впевнений марафон, то український ринок електромобілів – це спринт на фінішній прямій. У вересні 2025-го частка електрокарів на ринку нових авто сягнула рекордних 36% за перші 15 днів – перевищивши серпневий показник у 28%. Такий сплеск підігрітий закінченням пільг на імпорт електромобілів, які, за словами голови комітету Верховної Ради Данила Гетманцева, не продовжать у 2026-му
Таблиця продажів електромобілів у вересні 2025 року (1–15 числа)
| № | Бренд | Продажі (Sep 1–15) | Частка ринку | Продажі (Aug 1–15) | Частка ринку | Зміна % |
| 1 | BYD | 416 | 14,0% | 370 | 10,1% | +12,4% |
| 2 | Volkswagen | 313 | 10,5% | 241 | 6,6% | +29,9% |
| 3 | Toyota | 299 | 10,0% | 601 | 16,5% | -50,2% |
| 4 | Skoda | 203 | 6,8% | 214 | 5,9% | -5,1% |
| 5 | BMW | 193 | 6,5% | 177 | 4,8% | +9,0% |
| 6 | Renault | 173 | 5,8% | 327 | 9,0% | -47,1% |
| 7 | Hyundai | 152 | 5,1% | 205 | 5,6% | -25,9% |
| 8 | Zeekr | 135 | 4,5% | 116 | 3,2% | +16,4% |
| 9 | Mazda | 106 | 3,6% | 81 | 2,2% | +30,9% |
| 10 | Audi | 105 | 3,5% | 111 | 3,0% | -5,4% |
| 11 | Honda | 100 | 3,4% | 196 | 5,4% | -49,0% |
| 12 | Suzuki | 73 | 2,5% | 124 | 3,4% | -41,1% |
| 13 | KIA | 71 | 2,4% | 32 | 0,9% | +121,9% |
| 14 | Lexus | 62 | 2,1% | 94 | 2,6% | -34,0% |
| 15 | Nissan | 62 | 2,1% | 73 | 2,0% | -15,1% |
| 16 | Mercedes-Benz | 60 | 2,0% | 79 | 2,2% | -24,1% |
| 17 | Volvo | 52 | 1,7% | 45 | 1,2% | +15,6% |
| 18 | Peugeot | 45 | 1,5% | 42 | 1,2% | +7,1% |
| 19 | Mitsubishi | 44 | 1,5% | 74 | 2,0% | -40,5% |
| 20 | Citroen | 34 | 1,1% | 71 | 1,9% | -52,1% |
| — | Інші | 278 | 9,3% | 378 | 10,4% | -26,5% |
За даними AUTO-Consulting у вересні 2025 року продажі електромобілів в Україні зросли на 3,2% порівняно з аналогічним періодом 2024-го. Лідером стала BYD (416 авто), далі йдуть Volkswagen (313) та Toyota (299), яка втратила половину продажів у порівнянні з серпнем. Найбільший ріст показала KIA — +121,9%

Вперше лідером ринку став китайський BYD, захопивши 14% і потіснивши Toyota – незмінного фаворита останніх років. За ним слідом Volkswagen, що випередив японського гіганта завдяки поставкам електромобілів з Китаю. У топ-10 закріпилися Zeekr (виключно електричний бренд), а успіх Audi та Honda також завдячує електромоделям
Аналізуючи ці контрасти, бачимо, що електромобілі – не просто тренд, а глобальна трансформація, сповнена парадоксів. Глобальне уповільнення, спричинене регуляторними бар’єрами та насиченими ринками, як у Китаї та Канаді, контрастує з локальними бумами, де пільги розпалюють попит, як в Україні та США. Автовиробники мусять адаптуватися: фокус на доступності, інноваціях та стійкості стане ключем до успіху
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі