Власник електрокара Hyundai Ioniq 5 N розповів, що не зміг самостійно замінити гальмівні колодки, адже програмне забезпечення автомобіля заблокувало доступ до цієї функції. Історія знову підняла дискусію про право на ремонт у нову епоху електромобілів, коли навіть звичайне технічне обслуговування перетворюється на компʼютерну проблему
Для багатьох автовласників дрібні ремонти — це частина задоволення від володіння авто
Заміна масла, фільтрів або колодок дозволяє не лише зекономити, а й краще відчути машину. Проте деякі виробники ускладнюють доступ до таких процедур, і Hyundai, схоже, пішла ще далі

Як стверджує власник, програмне забезпечення автомобіля не дозволяє від’єднати електронне стоянкове гальмо без спеціального діагностичного інструмента. Без цього колодки просто не встановити. Крім того, після заміни система вимагає калібрування, аби електромотор знав, на яку відстань потрібно рухати колодки
Щоб виконати навіть таку просту операцію, власнику довелося оформити платну підписку на офіційний софт Hyundai і придбати спеціальний адаптер вартістю понад дві тисячі доларів
Програма працює лише на Windows і потребує постійного підключення до інтернету для підтвердження доступу. Та навіть після цього система відмовила в авторизації — сервіс NASTF заблокував користувача, пояснивши, що «домашні майстри не мають права доступу» без реєстрації бізнесу та податкового номера компанії

Іронія в тому, що дилери Hyundai користуються зовсім іншим, зручнішим Android-додатком, якого звичайні власники не бачать. У результаті навіть така проста процедура, як заміна гальмівних колодок, перетворюється на складну і дорогу операцію, доступну лише сертифікованим технікам
Ситуація викликала хвилю обурення серед автовласників
Адже мова йде не про модернізацію або втручання в електроніку, а про базовий елемент безпеки. У багатьох країнах триває боротьба за Right to Repair — право власника самостійно обслуговувати власне авто без обмежень виробника

Якщо інформація підтвердиться, Hyundai ризикує втратити довіру ентузіастів і приватних механіків, які звикли самостійно дбати про свої машини. Компанія вже пообіцяла розібратися в ситуації, проте скандал показує, яким складним може стати звичайний ремонт сучасного електрокару
Читати далі
Схожі записиАмериканський стартап Peak Energy разом із компанією Jupiter Power розпочав розгортання великих батарей на основі натрію для зберігання електроенергії. Це помітний крок для технології, яка лише набирає обертів і пропонує альтернативу звичним літій-іонним системам. Натрієві батареї приваблюють нижчою вартістю, стабільністю роботи у сильний холод і повільнішим зношуванням. Водночас їхня щільність енергії нижча за літій-іонні аналоги, […]
17 Листопада 2025
Догляд за власним авто для багатьох автолюбителів є частиною хобі або способом заощадити. Базові речі на кшталт заміни мастила чи гальмівних колодок давно стали звичними, але власник Hyundai Ioniq 5 N нещодавно переконався, що електромобілі інколи ускладнюють навіть такі прості процеси. Він спалив задні колодки під час інтенсивних заїздів на треку — саме так, як […]
17 Листопада 2025
Можливості для випуску батарей для електрокарів значно перевищують реальний попит по всьому світу, підкреслюють у звіті компанії AlixPartners, яка займається консалтингом у автомобільній галузі. Найгірша ситуація в Китаї, але проблема надлишкових потужностей існує на кожному великому ринку й створює серйозні фінансові ризики для компаній, що виробляють батареї. Витрати на сировину та саме виробництво досі залишаються […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі