Сьогодні електрифікація автомобільного транспорту активно просувається вперед, однак поведінка власників гібридів із можливістю підзарядки (PHEV) виявила цікаву проблему
Багато з них ігнорують головну перевагу свого авто — здатність працювати на електриці, використовуючи акумулятор. На відміну від повністю електричних машин (BEV), які просто не можуть рухатися без зарядки, водії PHEV часто ставляться до свого автомобіля як до звичайного бензинового і зовсім не користуються розеткою. Фактично вони переплачують за технологію, яку не застосовують, перетворюючи свій автомобіль лише на «просунутий» гібрид
Щоб змінити цю тенденцію, Toyota представила експериментальний мобільний застосунок ChargeMinder, створений Дослідницьким інститутом Toyota (TRI). Його завдання — формувати у водіїв звичку регулярно заряджати автомобіль, використовуючи методи поведінкової науки. Ідея полягає в тому, щоб зробити заряджання не нудним обов’язком, а мотивуючим процесом із винагородами, нагадуваннями та ігровими елементами

ChargeMinder працює подібно до фітнес-додатків: надсилає push-сповіщення, дає мотиваційні повідомлення та навіть пропонує невеликі вікторини, аби підтримати зацікавленість користувачів. Завдяки доступу до телематики автомобіля і даних про найближчі зарядні станції система може пропонувати персоналізовані підказки. Таким чином, водії отримують індивідуальні рекомендації, коли і де найкраще підключати авто

Ліворуч: показано розподіл сеансів заряджання електромобілів за часом доби. На початковому етапі і контрольна, і експериментальна групи заряджали здебільшого вночі. До завершення експерименту учасники з експериментальної групи, які отримували підказки ChargeMinder, почали частіше заряджати вдень, тоді як у контрольній групі зростання не відбулося. Праворуч: під час експерименту вдалося досягти додаткових 28 хвилин денного заряджання на один автомобіль щодня в експериментальній групі порівняно з контрольною. Аналіз враховує статистичні поправки щодо тривалості денного заряджання на початковому етапі. Вертикальні лінії відображають стандартні похибки
Toyota наголошує, що технології самі по собі не гарантують скорочення викидів
Для цього потрібно, щоб власники заряджали свої машини вчасно і регулярно. Зокрема, коли електромережа використовує відновлювані джерела енергії — сонячну чи вітрову енергію. Це дозволяє максимально знизити вуглецевий слід і дійсно реалізувати екологічний потенціал електротранспорту

Перші випробування ChargeMinder у США показали помітний ефект: рівень заряджання PHEV зріс на 10%, а задоволеність водіїв використанням автомобіля підвищилася на 16%. У Японії результати були ще цікавішими: власники почали підлаштовувати зарядку під години, коли в мережі найбільше відновлюваної енергії, що збільшило «зелену» ефективність на 59%, а середній час додаткової денної зарядки зріс на півгодини
Докторка Лаура Ліббі з TRI зазначає, що навіть невеликі поведінкові стимули можуть значно впливати на дії людей. До того ж такі рішення є дешевими та швидкими у впровадженні, що робить їх привабливими для автомобільних компаній

Ліворуч: пілотне тестування показало, що водії PHEV, які отримували підказки ChargeMinder (експериментальна група), збільшили частоту заряджання в середньому на один додатковий день зарядки на кожні 10 днів поїздок порівняно з контрольною групою, яка не мала жодних інтервенцій. Аналіз включає статистичні поправки на базовий тиждень. Заштриховані зони відображають стандартні похибки. Праворуч: у подальшому опитуванні 100% водіїв PHEV з експериментальної групи повідомили, що вони задоволені своїм автомобілем після отримання підказок ChargeMinder («Дещо задоволений», «Задоволений» або «Дуже задоволений») проти 84% у контрольній групі

Toyota поки не оголосила точних термінів публічного запуску ChargeMinder
Але враховуючи глобальну стратегію компанії на поступовий перехід до електрифікованих авто, експерти не сумніваються, що додаток стане частиною ширшої екосистеми цифрових сервісів для водіїв. Якщо проєкт вийде на масовий ринок, він може не лише підвищити ефективність використання PHEV, а й допомогти знизити викиди та оптимізувати навантаження на енергосистему
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі