Volkswagen остаточно визначився з ключовими характеристиками своєї майбутньої електричної архітектури SSP — і на тлі затяжної тиші прозвучав справжній сюрприз. Незважаючи на те, що SSP створювалася виключно для електромобілів, вона також підтримуватиме використання двигунів внутрішнього згоряння. Але з важливим уточненням: жодного механічного з’єднання з колесами — лише генерація електроенергії
SSP — це модульна платформа, яку Volkswagen Group анонсувала ще понад чотири роки тому як базу для всіх електромобілів своїх брендів

Спершу її планували запустити вже цього року, проте строки зсунулися ближче до кінця десятиліття. Причина — затримки в розробці фірмового програмного забезпечення Cariad, що ускладнило всю архітектуру
Наразі ж концерн офіційно підтверджує, що SSP підтримуватиме ДВЗ як «подовжувач ходу» (range extender). Такий підхід уже відомий за прикладами BMW i3 REx, Mazda MX-30 R-EV і новітнього Dodge Ramcharger — в усіх випадках бензиновий двигун виконує функцію генератора, а не приводу. Аналогічну технологію активно просуває і Nissan через свою систему e-Power
Нова стратегія VW передбачає появу бензинових генераторів навіть у позашляховиках
Зокрема, нещодавно створений бренд Scout готує до запуску пікап і SUV, які отримають ДВЗ без з’єднання з колесами. У Китаї концепт ID. Era також має три ряди сидінь і бензиновий генератор — продукт кооперації з місцевим партнером SAIC
Такий підхід не лише технологічно гнучкий, але й менш тривожний щодо дальності пробігу для тих водіїв, які живуть в країнах зі слабкою зарядною інфраструктурою
Volkswagen позиціонує SSP як єдину архітектуру для всіх брендів групи, яка замінить нинішні платформи MEB та PPE
На тизері видно щонайменше п’ять варіантів кузова — від компактного хетчбека до великого SUV, а загалом планується вісім різних типів моделей. Старт виробництва очікується у 2026 році, імовірно — спершу в Китаї, а вже потім у Європі
Проте для європейського ринку використання range extender залишається під питанням. CEO Volkswagen Томас Шефер в інтерв’ю Autocar зазначив, що plug-in гібриди є ефективнішими в контексті вартості, адже вже пропонують достойний електричний пробіг і швидку зарядку. На його думку, поєднання обох технологій в одній лінійці не має економічного сенсу
Одна з найочікуваніших моделей на базі SSP — дев’яте покоління Golf, яке буде повністю електричним
Його прем’єру заплановано ближче до 2030 року, і він співіснуватиме з бензиновим Golf Mk8 щонайменше кілька років. Поточну генерацію моделі, за планами, залишать на конвеєрі до середини 2030-х років
Цікаво, що виробництво електричного Golf відбуватиметься в Вольфсбурзі, тоді як бензиновий Mk8 з 2027 року випускатимуть на заводі в мексиканській Пуеблі — знак зміни фокусу бренду, але без поспішного прощання з ДВЗ
SSP — головний технологічний проєкт VW на десятиліття
Олівер Блюме, генеральний директор Volkswagen Group, наголосив:
«Ми прагнемо бути рушієм глобального технологічного прогресу в автоіндустрії. SSP стане центральною частиною цієї стратегії. Ми досягли важливої віхи у створенні нашої електричної платформи майбутнього. Тепер — курс на реалізацію»
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі