Дебют флагманського Volvo EX90 2025 року, який мав стати тріумфом, обернувся розчаруванням. Проте шведський автовиробник не здався і підготував для моделі 2026 року масштабне оновлення, покликане виправити всі недоліки та повернути довіру клієнтів
Попередня версія EX90 виглядала як “сирий” продукт, що страждав від програмних збоїв. Модель 2026 року отримала нову 800-вольтову архітектуру, потужніший процесор та низку інших ключових вдосконалень

Що нового у Volvo EX90 2026:
- Масштабне оновлення: Зміни торкнулися як програмного, так і апаратного забезпечення;
- Надшвидка зарядка: Перехід на 800-вольтову архітектуру дозволяє значно скоротити час заряджання;
- Новий “мозок”: Потужний чіп від Nvidia відкриває шлях до реалізації амбітних планів Volvo щодо автономного водіння
Volvo EX90 мав закріпити за Швецією статус лідера у сфері електромобілів, які значною мірою залежать від програмного забезпечення (SDV). Попри вражаючий дизайн, недопрацьоване ПЗ перетворило запуск на суцільний хаос: судові позови від розлючених власників, гілки на Reddit, переповнені історіями про критичні помилки, та нищівна критика від впливового видання Consumer Reports
Тепер, у модельному році 2026, Volvo докладає максимум зусиль, щоб виправити ситуацію. Оновлений EX90 отримав нове обладнання, вдосконалене програмне забезпечення та перероблену електричну архітектуру. Все це має нарешті зробити позашляховик таким, яким його задумували з самого початку

Ключове нововведення — перехід із 400-вольтової на 800-вольтову систему
На практиці це означає значно швидшу зарядку. Volvo стверджує, що тепер EX90 може поповнити запас ходу на 410 км всього за 10 хвилин на швидкісній зарядній станції. Компанія поки не розкриває пікову потужність, але для порівняння, модель 2025 року мала максимум 250 кВт і заряджалася від 10% до 80% за 30 хвилин
Представники Volvo також зазначають, що нова архітектура дозволила дещо зменшити масу акумулятора та двигунів завдяки використанню інших матеріалів

Другим за значущістю оновленням стала потужніша платформа на базі штучного інтелекту
Тепер “мозком” EX90 слугує центральний комп’ютер Nvidia Drive AGX Orin. Ця платформа дозволить Volvo поступово впроваджувати розширені функції допомоги водієві (ADAS) та в майбутньому наближатися до повної автоматизації (рівень 5 за класифікацією SAE)
Важливо, що автомобілі 2026 модельного року оснащуватимуться комп’ютером Nvidia Drive Orin із заводу. Власники версії 2025 року зможуть отримати це оновлення безкоштовно під час планового візиту до сервісного центру
«Додаткова обчислювальна потужність дозволяє нам використовувати можливості ШІ, даних та програмного забезпечення для подальшого підвищення безпеки та продуктивності EX90», — заявив Андерс Белл, головний технічний директор Volvo Cars

Серед менших, але корисних нововведень:
- Сповіщення про небезпеку: Водії в режимі реального часу отримуватимуть інформацію про слизьку дорогу, аварії чи інші перешкоди попереду;
- Екстрена зупинка: Якщо водій раптово перестане реагувати на дорожню обстановку, автомобіль зможе самостійно зупинитися у своїй смузі;
- Нічне екстрене кермування: Система автоматичного ухилення від перешкод тепер працюватиме і в темряві, допомагаючи уникнути зіткнення
Усі ці оновлення з’явилися дуже вчасно
Volvo відчуває тиск не лише з боку власних клієнтів, втомлених від проблем із позашляховиком вартістю $80 000, але й від ринку. В Європу активно заходять високоякісні китайські електромобілі, а німецькі конкуренти не сплять. Капітальне оновлення EX90 — це частина великої стратегії Volvo, спрямованої на відновлення втрачених позицій
Вже незабаром очікується вихід розкішного електричного седана ES90, а в першій половині наступного року — середньорозмірного позашляховика EX60. Тепер залишається сподіватися, що ця друга спроба Volvo підкорити світ електромобілів буде справді вдалою
Читати далі
Схожі записиПісля General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]
18 Листопада 2025
Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі