Виробник електромобілів Fisker подав заяву про банкрутство
Американський стартап стверджує, що має активи на суму від $500 млн до $1 млрд, але його зобов’язання складають майже $500 млн
Навряд чи хтось здивується, дізнавшись про банкрутство Fisker. Американський стартап з виробництва електромобілів тепер спробує реструктуризувати свій борг, щоб уникнути повного знищення. Компанія стверджує, що має активи на суму від $500 мільйонів до $1 мільярда, але й зобов’язання чималі – до $500 мільйонів
Електромобільний стартап збанкрутував після того, як закінчилися гроші
Ще минулого року стало відомо про проблеми у Fisker, а в лютому цього року компанія попередила, що у неї може закінчитися готівка протягом року. Але навіть ця заява була надто оптимістичною, вже в березні виробництво позашляховика Ocean, який будується на заводі Magna Steyr в Австрії, було зупинено
Переговори про порятунок з Nissan та іншими великими OEM-виробниками на початку цього року закінчилися безрезультатно
Fisker стверджував, що провів переговори з іншими автовиробниками про можливу угоду, яка б врятувала компанію. Спочатку велись переговори з Nissan, які виглядали найбільш багатообіцяючими. Але вони закінчилися нічим. У березні компанія знизила ціни на свої електромобілі до $40 тис., а вартість базової моделі опустилась до $24 999. Так компанія намагалась поповнити запаси готівки, але торгівля акціями була призупинена того ж місяця
“Як і інші компанії з виробництва електромобілів, ми зіткнулися з різними ринковими та макроекономічними перешкодами, які вплинули на нашу здатність ефективно працювати, – йдеться в заяві Fisker. Оцінивши всі варіанти розвитку нашого бізнесу, ми вирішили, що продаж наших активів відповідно до глави 11 Кодексу США про банкрутство – це найбільш реалістичний шлях для компанії”
Амбітні плани не виправдались
Fisker планував побудувати 40 тисяч електромобілів у 2023 році, але до кінця року зібрав лише 10 тисяч одиниць, а реалізував менше половини з них. Охолодження попиту на електромобілі було не єдиною проблемою компанії. Позашляховик Ocean отримав змішані відгуки: Consumer Reports заявив, що він не відповідає початковим обіцянкам, а американські регулятори з безпеки критично відгукнулись про гальмами та двері, які мали проблеми. Ще більше ускладнило роботу відділу продажів Fisker те, що Ocean втратив своє місце у списку електромобілів, на які поширюються податкові пільги, якщо їх не брати в лізинг, оскільки його вироблено за межами Північної Америки
Fisker мав амбітні плани, заявляючи про розширення модельного ряду. Планувався менший кросовер Pear, кабріолет Ronin та пікап Alaska, але тепер тільки диво зможе вивести їх на ринок. А що станеться з генеральним директором Генріком Фіскером? На сьогоднішній день колишній дизайнер Aston Martin має в своєму резюме два невдалих підприємства, і обидва носять його ім’я. Fisker Automotive, виробник гібридного автомобіля Karma, збанкрутував у 2013 році, але зараз існує як Karma Automotive. Тепер Fisker Inc пішов на дно. Чи постане він з попелу, і чи збираються інвестори підтримати Генріка? Покаже лише майбутнє