Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 54305

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно?

03.09.2025
3 хвилини на прочитання

Головним бар’єром на шляху до електрифікації вантажних перевезень завжди була висока початкова вартість тягача. Однак, за словами генерального директора MAN Trucks Олександра Власкампа, цей бар’єр вже не такий нездоланний. Він стверджує, що новий електричний магістральний тягач MAN eTruck, серійне виробництво якого стартувало в липні, може повністю окупити себе менш ніж за три роки. Але за цією сміливою заявою стоїть низка важливих умов

Економіка на папері: як працює розрахунок? 

Ключ до розуміння цієї вигоди лежить у концепції TCO (Total Cost of Ownership), або загальної вартості володіння. Хоча початкова ціна електричної вантажівки значно вища за дизельний аналог, її експлуатація з часом виявляється набагато дешевшою. Розрахунок MAN базується на двох потужних факторах, особливо актуальних для Європи

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 2

По-перше, це щедрі державні субсидії. Уряди країн ЄС активно стимулюють перевізників переходити на електротранспорт, щоб знизити шкідливі викиди та досягти кліматичних цілей. Рівень підтримки вражає: в Австрії субсидія може покрити до 80% вартості вантажівки, в Норвегії — 60% різниці в ціні з дизельною моделлю, і схожі програми діють по всьому Євросоюзу

По-друге, це величезна різниця у вартості “пального”. Ціни на дизель в Європі значно вищі, ніж, наприклад, у США, тоді як вартість електроенергії залишається набагато нижчою. Кожен кілометр, пройдений на електриці, заощаджує перевізнику значні кошти. Саме поєднання цих двох факторів і дозволяє MAN говорити про окупність за 2,5-3 роки. І бізнес, схоже, вірить у ці розрахунки: компанія вже має понад 700 замовлень на eTruck

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 3

«Але є одне але»: головні перешкоди на шляху 

Проте, як зазначає сам Власкамп, ця ідеальна математика стикається з суворою реальністю. На шляху до масової електрифікації стоять дві головні перешкоди

Проблема №1: Зарядна інфраструктура. “Вся проблема в зарядній інфраструктурі”, — прямо каже CEO MAN. Для легкових електромобілів мережа зарядок активно розвивається, але для потужних магістральних тягачів, які потребують мегаватних зарядних станцій, інфраструктура в Європі практично відсутня

Проблема №2: Вартість електроенергії. Навіть там, де зарядки є, комерційні тарифи на електроенергію можуть бути занадто високими, щоб забезпечити максимальну економію. За словами Власкампа, ідеальною була б ціна в межах 0,20-0,30 євро за кВт-год, тоді як зараз вона часто сягає 0,50 євро

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 4

Керівник MAN не просто констатує проблеми, а й пропонує конкретні рішення 

Для фінансування будівництва зарядної мережі він пропонує використати половину доходів, які уряди отримують від плати за проїзд вантажівок платними дорогами (лише в Німеччичині це близько 7 мільярдів євро на рік). А для зниження вартості зарядки — запровадити спеціальні, пільгові тарифи для комерційного електротранспорту, як це історично робилося для дизельного палива

Таким чином, технологія вже готова. MAN eTruck та його конкуренти довели свою життєздатність. Тепер успіх масової електрифікації вантажних перевезень залежить не стільки від інженерів автомобільних компаній, скільки від політичної волі урядів та їхньої готовності інвестувати у створення необхідної інфраструктури

Читати далі

Схожі записи
Крихітний електромобіль Dacia Hipster кидає виклик захмарним європейським цінам

Концепт Dacia Hipster переосмислює саму суть народного транспорту, пропонуючи мінімалістичний електромобіль, який об’єднує простоту, розумність і турботу про довкілля  Його створено не для того, щоб вражати розкішшю, а щоб зробити електромобільність справді доступною. Крихітний за розмірами — навіть менший за японські кей-кари — Hipster має лаконічний блочний дизайн, модульний інтер’єр і неймовірно легку конструкцію масою […]

7 Жовтня 2025
Крихітний електромобіль Dacia Hipster кидає виклик захмарним європейським цінам — photo 58575
Mercedes і Hot Wheels створили унікальний концепт на базі електричного CLA

Mercedes-Benz та Hot Wheels об’єднали зусилля, щоб створити агресивний та унікальний концепт CLA  Унікальний екземпляр отримав попереджувальну етикетку для дорослих, адже він віддає шану безмежній уяві дитинства, коли литі машинки масштабу 1:64 були не просто іграшками, а запрошенням до мрій про швидкість. Співпраця відбулася у рамках серії «Class of Creators» Агресія та ретро-футуризм  Спортивний концепт […]

7 Жовтня 2025
Mercedes і Hot Wheels створили унікальний концепт на базі електричного CLA — photo 58541
Заради економії автовиробники відмовляються від екранів

Автомобільна індустрія останніми роками змагається за розмір екранів — що більше, то краще  Та серед цього цифрового буму з’являються моделі, які йдуть проти течії. Один із таких винятків — новий Opel Frontera, який у базовій комплектації не має навіть елементарної інформаційно-розважальної системи. Фото, опубліковане користувачем Reddit у Німеччині, показало порожнє місце на центральній консолі, де […]

7 Жовтня 2025
Заради економії автовиробники відмовляються від екранів — photo 58525
Крихітний електромобіль Dacia Hipster кидає виклик захмарним європейським цінам

Концепт Dacia Hipster переосмислює саму суть народного транспорту, пропонуючи мінімалістичний електромобіль, який об’єднує простоту, розумність і турботу про довкілля  Його створено не для того, щоб вражати розкішшю, а щоб зробити електромобільність справді доступною. Крихітний за розмірами — навіть менший за японські кей-кари — Hipster має лаконічний блочний дизайн, модульний інтер’єр і неймовірно легку конструкцію масою […]

7 Жовтня 2025
Крихітний електромобіль Dacia Hipster кидає виклик захмарним європейським цінам — photo 58575
Mercedes і Hot Wheels створили унікальний концепт на базі електричного CLA

Mercedes-Benz та Hot Wheels об’єднали зусилля, щоб створити агресивний та унікальний концепт CLA  Унікальний екземпляр отримав попереджувальну етикетку для дорослих, адже він віддає шану безмежній уяві дитинства, коли литі машинки масштабу 1:64 були не просто іграшками, а запрошенням до мрій про швидкість. Співпраця відбулася у рамках серії «Class of Creators» Агресія та ретро-футуризм  Спортивний концепт […]

7 Жовтня 2025
Mercedes і Hot Wheels створили унікальний концепт на базі електричного CLA — photo 58541
Заради економії автовиробники відмовляються від екранів

Автомобільна індустрія останніми роками змагається за розмір екранів — що більше, то краще  Та серед цього цифрового буму з’являються моделі, які йдуть проти течії. Один із таких винятків — новий Opel Frontera, який у базовій комплектації не має навіть елементарної інформаційно-розважальної системи. Фото, опубліковане користувачем Reddit у Німеччині, показало порожнє місце на центральній консолі, де […]

7 Жовтня 2025
Заради економії автовиробники відмовляються від екранів — photo 58525
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK