Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 54305

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно?

03.09.2025
3 хвилини на прочитання

Головним бар’єром на шляху до електрифікації вантажних перевезень завжди була висока початкова вартість тягача. Однак, за словами генерального директора MAN Trucks Олександра Власкампа, цей бар’єр вже не такий нездоланний. Він стверджує, що новий електричний магістральний тягач MAN eTruck, серійне виробництво якого стартувало в липні, може повністю окупити себе менш ніж за три роки. Але за цією сміливою заявою стоїть низка важливих умов

Економіка на папері: як працює розрахунок? 

Ключ до розуміння цієї вигоди лежить у концепції TCO (Total Cost of Ownership), або загальної вартості володіння. Хоча початкова ціна електричної вантажівки значно вища за дизельний аналог, її експлуатація з часом виявляється набагато дешевшою. Розрахунок MAN базується на двох потужних факторах, особливо актуальних для Європи

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 2

По-перше, це щедрі державні субсидії. Уряди країн ЄС активно стимулюють перевізників переходити на електротранспорт, щоб знизити шкідливі викиди та досягти кліматичних цілей. Рівень підтримки вражає: в Австрії субсидія може покрити до 80% вартості вантажівки, в Норвегії — 60% різниці в ціні з дизельною моделлю, і схожі програми діють по всьому Євросоюзу

По-друге, це величезна різниця у вартості “пального”. Ціни на дизель в Європі значно вищі, ніж, наприклад, у США, тоді як вартість електроенергії залишається набагато нижчою. Кожен кілометр, пройдений на електриці, заощаджує перевізнику значні кошти. Саме поєднання цих двох факторів і дозволяє MAN говорити про окупність за 2,5-3 роки. І бізнес, схоже, вірить у ці розрахунки: компанія вже має понад 700 замовлень на eTruck

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 3

«Але є одне але»: головні перешкоди на шляху 

Проте, як зазначає сам Власкамп, ця ідеальна математика стикається з суворою реальністю. На шляху до масової електрифікації стоять дві головні перешкоди

Проблема №1: Зарядна інфраструктура. “Вся проблема в зарядній інфраструктурі”, — прямо каже CEO MAN. Для легкових електромобілів мережа зарядок активно розвивається, але для потужних магістральних тягачів, які потребують мегаватних зарядних станцій, інфраструктура в Європі практично відсутня

Проблема №2: Вартість електроенергії. Навіть там, де зарядки є, комерційні тарифи на електроенергію можуть бути занадто високими, щоб забезпечити максимальну економію. За словами Власкампа, ідеальною була б ціна в межах 0,20-0,30 євро за кВт-год, тоді як зараз вона часто сягає 0,50 євро

Як електрична вантажівка може окупитися за 3 роки, і що для цього потрібно? — photo 4

Керівник MAN не просто констатує проблеми, а й пропонує конкретні рішення 

Для фінансування будівництва зарядної мережі він пропонує використати половину доходів, які уряди отримують від плати за проїзд вантажівок платними дорогами (лише в Німеччичині це близько 7 мільярдів євро на рік). А для зниження вартості зарядки — запровадити спеціальні, пільгові тарифи для комерційного електротранспорту, як це історично робилося для дизельного палива

Таким чином, технологія вже готова. MAN eTruck та його конкуренти довели свою життєздатність. Тепер успіх масової електрифікації вантажних перевезень залежить не стільки від інженерів автомобільних компаній, скільки від політичної волі урядів та їхньої готовності інвестувати у створення необхідної інфраструктури

Читати далі

Схожі записи
Найшвидший електромобіль у світі отримав відкриту версію

Новий Aspark Owl Roadster, створений на основі купе Owl, відкриває для водія спектр емоцій, які ще донедавна здавалися недосяжними навіть у світі найрадикальніших електрогіперкарів. Чотири електромотори та відсутність даху перетворюють його не на черговий дорогий суперкар, а на справжній експеримент із технологічних можливостей, поданий у формі дорожнього витвору мистецтва. Початкова ціна сягає позначки у $3,5 […]

28 Листопада 2025
Найшвидший електромобіль у світі отримав відкриту версію — photo 64158
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити!

Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]

28 Листопада 2025
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити! — photo 64130
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях

Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою  Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]

27 Листопада 2025
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях — photo 64121
Найшвидший електромобіль у світі отримав відкриту версію

Новий Aspark Owl Roadster, створений на основі купе Owl, відкриває для водія спектр емоцій, які ще донедавна здавалися недосяжними навіть у світі найрадикальніших електрогіперкарів. Чотири електромотори та відсутність даху перетворюють його не на черговий дорогий суперкар, а на справжній експеримент із технологічних можливостей, поданий у формі дорожнього витвору мистецтва. Початкова ціна сягає позначки у $3,5 […]

28 Листопада 2025
Найшвидший електромобіль у світі отримав відкриту версію — photo 64158
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити!

Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]

28 Листопада 2025
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити! — photo 64130
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях

Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою  Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]

27 Листопада 2025
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях — photo 64121
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK