Як Mazda адаптується до нових тарифів і електромобільної епохи — photo 43413

Як Mazda адаптується до нових тарифів і електромобільної епохи

05.06.2025
138 переглядів
3 хвилини на прочитання

На тлі глобального натиску електрифікації та нових митних обмежень, Mazda не поспішає перебудовувати свої заводи або залишати Японію. Замість цього компанія демонструє інженерну витонченість і економічну розсудливість — гнучка система виробництва дозволяє випускати електромобілі поруч із бензиновими, дизельними, гібридами та plug-in гібридами

Останнім часом компанію критикували за надто повільний перехід до електромобілів 

Нові EZ-6 та EZ-60, хоч і виглядають перспективно, орієнтовані переважно на Китай і Європу й побудовані на китайських платформах. Проте Mazda не зупиняється на партнерських проєктах — вже у 2027 році планується запуск власної лінійки електрокарів, виробництво яких стартує на модернізованому заводі Hofu No. 2 в Японії

І ось головна інтрига: на відміну від конкурентів, Mazda не будуватиме окрему виробничу лінію для електромобілів. Замість цього вона покладається на інноваційно гнучкий підхід, який зменшує витрати на інвестиції на 85% та скорочує терміни запуску нових моделей на 80%

Як Mazda адаптується до нових тарифів і електромобільної епохи — photo 2

Як працює гнучке виробництво Mazda? 

Завод Hofu No. 2 вже випускає моделі CX-60, CX-70, CX-80 та CX-90. Тут більше не використовуються традиційні конвеєри — їх замінили плоскі платформи, які ковзають по підлозі. Агрегати транспортуються автоматизованими керованими машинами, які точно доставляють силові установки до кузовів — будь то ДВЗ, гібрид або електромотор

Такий підхід дозволяє змінювати конфігурацію лінії всього за сім днів, тоді як раніше на це йшло шість тижнів. Така оперативність дає Mazda стратегічну гнучкість: виробник може миттєво адаптуватися до коливань попиту — чи то електрокари, чи то класичні моделі з ДВЗ

Lean asset: максимум ефективності без зайвих витрат 

Mazda офіційно впроваджує стратегію lean asset — концепцію, яка передбачає максимальне завантаження наявних потужностей без нових капіталовкладень. Як зазначає Такето Хіронака, виконавчий директор із виробничої інженерії, фабрика працює на межі своїх можливостей, а співвідношення типів силових установок змінюється згідно з ринковим попитом

Як Mazda адаптується до нових тарифів і електромобільної епохи — photo 3

“Ми можемо виробляти 100% електрокарів, а можемо і 0% — усе залежить від ситуації, — пояснює Хіронака. — У цьому наша сила: ми створили виробничу систему, яка дозволяє залишатися гнучкими у найтурбулентніші моменти. Для компанії наших масштабів це — найрозумніше рішення”

Як завод Mazda протистоїть американським тарифам? 

Але ефективність — це не лише про внутрішню економіку. У 2024 році уряд США ввів 25-відсоткові мита на імпорт авто та комплектуючих з певних країн, і Mazda, яка експортує значну частину продукції до Америки, не могла залишити це поза увагою

“Це безглуздо — 25% мит, — коментує Хіронака. — Але ми контролюємо те, що можемо. Ключ — у відсутності зайвих витрат у капітальних інвестиціях. У цьому сенсі наш завод Hofu No. 2 — еталон підходу Mazda до майбутнього”

Mazda завжди обирала виважену, інженерно обґрунтовану стратегію, і тепер вона набирає актуальності. У світі, де виробничі ризики та регуляторні зміни зростають щодня, гнучкість і адаптивність перетворюються на головну конкурентну перевагу

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок

Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок — photo 47921
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах

Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]

9 Липня 2025
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах — photo 47905
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку

Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC  Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку — photo 47895
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок

Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок — photo 47921
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах

Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]

9 Липня 2025
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах — photo 47905
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку

Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC  Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку — photo 47895
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK