На тлі глобального натиску електрифікації та нових митних обмежень, Mazda не поспішає перебудовувати свої заводи або залишати Японію. Замість цього компанія демонструє інженерну витонченість і економічну розсудливість — гнучка система виробництва дозволяє випускати електромобілі поруч із бензиновими, дизельними, гібридами та plug-in гібридами
Останнім часом компанію критикували за надто повільний перехід до електромобілів
Нові EZ-6 та EZ-60, хоч і виглядають перспективно, орієнтовані переважно на Китай і Європу й побудовані на китайських платформах. Проте Mazda не зупиняється на партнерських проєктах — вже у 2027 році планується запуск власної лінійки електрокарів, виробництво яких стартує на модернізованому заводі Hofu No. 2 в Японії
І ось головна інтрига: на відміну від конкурентів, Mazda не будуватиме окрему виробничу лінію для електромобілів. Замість цього вона покладається на інноваційно гнучкий підхід, який зменшує витрати на інвестиції на 85% та скорочує терміни запуску нових моделей на 80%
Як працює гнучке виробництво Mazda?
Завод Hofu No. 2 вже випускає моделі CX-60, CX-70, CX-80 та CX-90. Тут більше не використовуються традиційні конвеєри — їх замінили плоскі платформи, які ковзають по підлозі. Агрегати транспортуються автоматизованими керованими машинами, які точно доставляють силові установки до кузовів — будь то ДВЗ, гібрид або електромотор
Такий підхід дозволяє змінювати конфігурацію лінії всього за сім днів, тоді як раніше на це йшло шість тижнів. Така оперативність дає Mazda стратегічну гнучкість: виробник може миттєво адаптуватися до коливань попиту — чи то електрокари, чи то класичні моделі з ДВЗ
Lean asset: максимум ефективності без зайвих витрат
Mazda офіційно впроваджує стратегію lean asset — концепцію, яка передбачає максимальне завантаження наявних потужностей без нових капіталовкладень. Як зазначає Такето Хіронака, виконавчий директор із виробничої інженерії, фабрика працює на межі своїх можливостей, а співвідношення типів силових установок змінюється згідно з ринковим попитом
“Ми можемо виробляти 100% електрокарів, а можемо і 0% — усе залежить від ситуації, — пояснює Хіронака. — У цьому наша сила: ми створили виробничу систему, яка дозволяє залишатися гнучкими у найтурбулентніші моменти. Для компанії наших масштабів це — найрозумніше рішення”
Як завод Mazda протистоїть американським тарифам?
Але ефективність — це не лише про внутрішню економіку. У 2024 році уряд США ввів 25-відсоткові мита на імпорт авто та комплектуючих з певних країн, і Mazda, яка експортує значну частину продукції до Америки, не могла залишити це поза увагою
“Це безглуздо — 25% мит, — коментує Хіронака. — Але ми контролюємо те, що можемо. Ключ — у відсутності зайвих витрат у капітальних інвестиціях. У цьому сенсі наш завод Hofu No. 2 — еталон підходу Mazda до майбутнього”
Mazda завжди обирала виважену, інженерно обґрунтовану стратегію, і тепер вона набирає актуальності. У світі, де виробничі ризики та регуляторні зміни зростають щодня, гнучкість і адаптивність перетворюються на головну конкурентну перевагу
Читати далі
Схожі записиНовий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]
9 Липня 2025Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]
9 Липня 2025Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]
9 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі