Які пільги для електромобілів залишать після 2025 року в Україні? — photo 61527

Які пільги для електромобілів залишать після 2025 року в Україні?

05.11.2025
3 хвилини на прочитання

Питання податкових пільг для електромобілів знову стало темою гучної дискусії. Голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев окреслив позицію уряду щодо продовження пільг, які діють зараз, і пояснив, на які компроміси влада готова піти

ПДВ на електромобілі — більше не “нульовий” 

Головне повідомлення від Гетманцева звучить чітко: нульова ставка ПДВ при імпорті електромобілів не буде продовжена після 1 січня 2026 року

Які пільги для електромобілів залишать після 2025 року в Україні? — photo 2

«За десять місяців цього року в Україну ввезли понад 82 тисячі електромобілів загальною вартістю 72,2 мільярда гривень. Під час їхнього розмитнення держава недоотримала 14,5 мільярда гривень ПДВ, — наголосив Гетманцев. — Для порівняння, наші виробники озброєння отримали втроє менше пільг. І тут варто чесно говорити про пріоритети»

Цими словами він ще раз підкреслив, що влада не бачить підстав для подальшого звільнення імпорту електрокарів від ПДВ, адже це суттєво зменшує доходи бюджету в умовах війни

Втім, уряд не планує повністю згортати підтримку електротранспорту 

За словами Гетманцева, нульове мито при розмитненні електромобілів залишиться, як і знижений акциз — лише 1 євро за кожну кВт-год ємності батареї

«Мито для цієї категорії авто — “нуль”, і акциз набагато нижчий, ніж для машин із двигунами внутрішнього згоряння. Ці ставки залишаться без змін і після 1 січня 2026 року», — запевнив він

Які пільги для електромобілів залишать після 2025 року в Україні? — photo 3

Компроміс, який влаштує владу і ринок 

Аналітики AUTO-Consulting вважають, що такий формат підтримки стане своєрідним компромісом між бюджетними реаліями та розвитком електромобільного ринку. Україна, ймовірно, збереже нульове мито та 0% внесок до Пенсійного фонду при першій реєстрації електрокарів — це питання поки не обговорюється на законодавчому рівні

Водночас пільга з ПДВ, навіть попри ухвалену в першому читанні поправку Разумкова до Бюджету-2026, навряд чи отримає підтримку в остаточній редакції документа

Що означає це для покупців і ринку? 

Після скасування пільги на ПДВ вартість нових електромобілів в Україні може зрости орієнтовно на 20%, адже саме цей податок становить основну частку у вартості розмитнення. Водночас нульове мито і низький акциз частково пом’якшать ефект подорожчання

Які пільги для електромобілів залишать після 2025 року в Україні? — photo 4

За словами експертів, до кінця 2025 року очікується сплеск продажів електрокарів, адже покупці намагатимуться придбати авто до завершення дії нинішніх податкових стимулів. Після 2026 року ринок може тимчасово сповільнитися, але зберігатиме динаміку завдяки зростанню пропозиції та розвитку зарядної інфраструктури

Україна входить у новий етап політики стимулювання електромобільного транспорту. Замість повного звільнення від податків держава робить ставку на збалансовану модель, де зберігається базова підтримка — нульове мито, мінімальний акциз і відсутність внеску до Пенсійного фонду. Скасування ПДВ пільги може уповільнити темпи імпорту, проте галузь уже достатньо розвинулася, щоб продовжити зростання навіть без тотальної податкової підтримки

Читати далі

Схожі записи
Tesla та General Motors відмовляються від деталей китайського походження

Після General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]

18 Листопада 2025
Tesla та General Motors відмовляються від деталей китайського походження — photo 62929
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років?

Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]

17 Листопада 2025
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років? — photo 62913
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю

У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]

17 Листопада 2025
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю — photo 62901
Tesla та General Motors відмовляються від деталей китайського походження

Після General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]

18 Листопада 2025
Tesla та General Motors відмовляються від деталей китайського походження — photo 62929
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років?

Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]

17 Листопада 2025
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років? — photo 62913
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю

У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]

17 Листопада 2025
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю — photo 62901
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK