У домашніх і офісних мережах оптоволоконні з’єднання давно стали нормою, коли йдеться про високу швидкість передачі даних. А от в автомобільній галузі ця технологія лише наближається до масового впровадження
Компанія ZF вдосконалила свій високопродуктивний комп’ютер ProAI для підтримки оптичного мультигігабітного Ethernet у транспортних засобах. Нові мікросхеми й конектори дозволяють передавати дані через автомобільне скловолокно відповідно до стандарту IEEE 802.3cz. «Це надшвидка передача – ключова технологія для електронної архітектури програмно-керованих автомобілів», – пояснює Олівер Брімле, керівник напряму Cross-Domain Computing у ZF. Технологія дозволяє здійснювати передачу даних як на короткі, так і на довгі відстані – до 40 метрів. Серійне виробництво очікується вже наступного року
Оптоволоконна передача – ключова технологія для електросистем нових автомобілів
Тестування довело: оптичний мультигігабітний Ethernet підходить для широкого спектра транспортних засобів – від легковиків до вантажівок, автобусів і шатлів. Система показала стабільну роботу в різних умовах експлуатації, що підтверджує її універсальність і перспективність у сфері передавання даних
Як працює оптична передача сигналу?
Цей тип зв’язку базується на передаванні світлових імпульсів через скловолоконні (GOF) або пластикові (POF) кабелі. Світло, потрапляючи в середину волокна, багаторазово відбивається від межі між серцевиною та оболонкою – і таким чином «поширюється» по кабелю практично без втрат. Така технологія забезпечує дуже широку смугу пропускання і мінімальні втрати сигналу, що особливо важливо для обробки великих обсягів інформації
Системи оптичної передачі даних в автомобілях з’явилися ще 20 років тому – зокрема, технологія MOST (Media Oriented Systems Transport). Але нові стандарти – як-от IEEE 802.3cz-2023 – ґрунтуються вже не на полімерних волокнах, а на скляних, що забезпечують набагато кращу пропускну здатність і надійність
8 головних переваг оптичного мультигігабітного Ethernet у транспорті
1. Високі швидкості передачі: Новий стандарт підтримує 2,5, 5, 10, 25 та 50 Гбіт/с. Це критично для роботи таких систем, як автопілоти (ADAS), мультимедіа (IVI) чи онлайн-сервіси;
2. Велика відстань передачі: На відміну від попередніх стандартів, новий Ethernet здатен передавати дані на відстань до 40 метрів – що важливо як для компактних авто, так і для автобусів і вантажівок;
3. Менша маса: Скловолоконні кабелі набагато легші за мідні, що допомагає знизити масу транспортного засобу та покращити енергоефективність;
4. Надійність і довговічність: Кабелі OM3, що використовуються у цій технології, не бояться електромагнітних перешкод, механічного зносу чи температурних коливань. Також можливе безпечне з’єднання між системами різних рівнів напруги;
5. Енергоощадність: Передача світлом потребує менше енергії, ніж традиційні мідні системи. А в сучасних електромобілях економія навіть кількох ватів має значення;
6. Масштабованість: Оптична мережа легко адаптується до майбутніх оновлень – без потреби прокладати нові кабелі. Її можна використовувати для модернізації ЕБУ, багатофункціональних комп’ютерів або систем високої продуктивності;
7. Низька вартість завдяки великим обсягам виробництва: Компоненти стандарту IEEE 802.3cz вже масово виготовляються у світі – від лазерних діодів до фотодіодів. Це знижує ціну та робить технологію доступною для серійного використання;
8. Якість з’єднання: Оптоволоконна передача майже не потребує складного вирівнювання сигналу, має мінімальну затримку та споживає менше енергії. А спеціальний канал для обслуговування (OAM) забезпечує стабільність з’єднання
Оптичні мережі вже змінили світ інтернету – тепер вони змінюють і світ автомобілів. Компанія ZF показує, що майбутнє належить не лише електротязі, а й новій, надшвидкій та надійній архітектурі даних. І якщо раніше автомобіль мав «двигун під капотом», то тепер у нього – світлове ядро
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі