ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів — photo 42436

ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів

26.05.2025
4 хвилини на прочитання

Автомобільна індустрія переживає безпрецедентну трансформацію, де терміни “програмно-керований” та “електрична мобільність” вже стали звичними. Проте, один ключовий елемент, який часто залишається без належної уваги, – це шасі. А між тим, саме шасі стане основою для нового покоління транспортних засобів, адже саме воно інтегрує нові приводи, електронні архітектури, досконаліші асистенти та вищі рівні автоматизації. ZF, один зі світових лідерів у розробці автомобільних систем, представляє свою відповідь на ці виклики – концепцію “Chassis 2.0”

“Все сходиться в шасі”, – зазначає Андре Енгельке, керівник відділу Systemhouse Vehicle Motion Control. – “Розумні виконавчі механізми, такі як гальма, кермове управління та демпфування, переносять інтелект автомобіля на дорогу. Більше того, електричні приводи інтегруються з шасі набагато ефективніше, ніж це коли-небудь робили автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння”

Chassis 2.0 – це передова концепція в дизайні автомобільного шасі, яка поєднує інтелектуальні технології та масштабовані електронні/електричні (E/E) архітектури. Вона розроблена для підтримки програмно-визначених, автоматизованих та електричних транспортних засобів. Це високоінтегрована, програмно-керована система, яка забезпечує покращену продуктивність, безпеку та комфорт

ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів — photo 2

Ключова ідея полягає у програмному керуванні взаємодією гальм, кермового управління, амортизаторів та інших компонентів 

Це дозволяє оптимізувати керованість автомобіля далеко за межами можливостей окремих апаратних компонентів. Завдяки цьому дизайнери можуть підняти безпеку та динаміку руху на абсолютно новий рівень. Одне й те саме шасі може забезпечити як спортивне водіння з прямим зворотним зв’язком від керма, так і плавний рух з увімкненим автопілотом, максимально ізолюючи пасажирів від нерівностей дороги та рухів автомобіля для бездоганного комфорту

Андре Енгельке підкреслює: “Chassis 2.0 від ZF містить не лише найновіші та найкращі технології шасі ZF, але й демонструє, як вони взаємопов’язані. Переносячи та реструктуризуючи прикладне програмне забезпечення від виконавчого механізму до централізованого контролера, ZF може надати цілісне системне рішення на рівні шасі з високою модульністю, гнучкістю та масштабованістю для епохи програмно-визначених автомобілів”

ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів — photo 3

Такий рівень комфорту водіння буде вирішальним фактором для прийняття та подальшого поширення високо- та повністю автоматизованого водіння. Насамперед, важливо майстерно керувати вертикальною динамікою. Завдяки різноманітним системам, ZF має величезний діапазон можливостей у цій сфері, незалежно від того, чи використовується напівактивне демпфування CDC, активна система sMOTION, чи є також система стабілізації крену (ERC – Electromechanic Roll Control) або пневматична підвіска

ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів — photo 4

Скоординована активація всіх систем стає набагато важливішою 

Кілька років тому ZF описала цей процес так: “Шасі майбутнього – це код”. Це стало відправною точкою для розробки алгоритму керування шасі ZF cubiX, одного з перших суто програмних продуктів на ринку сьогодні. Також існують нові електронні архітектури, які забезпечують взаємодію з програмно-керованою архітектурою через хост-комп’ютери та функціонально визначені контролери доменів. Сервісно-орієнтовані, хмарні архітектури, що підтримують оновлення нових передових систем допомоги водієві аж до функцій автоматизованого водіння, підкреслюють цей розвиток

ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів — photo 5

Що це означає для механіки шасі? 

Важелі керування, амортизатори та підвіска залишатимуться ключовими компонентами. Однак “Chassis 2.0” робить можливими альтернативні концепції шасі. ZF, як системний постачальник, просуває ці концепції, наприклад, об’єднуючи всі системи, що складають програмно-визначений автомобіль, в окремій підструктурі

ZF “Chassis 2.0” наступним чином описує потенційні сфери застосування для своїх клієнтів:

  1. Розумні виконавчі механізми шасі: ZF задовольняє високий попит на інтелектуальні виконавчі механізми шасі для контролю поздовжньої, поперечної та вертикальної динаміки. Портфель включає найновіше покоління безперервного контролю демпфування (Continuous Damping Control), активну систему демпфування sMOTION, електрично керовану пневматичну підвіску, найсучасніші технології гальм та кермового управління, а також інтегрований датчик висоти, який може збирати відповідні дані про мобільність під час руху автомобіля;
  2. Інтеграція функцій шасі: ZF пропонує рішення для інтеграції функцій шасі на основі модифікованої E/E архітектури сучасних легкових автомобілів у контролер домену шасі, або навіть доповнення цих функцій програмними функціями, особливо з інтегрованим програмним забезпеченням керування шасі cubiX;
  3. Революційні концепції шасі: ZF пропонує новаторські концептуальні рішення шасі для автономних електромобілів, які гнучко використовуються для комерційних застосувань
ZF представляє революційну концепцію Chassis 2.0 для програмно-визначених електромобілів — photo 6

Шасі та його подальший розвиток є вирішальними для успішної трансформації автомобільної промисловості. ZF є лідером і в цій галузі: шляхом перенесення та реструктуризації прикладного програмного забезпечення від виконавчого механізму до централізованого контролера, ZF здатна надати цілісне системне рішення на рівні шасі з високою модульністю, гнучкістю та масштабованістю для ери програмно-визначених транспортних засобів

Читати далі

Схожі записи
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу

Міжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior  Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]

22 Жовтня 2025
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу — photo 60223
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших

Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]

22 Жовтня 2025
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших — photo 60211
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці

Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]

22 Жовтня 2025
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці — photo 60199
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу

Міжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior  Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]

22 Жовтня 2025
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу — photo 60223
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших

Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]

22 Жовтня 2025
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших — photo 60211
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці

Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]

22 Жовтня 2025
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці — photo 60199
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK