Світовий автопром стрімко рухається до електрифікації, і Китай в цьому авангарді, випускаючи нові електромобілі з приголомшливою швидкістю. Проте за лаштунками інновацій та ефектних презентацій ховається сувора фінансова реальність: більшість китайських EV-брендів досі спалюють гроші, а не заробляють їх. Ця ситуація загострюється безпрецедентними знижками, які можуть призвести до масових злиттів та поглинань брендів на ринку
Наразі в Китаї існує близько 50 брендів електромобілів, які конкурують за місце під сонцем
Однак, за останніми підрахунками, лише три з них є прибутковими: BYD, Li Auto та Seres. Попри це, виробники продовжують пропонувати надзвичайно щедрі знижки, ставлячи під загрозу власну фінансову стабільність заради зростання частки ринку
Згідно з дослідженням JP Morgan, на яке посилається South China Morning Post, середній розмір знижок на електромобілі в Китаї у квітні досяг рекордних 16,8%, що вище за березневі 16,3%. Китайська асоціація легкових автомобілів оцінює середню знижку за 2024 рік у 8,3%. Додайте до цього, що середні ціни на електромобілі були знижені на 10% ще в грудні минулого року. Така агресивна цінова політика стає просто нежиттєздатною
Минулого року маржа автомобіля, що відображає різницю між ціною продажу та собівартістю (включаючи сировину, робочу силу та логістику), впала до 10%. Таке значне зниження порівняно з приблизно 20% чотири роки тому. Аналітики переконані, що більшість дрібних китайських виробників електромобілів будуть змушені залишити ринок або будуть поглинені більшими конкурентами протягом наступних кількох років
Фате Чжан з CnEVPost зазначає: “Майже всі вони стали жертвами цінової конкуренції. Але якщо хтось із них вирішить вийти з цінової війни, їхні продажі впадуть, і їм буде ще складніше досягти чистого прибутку”
Одним із потенційних рятівних кругів для китайських автовиробників є експорт
Китайські компанії активно нарощують поставки електромобілів за кордон, де вони можуть отримувати значно вищу маржу. За словами Ніка Лая з JPMorgan, міжнародні продажі виявляються більш прибутковими і можуть забезпечити необхідний простір для дихання для цих компаній
“Цінова конкуренція цього року стала жорсткішою. На жаль, ми поки що не спостерігаємо стрибка попиту на електромобілі”, – зауважує Лай. Внутрішній ринок, попри його величезні розміри, зростає недостатньо швидко, щоб компенсувати значні знижки
Проте, експортна динаміка позитивна. За перші чотири місяці 2025 року електромобілі склали приблизно 33% від загального обсягу експорту транспортних засобів з Китаю – це суттєве зростання порівняно з приблизно 25% за останні два роки. Звісно, це не панацея від усіх проблем, але це проблиск надії для брендів, які намагаються вижити в дедалі жорстокішій боротьбі на внутрішньому ринку. Майбутнє покаже, хто зможе вистояти в цій ціновій війні та зміцнити свої позиції на глобальній арені
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі