Компанія Tesla сподівається, що її зарядний конектор стане новим стандартом галузі. Для цього автовиробник офіційно перейменував роз’єм для заряджання Tesla на Північноамериканський стандарт зарядки (NACS) і зробив його відкритим для інших виробників. І результат не забарився
Першою серед великих автовиробників про перехід на стандарт NACS заявила корпорація Ford, а тепер у клубі північного стандарту вже аж 26 автомобільних брендів
Перелік вражає! Це (в порядку приєднання до стандарту):
Aptera Motors, Ford Motor Company, General Motors, Volvo Cars , Polestar, Mercedes Benz, Nissan, Fisker Inc, Honda, Acura, Jaguar, Hyundai, Kia, Genesis, BMW, MINI, Rolls-Royce, Toyota, Lexus, Subaru, Lucid, останніми приєдналися Volkswagen Group зі своїми брендами Volkswagen, Audi, Porsche, Scout Motors
Залишилася тільки Stellantis. Але з такими брендами як Chrysler, Jeep і Ram, які дуже добре продаються саме у Північній Америці, вибору в них не залишилося, і це тільки питання часу
Умови всіх договорів майже однакові, а саме: доступ власникам вищеназваних брендів до мережі зарядних станцій Supercharger у Канаді, США та Мексиці буде надано у першій половині 2024-го за допомогою адаптера, а з 2025-го всі електромобілі для ринку Північної Америки збиратимуться із встановленим зарядним портом NACS
А все тому, що Tesla невпинно розвивала мережу своїх фірмових Supercharger та значно випередила всіх конкурентів. Мережа Tesla більша за всі інші разом узяті та, наприклад, у 2022 році встановила у 4 рази більше супершвидких ЕЗС, ніж всі інші оператори
“>І скажіть після того, що у Маска немає дару передбачення та підприємницької жилки.
Але чи переможе Tesla у світовому змаганні зарядних стандартів?
На боці NACS є декілька важливих переваг
- NACS компанії Tesla є найбільш перевіреним і розповсюдженим стандартом зарядки в Північній Америці. Компанія почала встановлювати Superchargers у стратегічних місцях у 2012 році та з часом продовжувала розширювати мережу та збільшувати продуктивність. Відтоді Tesla наростила кількість зарядних станцій і створила потужну мережу з часом безвідмовної роботи понад 99%;
- Зарядний роз’єм Tesla вміло повторно використовує контакти змінного струму для заряджання постійним струмом, а зв’язок базується на однопровідній специфікації CAN для випадків використання постійного струму;
- Результатом є неймовірно маленький і простий у використанні з’єднувач, який є частиною загальної простішої екосистеми зарядних пристроїв і сумісності;
- Переваги в продуктивності завдяки суворішому контролю конструкції роз’єму та входу в авто
Tesla NACS | CCS* | Висновок | |
Ергономіка | Найкраща В 10 разів легше підключити | Великі конектори Незручна організація кабелів | Tesla переважає в дизайні та ергономіці |
Надійність зарядної станції (час роботи) | 99,96% | 86% | Зарядні станції CCS мають гірший показник надійності |
Продуктивність | 900А+ | 500А | Tesla забезпечує надшвидке заряджання |
Складність | Складний | Простий | Обмін ідентифікаційними даними функціонально ускладнює досягнення безпеки, через що такі компанії, як AMP, надають компактні рішення |
Функція Plun N’ Charge | Доступна | Доступна | Вимагає складних стандартів ISO 15118-20 |
Але широкому запровадженню стандарту може завадити його складність: NACS може стати вузьким місцем для його масового впровадження. Інтерфейс між зарядною станцією та електромобілем через NACS використовує різноманітні компоненти та системи, які працюють разом, щоб забезпечити швидку та надійну зарядку електромобілів. Tesla використовує складну систему керування батареєю (BMS) із розумними елементами керування дверцятами зарядного порту та іншим програмним забезпеченням автомобіля, яке має відповідне апаратне резервування. Оскільки досить багато BMS і контролерів інших, ніж Tesla транспортних засобів нелегко модифікувати, це не є гарним варіантом для деяких виробників
Тож подивимось хто кого: CCS, GB\T, або ж всіх – NACS!