- У вас гарний автомобіль!, – вітається власник Tesla Model S на зарядній станції IONITY. Я погоджуюсь, адже мій, нехай лише й на кілька днів, седан Audi e-tron GT, дійсно привертає увагу. Навіть більшу, ніж дорожчий Porsche Taycan, хоча між ними спільна платформа VW J1, та чимало інших елементів. Можливо тому, що e-tron GT не настільки розповсюджений на українських дорогах, хоча коштує Audi відчутно менше за Porsche, як це й має бути з урахуванням субординації
Вперше оцінити зовнішність Audi e-tron GT можна було майже шість років тому: однойменний концепт вперше показали на автосалоні в Лос-Анджелесі наприкінці 2018 року, а навесні 2019-го його представили європейській публіці на автошоу в Женеві. Він настільки прийшовся до смаку автомобільним гурманам, що боси Audi вирішили випустити в світ цей електромобіль майже без змін. Це був не перший електромобіль бренду, адже трохи раніше світ побачили кросовери Q8 e-tron та Q8 e-tron Sportback, що живляться виключно від батарейок. Але e-tron GT в версії RS став найдинамічнішим Audi усіх часів, випередивши базове спортивне купе R8 в спринті від 0 до «сотні». Можливо саме тому Тоні Старк у фільмі «Месники: завершення» пересів саме на нього?
Перші враження
Audi e-tron GT розділяє платформу з Porsche Taycan, і теж пропонує запаморочливе прискорення, щоб відповідати своєму корпоративному двоюрідному брату. Навіть базове чотиридверне купе розмінює першу «сотню» лише за 4,1 секунди, а RS-версія ще майже на секунду швидше (3,3 с). Як і належить топ-моделі з Інгольштадту, повний привід – стандартне оснащення, а силовий агрегат початкового рівня видає чималі 476 кінські сили та 640 Нм крутного моменту. Крім того, «в базі» Audi має вбудовану швидку зарядку постійним струмом потужністю 270 кВт
Інтер’єр тісний але зручний наче шкіряна рукавичка пошита саме під вашу долонь, хоча декому буде важкувато сідати за кермо – спортивний автомобіль потребує гнучкого власника. Все ж таки, хоча e-tron GT формально й седан, але зроблений за всіма канонами чотиридверного купе. Але коли вже опиняєшся всередині, оточуюче середовище якнайкраще сприяє швидкій адаптації. Навкруги безліч технологічних функцій, високоякісних матеріалів та фірмового стилю, до якого швидко звикаєш і проміняти цей інтер’єр бажання не виникає. Особливо після того, як переконаєшся в напрочуд захопливому досвіді керування цим електромобілем від Audi. Навіть після нетривалої подорожі важко стриматись від того, щоб не обернутись, зайвий раз милуючись спокусливими формами елегантного кузову цього фантастичного електромобіля
Деякі факти:
- Модель: Audi e-tron GT 2022
- Початкова ціна: 4 138 924 грн*
- Розміри: довжина 4989 мм / ширина 1964 мм / висота 1413 мм / колісна база 2898 мм
- Споряджена маса: 2351 кг
- Об’єм багажного відсіку: 405/85 л (позаду/попереду)
- Силовий агрегат: два електромотори, повний привід
- Потужність: 350 кВт (476 к.с.) і 640 Нм
- Батарея: літій-іонна 93,4 кВт-год (83,7 доступно), архітектура 800 В
- Прискорення 0-100 км/год: 4,1 сек
- Максимальна швидкість: 245 км/год
- Трансмісія: двоступінчаста
- Запас ходу: 501 км за WLTP
- Гарантія на батарею: 8 років або 160 000 км пробігу
- *Вартість наявного автомобіля
Інтер’єр та комфорт
Формально Audi e-tron GT має тримісне заднє сидіння, і в екстрених випадках там можна розміститись вп’ятьох. Але краще вважати його розкішним чотиримісним купе. Схил даху позаду також на це вказує, голові високого пасажиру тут не розгулятись, а для попутників середнього зросту буде досить затишно. Навіть азартний водій не викличе морську хворобу, адже ковшеподібні крісла відмінно тримають в швидких поворотах
Спереду все набагато простіше: скульптурні сидіння опускаються до підлоги, забезпечуючи спортивне розташування за кермом в стилі Porsche. Вже в базовій комплектації тут шкіряний салон, а за доплату можна замовити оздоблення ще кращого сорту, або навпаки – якісний шкірозамінник. Також варто згадати підігрів сидінь спереду та ззаду, а також масаж передніх крісел
Стандартна підвіска дарує комфорт, а опціональна пневматична чудово розгладжує нерівні вітчизняні шляхи навіть на низькопрофільній гумі. Цікаво, що спереду та позаду шини різної розмірності – 245/45 R20 та 285/40 R20 відповідно. Така особливість не дозволить зекономити на гумі, але саме такий формат інженери компанії визначили як найбільш оптимальний з точки зору керованості та безпеки. Більш досконала пневматична підвіска входить в стандартну комплектацію комплектації Vorsprung разом з керованими задніми колесами, які покращують маневреність як на звивистих заміських дорогах, так і на тісній парковці. До речі, діаметр розвороту цього п’ятиметрового седану складає лише 11,6 метри – це лише на півметри більше за Volkswagen Golf VII
У салоні e-tron GT поєднуються дизайнерські та функціональні елементи. Салон оснащено двома невеликими дисплеями – панель приладів за кермом та мультимедійна система по центру. Під нею звичайні фізичні клавіши з чітким, характерним для Audi, відгуком на натискання. І це в той час, коли вдвічі дешевші моделі вже хизуються двома та більшою кількістю екранів. Звісно, таке рішення виникло не через економію, а щоб водій концентрувався на керуванні, та менше відволікався на супутній функціонал. Адже він придбав не дизельний універсал, а спортивний електромобіль. Хоча в цьому плані не все ідеально: щоб змінити режим руху з efficiency на comfort чи dynamic, треба перевести погляд з дороги на відповідну клавішу, а потім ще на центральний екран. Можна було б вивести окремий перемикач для цього на кермо
Практичність
Як не дивно, преміум-бренди рідко займають високі місця в рейтингах надійності, враховуючи витрати на ремонт, коли щось йде не так, як треба, і це стосується й Audi. Але, з точки зору інженерії, ви фактично купуєте Porsche в усьому, окрім значка. і саме цей бренд є ледь не еталонним в плані задоволення від володіння та надійності. І все це повною мірою стосується й Audi. Хоча трирічною гарантією нікого не здивуєш, можна за окрему плату її збільшити до чотирьох або п’яти років
Центральний сенсорний екран має діагональ 10,1 дюйма і працює з елементами керування на кермі та програмним забезпеченням для розпізнавання голосу. Audi e-tron GT доступний з бездротовою зарядкою та потужною аудіосистемою Bang & Olufsen з 16 динаміками. Також легко підключити смартфон по повітрю через протоколи Apple CarPlay та Android Auto
Місця для багажу достатньо, корисний об’єм складає чималі 405 л, але багажний отвір не надто широкий, адже це не зручний для транспортування багажу універсал чи хетчбек, а седан. Враховуючи, що він електричний, інженери знайшли місце для речей і під капотом, нехай лише й на 85 літрів. Незручно лише його відкривати – кнопкою на торці водійської двері і тільки там
Безпека та функції допомоги водієві
Повністю електричний седан має безліч технологій допомоги водієві, включаючи адаптивний круїз-контроль, а також систему дистанційного самостійного паркування, яка дозволяє водієві припаркувати автомобіль за допомогою додатку для смартфона. Ключові функції безпеки включають:
- Стандартна система попередження про фронтальне зіткнення та автоматичне екстрене гальмування
- Система моніторингу сліпих зон та попередження про перехресний рух ззаду
- Система попередження про виїзд за межі смуги руху та система контролю смуги руху
За кермом
Якщо ви пересіли на e-tron GT з іншої Audi, то всередині будете почуватись як вдома. Майже нічего не вказує на те, що ви опинились за кермом електромобіля – тут так само зручно та зрозумло. Хіба що замість залишку палива в баці на панелі приладів буде відображатись заряд у відсотках та росхід у кВт-год. Але до цього швидко звикаєш, як і до зручного Virtual Cockpit, який відображає всю необхідну під час руху інформацію проекцією на вітровому склі десь над дорогою попереду. І все це напрочуд зрозуміло у використанні та надійно працює
Завдяки парі електродвигунів, звичайний e-tron GT генерує до 476 кінських сил. Ця потужність перетворюється на захоплююче прискорення за допомогою інноваційної двоступеневої трансмісії, яка має першу передачу для прискорення та другу, вищу передачу, для оптимальної ефективності. Завдяки складній системі охолодження акумуляторна батарея може витримувати багаторазові старти без типових ознак деградації, пов’язаної з нагріванням. Audi також не заохочує керування однією педаллю на своєму спортивному електромобілі, натомість забезпечуючи більш природні відчуття, характерні для автомобіля з ДВЗ. Хоча тут є можливість вибору сили рекуперативного гальмування, яку можна регулювати за допомогою підрульових пелюсток на рульовому колесі
Замість того, щоб зациклюватися на показниках розгону від 0 до 100 км/год, жодного разу за кермом e-tron GT я не відчув, що мені бракує потужності для прискорення
Будь який e-tron GT – це повнопривідний Quattro з двома електромоторами. Така вже філософія бренду Audi – надійність за кермом в будь-яку пору року. Але це не означає, що їзда на ньому буде менш цікавою, ніж на суто задньопривідному суперкарі. Достатньо спровокувати це чотиримісне купе в повороті «педаллю току» та кермом, і електромобіль залюбки підіграє «хвостом». Хоча зробити це не просто, незважаючи на велику потужність та крутний момент, широкі та цупкі шини дуже міцно тримають цей GT на заданій траекторії
Синтетичні звуки з динаміків Bang & Olufsen під час інтенсивного прискорення тут не дратують, а дарують відчуття керування дійсно чогось футуристичного
Запас ходу, заряджання та час автономної роботи
Кожен e-tron GT оснащений літій-іонною батареєю корисної ємності у 83,7 кВт-год. Запас ходу складає 380 км за оцінкою EPA, хоча цикл WLTP більш оптимістичний, обіцяючи 501 км
Audi e-tron GT можна зарядити від 5 до 80% ємності акумулятора лише за 23 хвилини за допомогою стандартного швидкого зарядного пристрою постійного струму потужністю 270 кВт. Але знайти настільки швидку зарядну станцію в Україні непросто, хоча в мережі IONITY є станції, що віддають 160 кВт-год. За 14 тисяч пробігу конкретно цього екземпляру середня витрата енергії склала 25,8 кВт-год/100 км. Тобто, доступної ємності батареї в реальному житті вистачає на 325 км пробігу, що досить непогано, враховуючи динаміку автомобіля, від якої ніхто не відмовлявся під час екслуатації
Висновок
Поєднання потужності, розкішний салон для чотирьох та спортивна зовнішність – Audi e-tron GT дуже привабливий з якого боку не поглянь. До того ж Audi e-tron GT має спільні гени з Porsche Taycan, що особливо помітно, якщо поставити їх поряд. В чому ж переваги Audi над Porsche? Насправді – це більше справа смаку, адже Audi виглядає не менш стильно, а на мій смак навіть цікавіше за побратима. І це вже не кажучи про вигідніший прайс та вартість утримання. Коли ж забракне потужності, можна обрати більш динамічний RS e-tron GT, який точно не розчарує
Для декого вибір між e-tron GT та Taycan буде залежати від того, який з них вам більше подобається, який бренд вам ближчий і – можливо – з яким дилером у вас кращі стосунки. Для тих, хто намагається з’ясувати, який автомобіль пропонує найбільш привабливу інвестиційнy вартість, краще підготувати електронну таблицю, де ви зможете порівняти характеристики потужності, економічності та оснащення. Враховуючи, що e-tron GT знаходиться десь посередині між різними версіями Taycan за ціною та швидкістю, можливо, краще буде повернутися до того, що вам більше подобається, і обирати не розумом, а серцем!
Що по чому?
У GT є дві комплектації: стандартна включає в себе базове оснащення, яке можна очікувати від автомобіля преміум-класу, такі як датчики паркування та камера заднього огляду, система попередження про виїзд зі смуги руху, автоматичне екстрене гальмування та багато іншого. А версія Vorsprung пропонує все, що можна очікувати: автоматизований круїз-контроль, 360-градусні паркувальні камери і датчики для виявлення руху в сліпій зоні, будь-то на автомагістралі або при виїзді заднім ходом з парковки чи під’їзної доріжки. Враховуючи, що це великий автомобіль з маленьким кліренсом (хоча його можна регулювати для версії з пневматичною підвіскою в межах 125-165 мм), та обмеженою задньою видимістю, такий функціонал не залишиться без використання. А якщо ви багато їздите в темну пору доби, тоді точно варто придивитись до такої опції, як лазерні фари – шкодувати про гроши за таку опцію точно ніхто не буде
Наразі в офіційній мережі лишилось кілька електромобілів Audi e-tron GT за ціною від 4 138 924 грн. Дилери очікують на оновлені версії, які мають надійти в продаж пізніше цього року, але вже за іншою ціною