Досі маловідомий в Україні бренд MG цього року святкує сторічний ювілей. Торгова марка Morris Garages була зарєєстрована 1 травня 1924 року Сесілом Кімбером, який модифікував автомобілі Вільяма Морріса. За вік британська компанія пережила чимало злетів та падінь, неодноразово змінювала власників, але завжди випускала легкі драйвові спортивні автомобілі. Нехай навіть дрібними партіями. Але спорткарами ситий не будеш, з цим навіть Porsche не сперечатиметься, який завдячує кросоверу Cayenne виживанню. Не дивно, що прийшов час і MG Motor створити власний кросовер, і першим в лінійці став саме ZS
Сьогодні вже як 15 років британська марка належить китайському автогіганту SAIC Motor, і останні п’ять років MG є найбільшим монобрендовим експортером автомобілів з Китаю. Минулого року 88% усіх вироблених автомобілів MG було продано за межами Китаю, причому провідним рушієм продажів є саме ZS: лише у 2023 році на міжнародні ринки було експортовано 201 874 цих кросоверів. І це не враховуючи суто електричну версію ZS EV, яка розійшлась по світу тиражем у 49 418 одиниць. Він став, мабуть, найбільш успішною моделлю в Європі: MG ZS – найбільш продавана модель на Піренейському півострові в грудні 2023 року. Іспанці віддали йому перевагу над більш доступними Renault Clio та Dacia Sandero, а місцевий Seat взагалі не мав представника в ТОП-10
За лічені роки MG з маловідомої марки для ентузіастів перетворився на досить популярний європейський бренд в самому ЄС. За минулий рік MG перемістилась з 21-го на 16-те місце серед найбільш продаваних автомобільних компаній, в основному завдяки кросоверу ZS
В чому ж його секрет?
Вироблені в Китаї автомобілі здавна були відомі чудовим співвідношенням ціни та комплектації, але якість перших зразків кульгала на всі чотири колеса. Хоча навіть найбільш авторитетні керівники провідних автокомпаній відмічали швидкість, з якою навчаються китайські автовиробники. З кожною новою моделлю, оновленням та поколінням, автомобілі Made in China ставали дедалі кращими. В тому числі завдяки досвідченим європейським інженерам, яких переманюють не лише високими гонорарами, але й неймовірними перспективами кар’єрного розвитку
Власне, до MG ZS ринковий успіх прийшов не одразу. Його вперше показали на автосалоні в Шанхаї 2017 року, трохи пізніше на Лондонському моторшоу. Тоді ж модель почала продаватися у Великій Британії і в Тайланді, а пізніше й на інших ринках по всьому світу. Але по-справжньому кросовер оцінили після оновлення, яке відбулось у 2019 році. Саме такий, рестайлінговий кросовер, офіційно представлений і в Україні компанією Winner
Вдалий рестайлінг
Оновлений MG ZS отримав більшу батарею на 69,9 кВт-год, яка забезпечує 440 кілометрів пробігу в режимі WLTP. Хоча лишилась і базова версія з меншою батареєю на 50,3 кВт-год та запасом ходу в 320 км
Як і раніше, перед нами адаптована версія бензинового MG ZS. Але завдяки фейсліфтингу електрична версія отримала власну передню частину і позбулася безглуздої решітки радіатора. Вона також отримала світлодіодні фари
А що всередині?
Тут ще кращі новини. Нова центральна панель приладів пропонує сучасну навігацію та зручну інформацію про споживання електроенергії. Добре виконане віддзеркалення телефону завдяки Android Auto чи Apple CarPlay. Звісно, ZS не найкращий у світі. Але за графікою, чіткістю та зручністю використання він значно кращий за деяких японських, французьких та навіть німецьких однокласників, які коштують значно більше
Ергономіка не ідеальна, кермо не регулюється по вильоту, а сидіння – по нахилу. Тим не менш, якогось дискомфорту за кермом не відчувається, хоча крісло водія видається трохи пласким. Ззаду висока посадка ZS пропонує достатньо місця для ніг. Серед зручностей можна відмітити розетку, яка видає до 2,2 кВт потужності, що може стати в нагоді під час відключення енергії. Так, він не лише поглинає електрику, але й може її віддавати за потреби!
В динаміці
Електромотор видає 130 кВт або 177 к.с. та 280 Нм, чого достатньо щоб розігнати 1,7-тонний кросовер з місця до 100 км/год за 8,6 секунди. Цього вдосталь, щоб почуватись комфортно в динамічному міському потоці. Максимальна швидкість складає 170 км/год, але після 120 км/год прискорення динамічним вже важко назвати. Швидше їхати на ньому й не хочеться, та й розхід енергії на високій швидкості значно збільшується
З іншого боку, на відміну від багатьох дорожчих електромобілів, ZS EV досить точно прогнозує запас ході і заявлені 440 км дійсно можна проїхати на повністю зарядженій батареї. Для цього існує економічний режим руху з максимальною рекуперацією, яка дозволяє керувати кросовером однією педаллю, не зношуючи гальмівні колодки та не розвіюючи дарма енергію через нагрів дисків. В середньому під час тесту розхід енергії склав біля 16 кВт-год
Драйверським цей кросовер не назвеш не лише через помірну потужність. Електрична версія базується на передньопривідному бензиновому ZS, і якщо придивитись знизу, то можна помітити пласку батарею, яка трохи обмежує дорожній просвіт. Кліренс складає 161 мм, чого вистачить в більшості випадків, але форсувати бездорожяя не варто. Низько розташована батарея покращує керованість, але підвіска не розрахована на агресивне проходження поворотів. Якщо швидше звичного зайти в знайомий поворот, ZS EV «вивалиться» назовні як типовий передньопривідний автомобіль – безпечно але без драйверської іскорки. Він точно не про це
На тестовому автомобілі були встановлені шини Bravo HP Maxxis M3 215/55 R17 94V M+S – це відносно бюджетний всесезонний варіант. Хороший варіант за свої гроші, розрахований на довговічність, але особливим комфортом ці шини не вирізняються. Особливо враховуючи, що задля більшого пробігу автовиробник рекомендує виставляти досить високий тиск у 2,8 бара. Передня підвіска звичайний MacPherson, позаду – просто балка. Цю схему можна добре налаштувати, але на це, мабуть, достатньо коштів не виділили. Або досвіду у китайських інженерів не вистачило. В результаті, на посередній заміській дорозі ZS добряче підстрибує і на ухилах, і на камінні. Тим не менш, підвіска надзвичайно тиха, тому раціональна їзда з сім’єю позаду не викликає особливого дискомфорту – на міцному середньому рівні
Здається що він і створювався для виважених спокійних подорожей і в спокійному режимі запас ходу дійсно приємно дивує – на 370 кілометрів пробігу можна сміливо розраховувати. З увімкненими денними ходовими ліхтарями, з музикою та кондиціонером. Звісно, це стосується дорожчої моделі з більшим аккумулятором. І за менші гроші, ніж у більшості конкурентів. Особливо зараз, коли на всі кросовери MG ZS діють значні знижки. Причому, найбільше заощадити можна саме на електричному кросовері ZS EV в топовій комплектації LUX LR, який коштує 1 212 494 грн – це на 404 110 грн менше старої ціни!
Вердикт
За досить розумні гроші пропонується екологічно чистий міський кросовер в чудовій комплектації, з дійсно чималим запасом ходу, який має всі необхідні системи безпеки і отримав п’ять зірок за результатами EuroNCAP. Цікаво, що бензинова версія тест на пасивну безпеку склала дещо гірше
Звісно, у нього є свої недоліки, нюанси стосовно ергономіки, відсутня українська прошивка, лише передній привід, якість матеріалів могла бути кращою тощо. Але загалом, перед нами чудове співвідношення ціни та якості, які дозволили йому за лічені роки стати хітом продажів в найбільш конкурентному сегменті (компактних кросоверів) на ринку, який вигадав цей сегмент – в Європі
І в якості фінального аргументу «За» електричний MG ZS EV треба зазначити 7-річну гарантію проти 5-річної у бензинового брата. Як не крути, а рухливих елекментів у електромобіля за замовчанням менше, ніж у машини з ДВЗ. Значить і частин, які можуть вийти з ладу тут менше – ця аксіома відома кожному власникові «електрички»!