Мода – пані примхлива і непередбачувана. Ще кілька років тому здавалося, що клас мінівенів, або MPV, впевнено прямує на звалище історії, слідом за дводверними універсалами та купе середнього цінового сегмента. Проте сьогодні цей сегмент несподівано переживає ренесанс, наповнюючись новими гравцями. Схоже, дякувати за це ми маємо переважно китайським бізнесменам, для яких такий формат транспорту є символом статусу та комфорту. Тож, мабуть, не варто поспішати позбуватися своїх вузьких джинсів – можливо, вони теж скоро повернуться
На український ринок, де вже присутні електричний Mercedes-Benz EQV та гібридний Lexus LM, виходить новий гравець – Maxus MIFA 9. Бренд Maxus може бути знайомий українцям переважно завдяки лінійці електричних фургонів eDeliver, які впевнено зайняли свою нішу в комерційних перевезеннях. Його спадщина досить складна, адже MIFA 9 продається в Азії як MG, а в Австралії – як LDV. Так, той самий LDV, збанкрутілий у 2009 році британський виробник фургонів, активи якого придбав китайський гігант SAIC. Через два роки до нього приєднався і MG

MIFA 9 – це великий семимісний мінівен
Його габарити вражають: 5270 мм у довжину, рівно 2000 мм у ширину та 1840 мм у висоту. За цими показниками він є прямим конкурентом згаданого Mercedes EQV, але при цьому суттєво ширший за будь-якого іншого представника класу
Виключно електричною розробкою MIFA 9 не назвеш, адже він ділить платформу з бензиновим G90, доступним на інших ринках. Попри це, компонування тут ідеальне для електромобіля: батарея розташована під підлогою, а не втиснута під капот чи в багажник. Завдяки цьому мінівен не відчувається компромісним порівняно з іменитими суперниками. Сама назва MIFA розшифровується як “Maximum, Intelligent, Friendly and Artistic” (Максимальний, Інтелектуальний, Дружній та Артистичний). Досить смілива заявка

Дизайн важко назвати непомітним
Небагатьом дизайнерам вдається зробити велетенську квадратну коробку футуристичною, але Maxus це якось вдалося. Автомобіль має великий, високий капот замість звичного похилого, а вузькі світлодіодні фари та виразний бампер привертають увагу перехожих та сусідів по потоку. Передня частина характеризується величезними вертикальними вирізами по кутах. У профіль можна помітити сріблястий Z-подібний розчерк, який різко підіймається до даху між задніми стійками. Мабуть найкращим ракурсом є його акуратно оформлена задня частина з вузькими вертикальними світловими смугами




Величезна колісна база довжиною 3,2 метра гарантує неймовірний простір у салоні. В Україну модель постачається виключно у максимальній комплектації Premium. Конфігурація салону тут семимісна: два розкішних крісла попереду, пара ще більш розкішних “капітанських” крісел у другому ряду та тримісний диван позаду. Навіть на третьому ряду дорослі зростом до 180 см можуть розміститися без особливих скарг на простір для голови чи ніг

Саме середній ряд є серцем цього електромобіля, його головною перевагою
Крісла тут мають безліч регулювань, доступних через власні невеликі сенсорні екрани, вбудовані у підлокітники. Ви можете рухати їх вперед і назад, а також вліво і вправо, повністю розкладати у горизонтальне положення, насолоджуватися вентиляцією, підігрівом та кількома режимами масажу. Вони навіть дозволяють керувати бічними вікнами та обирати один із 64 кольорів підсвічування салону. Для зручності можна навіть вибирати сценарії на кшталт «відпочинок», коли шторки на обох люках автоматично закриваються, а крісла розкладаються у горизонтальне положення. Здається, залишилося тільки замовити капучино – і Ви вже не у мінівені, а в бізнес-джеті

Водій також не обділений увагою. У версії Premium його крісло має такий самий набір функцій: електричні налаштування, підігрів, вентиляція та масаж. Проте, коли хтось із британських оглядачів недоброзичливо описав MIFA 9 як “Lexus LM з AliExpress”, то був занадто суворим. Lexus дійсно грає у вищій лізі щодо дизайну та якості матеріалів, але й Maxus не вдарив обличчям у бруд. Прошиті шкіряні поверхні приємні на дотик, жоден із елементів пластику не є відверто твердим і подряпучим, а великі вставки “під карбон” на дверях мають приємне глянсове покриття




Диявол, як завжди, криється в деталях
Саме увага до дрібниць відрізняє преміальний автомобіль, і тут MIFA 9 її бракує. Крісла в напружених поворотах можуть поскрипувати, поки масажер розминає Вам спину, а підлокітники рухаються з легким тремтінням. Розкладний столик потрібно витягати з певним зусиллям, а його “дерев’яне оздоблення” виявляється наклейкою поверх чорного пластику

На відміну від престижних конкурентів, майже всі елементи управління MIFA 9 заховані у великому 12,3-дюймовому сенсорному екрані. На всю велетенську передню панель знайшлося місце лише для сенсорних кнопок керування базовими функціями клімат-контролю. Бажаєте увімкнути фари чи зняти автомобіль з ручного гальма? Вам доведеться заглибитись у меню дисплея. Керує ним не найінтуїтивніша система. Доводиться переходити з одного підменю до іншого, щоб налаштувати основні параметри. Краще опанувати цей алгоритм якомога швидше, щоб не довелося щоразу зупинятися для елементарних маніпуляцій

На щастя, Apple CarPlay (хоча й дротовий) та QDlink для Android входять у стандартну комплектацію. Вони дозволяють хоч частково уникнути незручного інтерфейсу MIFA та користуватися звичними додатками. А до чого не звикли, доведеться приймати як є. Наприклад, цифрове дзеркало заднього виду. Воно транслює зображення з камери на даху і дійсно корисне, оскільки показує набагато більше, ніж вузька амбразура, яку залишають підголівники трьох рядів. Проте є нюанс: очам щоразу потрібен час, щоб перефокусуватися з дороги на екран “дзеркала”. До того ж, його глянцеве покриття віддзеркалює все, що відбувається у салоні
Ситуацію з маневруванням рятують шість зовнішніх камер, які забезпечують чудову оглядовість. Система кругового огляду на цьому розкішному гіпопотамі просто незамінна. Вона навіть має режим “прозорої підлоги”, коли екран відображає все, що відбувається під автомобілем. Такі функції є прерогативою дійсно недешевих авто

Щодо практичності, то багажне відділення при всіх задіяних сидіннях пропонує лише 466 літрів. Цей показник не вражає, особливо порівняно з 1030 літрами у Mercedes EQV. Для поїздки в аеропорт сімох людей з валізами цього може бути замало. Проте сидіння третього ряду розділені у пропорції 60/40 і складаються, створюючи величезний вантажний простір об’ємом до 2179 літрів

Силова установка представлена єдиним електродвигуном на передній осі
Він розвиває потужність 180 кВт (245 к.с.) та крутний момент 350 Нм. На папері це звучить пристойно, але варто пам’ятати, що споряджена маса цього електромобіля складає близько 2,5 тонн, до яких можуть додатися ще шестеро пасажирів. Не чекайте від нього динаміки спортивного седана. Проте MIFA 9 досить інтенсивно набирає дозволену швидкість, розмінюючи першу сотню приблизно за 10 секунд і вичерпуючи свій запал на 180 км/год. Динаміка достатня. Однак якщо занадто захоплено спробувати проскочити у проміжок між автомобілями, особливо у режимі Sport, Вас зустріне тривожний вереск шин, на які звалюється увесь наявний крутний момент

Величезний електричний вен потребує величезної батареї
Тут вона має ємність 90 кВт-год. Офіційний запас ходу за циклом WLTP становить 430-435 км. Однак, це досить оптимістична оцінка, досяжна в місті та передмісті. Вже на швидкості 110 км/год електромобіль споживає біля 25 кВт-год на 100 км у теплу пору року. Це означає, що реальний запас ходу на трасі складатиме близько 350 кілометрів. Тож, попри всю свою привабливість як круїзного лайнера, MIFA 9 потребуватиме частих зупинок на заряджання. На щастя, максимальна швидкість поповнення батареї через порт CCS досить велика – до 120 кВт, що навіть трохи швидше за 110 кВт у Mercedes EQV. Виробник подбав про українських клієнтів, оснастивши мінівен тепловим насосом у стандартній комплектації, який допомагає економити заряд батареї в холодну погоду

А ось де починаються справжні компроміси, так це у налаштуваннях ходової частини. Для VIP-персон у кріслах-шезлонгах комфорт підвіски є життєво важливим фактором, і тут MIFA 9 розчаровує. Великі 19-дюймові колеса гуркочуть на вибоїнах і стукають на кришках люків. Автомобіль підстрибує на горбах і ямах з витонченістю “гумового човна на неспокійній воді”. Присутнє відчутне тремтіння та вібрації на поганому покритті, що навряд чи сподобається пасажирам. Можливо китайським інженерам бракує досвіду налаштування підвіски, а можливо не було такої необхідності, адже китайські дороги нові і одні з найкращих у світі, принаймні в більшості мегаполісів

Крен кузова у швидких поворотах не такий сильний, як можна було очікувати, завдяки низькому центру ваги. Але м’які пружини не сприяють керованості, і MIFA 9 явно не любить швидкої їзди
Спокій також порушує помітний аеродинамічний шум вітру, причому навіть на не надто високих швидкостях. Можливо, інженерам Maxus варто було б уважніше вивчити спеціально розроблені передні стійки та ущільнювачі скла у Lexus LM. Додає дискомфорту і постійний звуковий сигнал системи утримання в смузі, який доводиться вимикати вручну після кожного старту

Обережно варто обирати і потужність рекуперативного гальмування. У режимі «High» воно настільки інтенсивне, що пасажири на задньому сидінні можуть почати відчувати нудоту. Режими «Low» та «Standard» значно комфортніші, хоча й менш енергоефективні. Можливість їзди в одну педаль виробник не запропонував
Версія «Premium» (ціни на MIFA 9 від 3 405 444 гривень на момент випробувань) має справді гідне оснащення: 3-зонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, підігрів керма, всі згадані функції сидінь, комбіновану оббивку, електричні бічні та багажні двері, аудіосистему з 12 динаміками, бездротову зарядку, подвійний люк та повний набір систем безпеки. Щодо останнього, MIFA 9 отримала п’ять зірок у тестах Euro NCAP, маючи на борту автоматичне екстрене гальмування, моніторинг сліпих зон та систему контролю втоми водія

У підсумку, Maxus MIFA 9 може виконувати ті ж самі функції, що й Lexus LM або Mercedes EQV, але робить це з меншим рівнем витонченості та інженерного лоску. І якщо доцільність придбання автомобіля вартістю понад 80 тисяч доларів для сімейного використання виглядає сумнівно, то для комерційних потреб ця пропозиція виглядає вельми привабливо. У цьому контексті його недоліки (жорстка підвіска та шум вітру), не здаються такими вже й кричущими. Для бізнесу, який бажає придбати більше одного автомобіля, різниця у вартості, яка може сягати півтора-два мільйони гривень порівняно з вищезгаданими конкурентами, є надзвичайно переконливим аргументом. Просто потрібно вирішити, кого Ви хочете порадувати більше: свого бухгалтера чи своїх втомлених VIP-клієнтів. Можливо, в цьому і полягає той самий “інтелект”, зашитий в абревіатуру MIFA
Таблиця технічних характеристик Maxus MIFA 9 Premium:
| Параметр | Maxus MIFA 9 Premium |
| Кількість місць | 7 (2+2+3) |
| Тип кузова | Мінівен (MPV), 5-дверний |
| Привід | Передній |
| Трансмісія | Автоматична, одноступенева |
| Довжина, мм | 5270 |
| Ширина, мм | 2000 |
| Висота, мм | 1840 |
| Колісна база, мм | 3200 |
| Споряджена маса, кг | 2535 |
| Повна маса, кг | 3095 |
| Максимальне тягове навантаження (з гальмами / без гальм), кг | 1000 / 750 |
| Тип передньої підвіски | Незалежна, типу МакФерсон |
| Тип задньої підвіски | Незалежна багатоважільна |
| Мінімальний діаметр розвороту, м | 12,7 |
| Двигун | Електричний, синхронний з постійними магнітами |
| Максимальна потужність, кВт (к.с.) | 180 (245) |
| Максимальний крутний момент, Н·м | 350 |
| Максимальна швидкість, км/год | 180 |
| Ємність батареї, кВт·год | 90 |
| Тип батареї | Літій-іонна |
| Запас ходу (WLTP комбінований), км | 430 |
| Запас ходу (WLTP міський цикл), км | 565 |
| Споживання енергії (WLTP), кВт·год/100 км | ≈ 20,5 |
| Потужність зарядки AC (бортовий зарядний пристрій), кВт | 11 (3 фази) |
| Час зарядки AC 5–100% | 8,5 годин |
| Потужність швидкого заряджання DC, кВт | до 120 |
| Час швидкого заряджання DC 30–80% | 30 хвилин |
| Тип зарядного роз’єму | CCS Combo 2 |
| Колеса | 19″ легкосплавні диски |
| Розмір шин | 235/55 R19 |
| Об’єм багажника (усі ряди на місці), л | 466 |
| Об’єм багажника (зі складеним 3-м рядом), л | 2179 |
| Кліматична система | 3-зонний клімат-контроль із тепловим насосом |
| Оснащення сидінь | Вентиляція, підігрів, масаж, електрорегулювання |
| Аудіосистема | 12 динаміків |
| Системи допомоги водієві | AEB, адаптивний круїз-контроль, моніторинг сліпих зон, контроль смуги, система виявлення втоми |
| Рейтинг безпеки Euro NCAP | ★★★★★ (5 зірок) |
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Старі електромобілі, зокрема Tesla Model S і Renault Zoe, отримують нове життя завдяки відновленим електродвигунам
Електромобілі першого покоління, такі як Tesla Model S, Nissan Leaf та Renault Zoe, отримують шанс на «друге дихання» завдяки доступнішій альтернативі дорогому ремонту – відновленим електродвигунам. І це може стати справжнім хітом на українському ринку електротранспорту, де кожна гривня має значення Що таке відновлені електромотори і чому це важливо Відновлені (реманфактурні) електродвигуни – це вузли, […]
12 Квітня 2025 -
Акумулятор, що гасить пожежі та зберігає 87% ємності після 1000 циклів!
Команда дослідників з Інституту науки та технологій Тегу-Кьонбук (DGIST) у Південній Кореї представила інноваційну літієву батарею з тришаровим твердим полімерним електролітом. Новинка поєднує покращену безпеку та довговічність, що робить її перспективною для використання в електромобілях. Батарея може самостійно гасити пожежу та зберігати до 87,9% початкової ємності після 1000 циклів зарядки-розрядки Захист від займання та структурна […]
5 Січня 2025 -
Новий Zeekr 7X хоче потіснити Tesla Model Y
Бренд Zeekr від Geely є одним з найбільш привабливих брендів, запущених в Китаї в останні роки, що помітно навіть по столичним вулицям. І він досить вдало конкурує з Tesla Model 3 зі своїм вдалим седаном 007. Тепер Zeekr націлився на Tesla Model Y з новим кросовером 7X Новий позашляховик побудований на тій же платформі SEA, […]
16 Липня 2024