Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 12218

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко!

08.07.2024

Приблизно так можна охарактеризувати електрокар MG4 EV та слоган MG Motor. Цього року компанії виповнюється 100 років, про що ми в IONITY писали в контексті огляду електро кросоверу MG ZS EV. А ось слогану «Safety Fast!» виповнилось 65 років, бо виник він випадково. Спочатку в компанії був девіз «Faster than most!» або «Швидші за більшість!», і стосувався він ще велосипедних часів компанії, та потім перейшов до спорткарів MG

Трохи історії

Одного дощового дня в 1929 році керівник відділу реклами MG їхав позаду одного з нових оксфордських автобусів. Він був оснащений новітніми на той час гальмами Bosch, які були встановлені не лише спереду, але й по всьому периметру. Відповідно автобус зупинявся набагато швидше, ніж людина позаду нього могла очікувати. І щоб попередити про це, на його задній частині був намальований великий трикутник з написом Dewandre-Servo-Bremse, що англійці сприймали як «Safety First» або «Безпека понад усе!»

Ідея переосмислити цей слоган в «Safety Fast!» прийшла давно, але застосувати її в рекламній кампанії вирішили тільки в 1959 році. Джон Торнлі, тодішній генеральний директор MG, розказав в одному з інтер’ю, що запорукою швидкості за кермом завжди має бути безпека, саме тому у слогані першим словом іде «безпека», а потім – «швидкість». Звідси й виникло Safety Fast! 

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 4
Місця позаду вдосталь, а корисний об’єм багажного відсіку складає 363/1177 л. Вже в базовій версії є шість подушок безпеки

– Я завжди робив усе можливе, щоб переконати людей, що якщо вони хочуть, щоб автомобіль їхав швидше, перше, на що треба звернути увагу, – це його стабільність, друге – здатність його зупинити, і третє – збільшити його потужність. Саме в такому порядку, – казав Джон Торнлі

Чому MG4 особливий?

Пізніше, тестуючи чергову електро новинку MG, ми детально розкажемо, як цей нішевий бренд класичних британських спорткарів став масовим. Принаймні, на багатьох європейських ринках, і набирає популярність в Україні. А сьогодні глибше розкажемо про MG4 EV, яка на відміну від кросовера ZS EV, з самого початку розроблялась як чистий електрокар

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 5

Концерн SAIC багато зусиль та ресурсів вкладав в свою першу глобальну модель, яка носила кодову назву ЕН32. MG Mulan з’явився в 2022 році, а для європейського ринку хетчбек перейменували на MG4 EV і представили в Європі вже в липні, рівно два роки тому. Він став першою моделлю на сучасній модульній платформі MSP (Modular Scalable Platform), яка відома також як Nebula

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 6

Її перевагами стали досить мала маса та низький центр ваги (лише в 490 мм над землею), ідеальний розподіл мас між осями 50:50, та більш тонка та пласка батарея, в порівнянні з конкурентами. Висота батареї складає лише 110 мм (як баночка Pepsi), вона також відноситься до типу One Pack, яку розроблено спеціально з можливістю легкої заміни. Хоча ресурс величезний і складає в межах 1500-2000 циклів заряду/розряду, або еквівалент приблизно 800 тисяч кілометрів 

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 7

Новинка майже нічого спільного не має з MG ZS EV, хоча його теж іноді називають кросовером, але MG4 EV все ж таки відноситься до хетчбеків С-класу. Габарити наступні: довжина складає 4287 мм, ширина – 1836, висота – 1504 мм, колісна база – 2705 мм. Дорожній просвіт складає 150 мм, а задній привід обіцяє цікаву керованість, особливо взимку. Топ-версія XPower AWD має на 10 мм більший кліренс, повний привід та два електро двигуна потужністю 320 кВт або 435 к.с., які здатні розігнати хетчбек з місця до 100 км/год за суперкарівські 3,8 секунди

Але про нього іншим разом, на огляді IONITY добре оснащений, але технічно базовий MG4 EV у версії LUX+

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 8

Він може запропонувати 150 кВт (204 к.с.) та 250 Нм крутного моменту, які можуть досить легко зірвати задні колеса в пробуксовку, яка в ту ж секунду придушується антипробуксовочною системою. Такої потужності достатньо, щоб розігнати хетчбек масою 1740 кг до 100 км/год менш ніж за 8 секунд (7,9 с), та досить впевнено почуватись в місті 

Електромобільний дизайн

Якщо описати дизайн одним словом – він цікавий. В MG зовнішність описують двома словами – Energetic Agility, що можна перекласти як «енергійний гнучкий дизайн». Вже відсутність традиційної решітки радіатора натякає, що перед нами електрокар. Гострий погляд світлодіодних фар (28 діодів DRL + 36 основних фар) відсилає до китайської школи дизайну, як і складна багатоступінчаста задня частина. Збоку помітно, що передня стійка просунута вперед, щоб збільшити простір салону, а за допомогою чорної захисної панелі яскраво підкреслена струнка «талія» бічної частини. Його найцікавіше розгляди з ракурсу три чверті позаду: тут і дифузор з ефектом карбонового волокна, і блок задніх ліхтарів з сіточкою яскравого орнаменту, і подвійний задній спойлер Twin Aero. Одним словом – молодці

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 9

При цьому, дверні ручки лишили звичайними, не «втопили» в двері, як це зараз модно. Хоча відчиняється електромобіль дистанційно, достатньо лише наблизитись з ключем до дверей. Кнопки запуску також немає, просто натискаєш на гальма, переводиш шайбу коробки передач в Drive – і в дорогу

Але давайте спочатку оглянемось довкола. Перше що кидається в очі – поличка чи підставка «напівплаваючої панелі». Саме на ній розташована шайба перемикання режимів руху та електромеханічне стоянкове гальмо. І сюди, на спеціально відведене місце, за задумом ергономістів, водій має класти свій сматфон, для якого підвели безпровідну зарядку. Але тут навіть карману чи помітного бортику немає, просто відкритий простір, який не зупинить від вильоту телефон в особливо різкому повороті

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 10

Загалом інтер’єр досить мінімалістичний. Сидіння водія та пасажира зручні, можна відрегулювати під свою позицію кермо, яке має як повздовжнє, так і поперечне регулювання, на відміну від електрокару першого покоління MG ZS EV, де не можна було налаштувати кермо за вильотом. Обід керма MG4 EV приємного профілю, зі шкіряним оздобленням та фізичними клавішами і його досить зручно тримати. А ті хто любить підтримувати кермо рукою знизу взагалі будуть в захваті, адже тут лише дві спиці під долоні розміщені хватом 14:45 за годинниковою стрілкою

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 11

Запорука гарної керованості

Відмінна керованість закладається на етапі конструювання. Починаючи від геометрії шассі та закінчуючи спеціально підібраними шинами. Про сучасну платформу з ідеальним розподілом маси, ми вже сказали. Стосовно підвіски, тут попереду підвіска типу McPherson, а позаду – п’ятиважільна незалежна підвіска. Варто також відмітити електропідсилювач керма з двома шестернями 

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 12

І керувати MG4 EV дійсно дуже приємно – він швидко реагує на перше відхилення керма та з апетитом ковтає поворот за поворотом. Відносно високопрофільні, за сучасними стандартами, шини Continental розмірності 235/45 R18 впевнено тримають теплий літній асфальт. Навіть страшно уявити на що здатна топово мадель з усіма ведучими колесами та двома електро моторами. Ймовірно, на більш швидкий знос гуми та ще більше задоволення на серпантині

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 13

Хоча й тут гарного настрою за кермом вистачає, особливо якщо пересів за кермо цього EV після машини з ДВЗ. Мабуть чимало часу має пройти, перш ніж звикнеш до такого природного, за відчуттями, лінійного прискорення, особливо в найбільш енергійному спортивному режимі. Також є три режими рекуперації, найбільш сильний з яких фактично звільняє педаль гальм з роботи

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 14
MG4 EV використовує комбінацію інтегрованої гальмівної системи (IBS) та системи рекуперації кінетичної енергії (KERS) для досягнення гальмування з від’ємним прискоренням до 0,15 g, рекуперації енергії, і таким чином, збільшення запасу ходу складає до 16%

Як щодо економічності?

За циклом WLTP батарея MG4 EV на 64 кВт-год має забезпечити запас ходу в 435 км. Тестовий електрокар, здебільшого, був задіяний у місті, що сприяло збільшенню пробігу. І дійсно, за час експлуатації середня витрата енергії склала біля 15 кВт-год/100 км, тобто, можна сміливо розраховувати на 400 км реального пробігу, принаймні, влітку. Хоча навіть цей результат можна оптимізувати до заявленого, якщо поставити економічність в пріоритет

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 15
MG4 EV може заряджатися як від змінного (AC) потужності до 11 кВт, так і від постійного струму (DC) високої потужності (до 140 кВт). В першому випадку швидкість зарядки від 10 до 100% складе близько 6,5 години. В другому випадку заряд від 10 до 80% поповниться приблизно за півгодини

Для оптимізації енерговитрат взимку використовується сучасний тепловий насос, який дозволяє збільшити пробіг електромобіля взимку на 20-30%. Він підвищує ефективність розсіювання тепла акумулятора, відводячи тепло від нього для обігріву салону – це покращує ефективність обігріву салону в 2-3 рази в порівнянні з електрокарами без нього

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 16

Приємно, що MG4 EV, як і ZS EV, підтримує функцію V2L – може заряджати зовнішні пристрої напругою 220В та потужністю до 3,3 кВт, що може стати в нагоді під час блєкаутів. Та й взагалі досить зручна опція під час подорожей, відпочинку чи для мобільного офісу, якої немає у багатьох конкурентів навіть кількома класами вище 

Огляд MG4 EV – Безпечно і швидко! — photo 17

Висновок

Можливо MG4 EV й не справжній британський спорткар, але він приємно дивує своїми можливостями, особливо враховуючи досить конкурентну вартість. Сьогодні модель 2023 року виробництва можна придбати за 1 017 093 грн. На ринку нових електромобілів, які пропонують семирічну гарантію, просторий салон та багажник і реальний пробіг на одній зарядці в 400 кілометрів, подібної пропозиції, мабуть, більше й не знайдеш. Тож, цікаво почитати коментарі від власників MG4 EV, а редакцію IONITY цей електрокар дійсно приємно здивував!

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK